Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa (työpaikka)
Olen etsinyt oman alan töitä. Minulle tarjottiin toissa viikolla työpaikkaa, joka ei vastaa täysin koulutustani. Vastasin, että otan paikan vastaan, koska en ole saanut oman alan töihin hakemuksista huolimatta. Työsopimusta ei ole vielä allekirjoitettu.
No nyt minulle tarjotaan paljon parempaa työtä, joka vastaa täysin koulutustani. Ei kai tässä muuta mahdollisuuta ole kuin kieltäytyä? Mitä te tekisitte?
Kommentit (7)
ottaisin sen koulutusta vastaavan työn.
Tekisin riemusta kiljuen sopimuksen paikkaan 2 ja ilmoittaisin paikkaan 1, että valitettavasti en voikaan allekirjoittaa työsopimusta. Tämä on ihan ok, toki firmaan 1 on turha enää koskaan töihin hakea
Vierailija kirjoitti:
Tekisin riemusta kiljuen sopimuksen paikkaan 2 ja ilmoittaisin paikkaan 1, että valitettavasti en voikaan allekirjoittaa työsopimusta. Tämä on ihan ok, toki firmaan 1 on turha enää koskaan töihin hakea
Tuntuu pahalta tehdä noin, mutta kai se on omaa etua ajateltava. Olen valmistunut noin vuosi sitten ja ensimmäinen tarjottu paikka omalla alalla.
Tottakai otat omaa alaa vastaavan paikan. Tässä asiassa sun kuuluu olla itsekäs ja ajatella tulevaisuuttasi.
Ajattele mikä tsäkä! Onnea uudesta työpaikasta! Ekan työpaikan pitää vain niellä pettymys.
Siis otat sen paremman työn tietenkin.