Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kiusaaminen on vaikuttanut sinuun?

Vierailija
18.03.2023 |

Itselläni on valtavasti ongelmia sen takia vaikka olen jo yli 30v.

Kommentit (202)

Vierailija
181/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsetkin ovat ihan itse vastuussa siitä omasta toiminnastaan, kouluikäiset kun ei enää mitään ihan pikkulapsiakaan ole. Yleensä lapsilla on jo kyky toimia kouluryhmässä ja siihen tarvittavat sosiaaliset taidot.

Kiusaajien sosiaalitaidot kulkeekin yleensä aika jälkijunassa. Yleensä myös jonkinlaista tuen ja sosiaalipalvelujen tarvetta.

Vierailija
182/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Enää. Silloin vaikutti niin että sairastuin syömishäiriön. Mut pelasti se, ettei se ollut pahinta mitä kävin läpi. Äidin kuolema, huonot kotiolot ja isän alkoholismi oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin portoksi.

Vierailija
184/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä kodissa ei kasva lapsista ongelmaisia vaurioituneita aikuisia, vaikka joku yrittäisi kiusata koulussa. Hyvät vanhemmat ei anna lastansa vaan uhriksi jollekin kiusaajille. Se on ihan selvä asia. Sitähän minä vaan totesin ja se on fakta. 

Kiusaajien syyttäminen on ihan hyödytöntä, kun näissäkin ketjuissa vielä aina palataan jonnekin koulukiusaajiin eli muihin lapsiin. Paljon kiinnostavampaa, on miksi aikuiset ihmiset ovat noin pahoja niin kuin näiden kiusaamisen uhrien vanhemmat ovat. 

Mutta on ihan selvää, että suurin osa ei edes halua, että muilla olisi paremmin edes omilla lapsilla. Mitään oikeita ratkaisuja ei haluta kuulla.

Vierailija
185/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisistä kiusatuista tulee itsestään kiusaajia. Huomaa tässäkin ketjussa, jos ei yhdy samaan kostonhimoon ja valitusvirteen, niin ei kelpaa taaskaan joukkoon.

Mut kyllä aikuisen ihmisen pitää hoitaa päänsä kuntoon. Kellään ei ole lupa pistää vahinkoa kiertämään tai oikeutta laiminlyödä itseään ja muita. Se voi olla pitkä tie, mutta susta tulee HETI paljon parempi, kun käsittelet asiat, yrität pohtia mikä on oikeaa ja mikä väärää suhtautumista ja ajattelua ja alat luopua huonoista ajatuksista. 

Vierailija
186/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ei vaikuta enää mun elämään lähes 40 vuoden jälkeen.  En siis mieti menneitä.

Mutta se vaikutti siihen, että opin miettimään lapsuudenkodin henkilö dynamiikkaa ja miten voisin vaikuttaa jatkossa  tulevaisuuteen. 

En luota uusiin tuttaviin ja työkavereihin, vaan suhtaudun varauksella, koska kuka tahansa voi olla kiusaaja.

Vierailija
187/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä kodissa ei kasva lapsista ongelmaisia vaurioituneita aikuisia, vaikka joku yrittäisi kiusata koulussa. Hyvät vanhemmat ei anna lastansa vaan uhriksi jollekin kiusaajille. Se on ihan selvä asia. Sitähän minä vaan totesin ja se on fakta. 

Kiusaajien syyttäminen on ihan hyödytöntä, kun näissäkin ketjuissa vielä aina palataan jonnekin koulukiusaajiin eli muihin lapsiin. Paljon kiinnostavampaa, on miksi aikuiset ihmiset ovat noin pahoja niin kuin näiden kiusaamisen uhrien vanhemmat ovat. 

Mutta on ihan selvää, että suurin osa ei edes halua, että muilla olisi paremmin edes omilla lapsilla. Mitään oikeita ratkaisuja ei haluta kuulla.

Ai että kiusaajien ongelmainen toiminta on kiusattujen kotien vika? Mietipäs uudestaan.

Vierailija
188/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisistä kiusatuista tulee itsestään kiusaajia. Huomaa tässäkin ketjussa, jos ei yhdy samaan kostonhimoon ja valitusvirteen, niin ei kelpaa taaskaan joukkoon.

Mut kyllä aikuisen ihmisen pitää hoitaa päänsä kuntoon. Kellään ei ole lupa pistää vahinkoa kiertämään tai oikeutta laiminlyödä itseään ja muita. Se voi olla pitkä tie, mutta susta tulee HETI paljon parempi, kun käsittelet asiat, yrität pohtia mikä on oikeaa ja mikä väärää suhtautumista ja ajattelua ja alat luopua huonoista ajatuksista. 

Tuskin se mitään kostonhimoa on vaan todeta, että kiusaaja on toiminut väärin.

Vierailija
189/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kiusaajien ongelmainen toiminta on kiusattujen kotien vika? Mietipäs uudestaan.

Huoh. En sanonut niin. Mistä tämä vastuunpakoilu oikein juontaa? Eikö se ole sillä tavoin, että jos joku kerran lyö sua, niin häntä voi siitä syyttää ihan oikein, mutta jos sä jo kolmannen kerran vaan otat turpiis, niin alkaa olemaan oma vika myös. 

Ja yhdestä kiusaamistapahtumasta täällä nää syvästi traumatisoituneet tuskin puhuu. 

Vierailija
190/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se mitään kostonhimoa on vaan todeta, että kiusaaja on toiminut väärin.

Ei olekaan. Jos se on totta, niin se juuri on hyvä ja oikea suhtautuminen. Mutta et tainnut lukea tätä ketjua ja muita samanlaisia. 

Vierailija
191/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seliseli. Ratkaisu on se, että kiusaajat menee itseensä ja lopettaa kiusaamisen. Tarvittaessa kiusaajat perheet ja sosiaaliviranomaiset mukaan ohjeistamaan.

Vierailija
192/202 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin vahvempi ja parempi itsetunto. Kyky vaikuttaa vanhempana ihmisiin ja saada ne kärsimään ja pitää hauskaa heidän kustannuksellaan on edelleen yli viisikymppisenä tallessa!

Vierailija
193/202 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi mitenkään.

Vierailija
194/202 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellisin kysymys on se, että miksi kiusaaja kiusaa. Kukaan hyväitsetuntoinen lapsi jolla on asiat hyvin, hyvät sosiaaliset taidot eikäitään ongelmia, ei kiusaa.

Vierailija
195/202 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paha tulee karman myötä takaisin niille vanhemmille, jotka yrittivät tuhota toisten elämät. Sana pahoista teoistanne on jo kiirinyt, joten lapsenne joutuvat omien tekojenne maksajiksi.

Vierailija
196/202 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä koti on hirvittävän suhteelinen termi. Moni pitää yltäkylläistä kotia hyvänä, vaikkei lapsille asetettaisi minkäänlaisia rajoja, opetettaisi käytöstapoja ja tunnetaitoja.

Vierailija
197/202 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen kasvatti sarvet, olen aika piru nykyään, ja monta ihmistä on saanut sarvistani maistaa.

Hyvä.

Mulla kiusaaminen aikoinaan loppui siihen, kun lyöttäydyin paria vuotta vanhempien porukkaan, joka ystävällisesti kävi pyyhkimässä parilla kiusaajalla asvalttia. Kaikilla ei valitettavasti ole tätä vaihtoehtoa ollut. Sarvet kasvatin vähän sen jälkeen.

Vierailija
198/202 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellisin kysymys on se, että miksi kiusaaja kiusaa. Kukaan hyväitsetuntoinen lapsi jolla on asiat hyvin, hyvät sosiaaliset taidot eikäitään ongelmia, ei kiusaa.

Kyllä kiusaa. Se on ryhmäilmiö. Viihdettä ja oman vallan osoittamista. 

Vierailija
199/202 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiusaa. Se on ryhmäilmiö. Viihdettä ja oman vallan osoittamista. 

Nimenomaan ei kiusaa, ne toisten lasten hyväksyntää hakevat itsetunto-ongelmaiset,  epäempaattiset ja muut ongelmaiset lapset osallistuu kiusaamiseen.

Vierailija
200/202 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen aiheutti voimakkaita paniikki ym reaktioita vielä aikuisuudessakin kiusaamista kohdatessani. Terapiassa minulle väitettiin sen olevan reaktiotapa, joka olisi jotenkin pysyvä, minulle ominainen. Koin tämän lannistavaksi, jotenkin en halunnut uskoa sitä. Terapiasta ei ollut apua, jotkin esiintymisjännitykseen neuvotut konstit pahensivat tilannetta. Myöhemmin muun asian yhteydessä minua hoitanut neurologi sanoi, ettei usko "kahvikuppineuroosin" olevan psyykkinen vaan neurologinen ilmiö. Kerroin hänelle omista kokemuksistani, kuten hengitysharjoitusten käsien vapinaa LISÄÄVÄSTÄ vaikutuksesta. Hän nyökytteli tietäväisenä.

Jouduin epäasiallisen käytöksen kohteeksi ja siitä seurasi kolmen päivän migreenikohtaus. Suutuin perusteellisesti ja päätin hankkia apua - viimeinkin on saatava jotain mikä tehoaisi. Olin lukenut EDMR-terapiasta mikä vaikuttaa hermoston toimintaan ja juuri siihen reagointitapaan. Julkiselta sitä ei saa ja yksityiseen ei ole varaa, joten päätin selvittää olisiko oma apu-materiaalia saaatavilla.

Olihan sitä, useista lähteistä. Päätin kokeilla youtuben MindMotion-kanavan videoita. PArikymmentä sessiota ja sitten piti kohdata toinen viimeaikainen kiusaaja. Sain bussissa tapaamaan mennessä kauhean psyykkisperäisen tuskakohtauksen, varmaan elämäni kamalimman. Tein kaikki rauhoitustemput perhostaputuksesta silmänliikkeisiin puolelta toiselle. Jouduin käyttämään kaiken tahdonvoimani jatkaakseni. Sitten kohtaus alkoi antaa periksi. Kävelin vartin ennen kiusaajan kohtaamista. Mitään ei tapahtunut! Ei mitään! Ei pienintäkään käsien vapinaa! (käytän myös beetasalpaajaa mutta aina sekään ei ole rittänyt) Olen kohdannut kiusaajan nyt muutaman kerran eikä edelleenkään mitään tapahdu. 

En suosittele oma-apu-EDMR:ää jos on esim psykoosin sairastanut tai epäilee olevansa sille altis. Haluan tuoda tämän kuitenkin tiedoksi koska en ole ainoa siittä apua saanut. Uskon vahvasti että moni muukin voisi saada apua. Kysy terveydenhuollosta jos mietityttää, sopisiko kokeilu sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän