Miten jotkut ihmiset ns. täyttävät tilan?
Miten se toimii? Näitä ihmisiä kuunnellaan, huomataan, pidetään hyvinä tyyppeinä. Ulkonäöllä ei välttämättä ole väliä. Voisi ehkä käyttää termiä valovoimaisuus.
Kommentit (18)
No, meitä on aika paljon eri kokoisia.
Ei todella ole mitään valovoimaista, vain se omahyväinen, omaan itseen keskittyvä puhe ja huomionkipeys. Lisäksi olen usein todistanut kuinka sillä hölötyksellä ja keskusteltavien asioiden päättämisellä yritetään peitellä vain omaa yksinkertaisuuttaan.
Jotkut ovat valovoimaisia luonnostaan ja ei ole kyse persoonallisuushäiriöstä varsinkaan jos sen huomion saa ilman suurta melua itsestään. Läsnäolosta, ryhdistä ja hyvästä itsetunnosta se osittain tulee
Niinkuin Kata Kärkkäinen eilen viimeinen sana ohjelmassa.
Syömällä itseni tarpeeksi isoksi. Ei jää tilaa muille!
Olin tulossa jo antamaan sisustusvinkkejä :D
Jossain tapauksissa haju/löyhkä riittää ja tila on täynnä tätä oliota.
Tilan täyttäjiä on kahdenlaisia:
1. Positiiviset, karismaattiset, hyvän itsetunnon omaavat jne.
2. Itsekeskeiset hölöttäjät.
S kirjaimella alkava? Jatkuva hölötys ja adhd
Suulaat ja räväkät ihmiset. Eivät anna kenellekään mitään tilaa.
Valtaa ei anneta, se otetaan, joko "karismaiia" tai jotenkin kieroimalla.
Vierailija kirjoitti:
S kirjaimella alkava? Jatkuva hölötys ja adhd
Kyllä. Ihan älytöntä itsensä korostamista ja hemmetin kovaäänistä naurua. On omasta mielestään upea, kaunis ja hyvin näyttävä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Räväköitä vain omasta mielestään. Muiden mielestä lähinnä typeryksiä.
Myönteisessä mielessä olen huomannut tuollaisten ihmisten olevan niitä, jotka huomioivat kaikki samassa tilassa olevat. Siitä syntyy eräänlaista interaktiivisuutta.
Sitten on erikseen ne jotka vetävät jotain showta, jossa kaikki muut ovat pelkkiä sivuhahmoja tai statisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räväköitä vain omasta mielestään. Muiden mielestä lähinnä typeryksiä.
Muistan, kun hoidin 10 vuotta sitten lapsenlastani ja joka päivä oltiin pari tuntia leikkipuistossa niin siellä oli yksi perhepäivähoitaja, joka tosiaan oli räväkkä.
Hän siis vaan puhui ja puhui. Eipä siinä juuri muut saaneet suunvuoroa.
- mummo -
Yleensä ne on vain suurisuisia lässyttäjiä, joita ollaan kuuntelevinaan. Ajan täytettä