Röntgenhoitajat
Kävin keuhkokuvassa ja hoitaja kysyi kuvien jälkeen, onko minulla lääkärin soittoaika ja että mun kuvat katsotaan samana päivänä. Tarkoittaako tämä, että kuvissa oli jotain vikaa vai että hoitaja oli vain kiva ja infosi mua?
Kommentit (17)
Ei taida tähän osata sanoa kukaan mitään.
Varoitteletteko potilaita tms., jos tuloksissa näkyy jotain?
Vierailija kirjoitti:
Eivät varoittele, se on laitonta.
Eli hoitaja oli mukava ja asiallinen ja mä ylitulkitsen ja hermoilen turhaan?
Varmaankin päivystyslähete, joten lausutaan vuorokauden sisällä. Lääkäriaika kysellään, että varmasti on jatkot selvät. Tuskin mitään ihmeellistä kuvissa on ollut. Normaali käytäntöä.
Okei, yritän rauhoittua. Ei ollut päivystyslähete, mutta varmasti järkevää kysyä jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitaja olisi nähnyt jotain hälyttävää, hän olisi ohjannut sinut suoraan päivystykseen, jossa lääkäri olisi tulkinnut kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin päivystyslähete, joten lausutaan vuorokauden sisällä. Lääkäriaika kysellään, että varmasti on jatkot selvät. Tuskin mitään ihmeellistä kuvissa on ollut. Normaali käytäntöä.
Siis lääkäri kirjoittanut lähetteen päivystyksenä, ei niin että olet saanut lähetteen päivystyksestä.
Ihan ajanvarauksella oli ja arkena, ei päivystys
Vierailija kirjoitti:
Eli hoitaja oli mukava ja asiallinen ja mä ylitulkitsen ja hermoilen turhaan?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Okei, yritän rauhoittua. Ei ollut päivystyslähete, mutta varmasti järkevää kysyä jatkosta.
Jatkoista kysytään kun useimmiten lääkärit eivät vaivaudu kertomaan mitään niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ajanvarauksella oli ja arkena, ei päivystys
Ei tuokaan kerro vielä sitä, että millä kiirellisyysluokalla lääkäri on lähtetteen laittanut
Kävin magneettikuvassa, ja ihan samalla tavoin hoitaja kysyi, onko sovittu soittoaika tai tapaaminen lähettäneen lääkärin kanssa, ja kertoi myös, että röntgenlääkäri katsoo kuvat tässä aamupäivän aikana ( mulla oli aika klo 8. ), ja antaa lausuntonsa. Eipä siinä mitään maagista ollut, ilmeisesti vain kertovat käytännöstään.
Saa muutkin hoitajat vastata