Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon mielestänne asunnon hinnasta voi näinä aikoina tinkiä?

Vierailija
18.03.2023 |

Olemme kulkeneet pitkään ostoaikeissa ja vihdoin löysimme mieleisen talon. Talo on ollut tyhjänä loppusyksystä saakka, eikä muita tarjouksia ole jätetty. Tarjosimme 5% pyyntiä alempaa hintaa, mutta myyjä oli tästä välittäjän mukaan niin tuohtunut, ettei tehnyt edes vastatarjousta. Meni maku, uutta tarjousta emme kyllä tee. Pyynti ei siis ollut mitenkään halpa, itseasiassa ekstraa oli useita kymppitonneja siihen, paljon myyjä on itse 5v sitten maksanut. Olen vähän ihmeissäni, koska mielestäni 10-5% voi hyvin tinkiä, etenkin näinä aikoina. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oon aloittanut tinkimisen 15%. Siitä sitten ylöspäin.

Viimeksi ostin kodin 4 v sitten

Vierailija
2/5 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tinkisin heti 20 % kämpästä, joka on ollut myynnissä pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä ei myy, ettekä te maksa niin eteenpäin sitten vaan. Kukin tinkii sen minkä parhaaksi näkee.

Vierailija
4/5 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myyjä ei myy, ettekä te maksa niin eteenpäin sitten vaan. Kukin tinkii sen minkä parhaaksi näkee.

Näinhän se on. Enimmäkseen mietin, mikä siinä viiden prosentin tinkimisessä oli niin järkyttävää, ettei voi edes vastatarjousta tehdä. Ilmeisesti osa kokee, että asunnolla pitäisi vain tehdä järkyttävää voittoa koko ajan eikä uskota, että korona-ajan myynnit ovat jo historiaa.

Vierailija
5/5 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin järkyttyny, kun katselin taas ajankuluksi myynti-ilmoituksia ja uusia oli tullut. Järkyttävän korkeaa hintaakin pyydetään eräästä, joka vaatii täysremonttia. Oli vielä joskus - 60 luvulla rakennettu omakotitalo ja yhtä vanhat kylppärit, sisäkatot, ulkokatto, keittiö yms. Ihan samalla hinnalla saa uuden 2000 luvulla tehdyn samankokoisen samalta alueelta. Ei voi kun ihmetellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi