Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heitättekö pahasti nukkaantuneet lakanat pois?

Vierailija
18.03.2023 |

roskiin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heitä, vaan vasta silloin, kun hiutuvat puhki. Mulla ollut noin 25 vuotta käytössä kunnon puuvillalakanoita, nyt vasta hiutuneet puhki, 10 lakanasta mennyt neljä pienellä aikaa. Ja tuo kangas oli varastossa pakkana (siis kunnon kangaspakka) 25 vuotta, ennen kuin 25 vuotta sitten ompelin ne lakanoiksi. Tätivainaan jäämistöstä pelastin aikanaan, hän oli ollut kaupassa töissä. Joten kankaalla ikää noin 50 vuotta.. ja kun ovat valkoisia, olen ne pessyt 90 asteessa. Hyvää kangasta tehty aikoinaan.

Vierailija
22/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En heitä, vaan vasta silloin, kun hiutuvat puhki. Mulla ollut noin 25 vuotta käytössä kunnon puuvillalakanoita, nyt vasta hiutuneet puhki, 10 lakanasta mennyt neljä pienellä aikaa. Ja tuo kangas oli varastossa pakkana (siis kunnon kangaspakka) 25 vuotta, ennen kuin 25 vuotta sitten ompelin ne lakanoiksi. Tätivainaan jäämistöstä pelastin aikanaan, hän oli ollut kaupassa töissä. Joten kankaalla ikää noin 50 vuotta.. ja kun ovat valkoisia, olen ne pessyt 90 asteessa. Hyvää kangasta tehty aikoinaan.

Näitä vanhoja puuvillakankaita arvostan. Mistä voisi ostaa kangaspakan? Uudemmat ovat heikkolaatuisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese ja heitä lumppukierrätykseen. Just heitin omat lakanat ja vaatteet.

Miten sinä ne heität. Minä aina pudotan keräyslaatikkoon, miksi ne pitää heittää?

Vierailija
24/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teen taulun pohjia. Pehmenneet ovat parhaita.

Vierailija
25/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siivousrätteinä ja heitän pois . Ei nuo nukkaannu, puhki kuluvat aikanaan.

Vierailija
26/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään roskiin! Kaikki nuhraantuneet tekstiilit niille tarkoitettuihin poistokeräyspisteisiin ja hyötykäyttöön.

Vierailija
27/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytöeläin taloihin joskus vienyt ne mitkä ei oman kissan värisilmää miellytä....uskokaa pois, sellaisiakin on 

Vierailija
28/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt lakanoiden nukkaantuvan koskaan. Rikki/puhki menneitä lakanoita olen antanut mummille, kun hän ompelee harrastusmielessä kaikenlaista.

Jos on tekokuitua nukkaantuu. Joskus olin, en muista mistä, ostanut tai tilannut tosi halpoja lakanoita kaksi. Ne olivat sähköisiä ja nyppyyntyivät , ne kulki kaapissa kunnes heitin pois. Ne ei olleet riepuinakaan hyviä kuten 100 % puuvilla.

Vierailija
29/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt lakanoiden nukkaantuvan koskaan. Rikki/puhki menneitä lakanoita olen antanut mummille, kun hän ompelee harrastusmielessä kaikenlaista.

Jos on tekokuitua nukkaantuu. Joskus olin, en muista mistä, ostanut tai tilannut tosi halpoja lakanoita kaksi. Ne olivat sähköisiä ja nyppyyntyivät , ne kulki kaapissa kunnes heitin pois. Ne ei olleet riepuinakaan hyviä kuten 100 % puuvilla.

Heitin pois. Tarkoittaa laitoin poltettavaan energiajätteeseen. Mikä meilläpäin on vieläkin. Jotain lumpun keräyksiä on jossain mutta ei joka nurkalla.

Vierailija
30/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään roskiin! Kaikki nuhraantuneet tekstiilit niille tarkoitettuihin poistokeräyspisteisiin ja hyötykäyttöön.

Meidän pihassa ei ole tekstiilikeräystä. Heitin sekajätteesee

Vierailija
31/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä koskaan yksikään lakana nukkaantunut. Vanhimmat lakanat ovat yli 30 vuotiaita.

Vierailija
32/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän lakanat sitten pois, kun ne ovat alkaneet ohentua ja ovat muutenkin jo tosi kulahtaneen näköisiä.

Joskus aluslakanoihin ehtii tulla reikiäkin, ennen kuin heitän pois.