Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteita turkki-suomi vauvan nimista:)

24.11.2006 |

Heippa,

olisin kysynyt teilta, että milta seuraavat nimet kuulostaa teidan mielesta. Me olemme siis Turkki-Suomi perhe, joka odottaa toista lasta. Olemme paattaneet antaa vauvalle turkkilaisen etunimen. Myos esikoisella on turkkilainen etunimi. Olemme kuitenki muuttamassa Suomeen ennen toisen vauvan syntymaa ja haluaisin teilta mielipiteita, etta mitka nimet sopisivat hyvin myos suomalaisten suihin :) Olen asunut taalla Turkissa jo niin kauan, etten osaa enaa ajatella nimia silta kantilta, eta niita ei valttamatta ole ikina Suomessa kuultu. Tytolle meille on nimi valmiina eli pojan nimi on haussa. Toinen nimi on tarkoitus olla suomalainen/ kansainvalinen. Meidan esikoispoika on Deniz (lausutaan ihan Denis :)

Tassa siis vaihtoehtoja, joita on mietitty

*Benan

*Kenan

*Yasar

*Yusuf

*Yunus

*Demir

*Emre

*Danian (itse kehitetty Dalianista)

Muitakin Turkki nimia saa ehdottaa, jos joku niita tuntee ja omalle ehdokkaalle jos vaan keksisi viela toisen suomalaisen/kansainvalisen nimen :) Kiitos paljon jos joku viitsii vastata!!

Haaveilija78

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat minusta parhaat. Damian on kansainvälisempi ja sikäli minusta nimimäisempi, Danianista pitäisi ehkä useammin kertoa " Danian, kahdella ännällä / ei ämmällä" .

(Englannissa on suht yleinen nimi Damien, joka varmaan vaikuttaa mun mielleyhtymiin.)

Emre olisi kaunis, ja vaikka täällä olisi suht monella turkkilaispojalla nimenä, niin silti tuskin tulee kovin paljoa vastaan :)

Damian/Danian nimen peräöän en laittaisi esim. Joonatania, koska silloin olisi liian " ännännänn" . Olisiko teillä suvussa jokin suomalainen nimi. Voisi olla ihan vinkeä

Damian Olavi

Damian Vihtori

:)

tai

Damian Aleksi

Damian Akseli

Damian Nikolas

Damian Leo

Damian Mio

Damian Neo

Damian Alex

Vierailija
2/11 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettimistänne nimistä ehdottomasti kaunein mielestäni on Danian ja se on helppo nimi myös suomessa. Ja kiva veljespari olisi Danian ja Deniz.

Muista miettimistänne nimistä Benan, Kenan ja Demir ovat ihan kivoja, eivät " liian" vaikeita suomalaisen käyttää, mutta Yasar, Yusuf ja Emre voivat tuottaa enempi päänvaivaa. No, tuo Emre kyllä sisältää ihan tuttuja kirjaimia, mutta minusta vaikea lausua m ja r putkeen. Eikä kuulostakkaan läheltäkään niin kauniilta kuin tuo ihana Danian! Sille siis " ääneni" , toiseksi nimeksi muutama kansainvälinen ehdotus:

Danian Emil

Danian Jonatan

Danian Oliver

Danian Samuel

Danian Oskar

Danian Patrik

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat sopivat myös hyvin isoveljen nimeen!

Kenan ja Benan ovat myös helppoja sanoa/kirjoittaa, mutta eivät ollenkaan niin kivankuuloisia niminä.

Vierailija
4/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti " hyppää" listasta esille. Ihana:) Sen vaihtoehona voisi olla Imre, vaikka se taitaa olla enemmän unkarilainen? *ei muista, eikä jaksa tarkistaa*

Listan muista nimistä tykkäsin Danianista ja Dalianista, josta se on johdettu. Oikein kauniista. :) Vaan Emre on ykkössuosikkini.

Emre Dalian?

Vierailija
5/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni kaunein turkkilainen nimi on Aydan. Sinun listasta pidän eniten nimestä Kenan.

6/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietteitä:

*Benan:Ei ihan paha..kävis kyllä!!

*Kenan:Mikä jottei..

*Yasar:Vaikea..en kyllä suosittele näitä y-alkuisia!

*Yusuf:sama kuin yllä

*Yunus:kuin myös vaikea!

*Demir:Tää kävis!

*Emre:Jstiinsa nimeen vähän aikaa sitten törmäsin ja olin ihmeissäni, että Suomen vrk:sta näitä löytyi yllättävän paljon..luulin ihan uniikiksi..tää kävis hienosti!

*Danian:Kaunis ja mukava..ehkä mulle hiukan tulee mieleen tytön nimi!

2.nimiä ehdotan:

Daniel

Mikael

Samuel

Oliver

Vilhelm

August

Topias

Rasmus

Rafael

Nikolas

Joonatan

Julius

Eevert

Vierailija
7/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emre on ehdoton suosikkini mainitsemistasi nimistä. Tosin Deniz ja/tai Emre-nimisiä pikkuvesseleitä on miltei joka toisessa suomalais-turkkilaisessa perheessä.

Demir on myös mukava nimi, mutta ehkä hiukan liian samanlainen Denizin kanssa, ja taitaa olla aika suosittu nykyään.

Yunus on ok.

Yasar on liian yleinen minun makuuni (vai onko yleinen vain minun tuttavapiirissäni, en tiedä).

Yusuf on liian " uskonnollinen" mielestäni.

Danian on oikeastaan oikein kiva, kun sitä vähän aikaa miettii.

Benan-nimeä en olekaan aiemmin kuullut, ei paha.

Kenan on neutraali, ei herätä tunteita suuntaan tai toiseen.

Yksikään ei ole mielestäni erityisen hankala Suomen oloihin, tosin Turkissa asutut vuodet ja 5½ vuoden avioliitto turkkilaisen kanssa ovat totuttaneet minut turkkilaisiin nimiin niin, ettei mikään enää tunnu oudolta :p

Omia suosikkejani turkkilaisista pojannimistä ovat tällä hetkellä Berkay, Melih, Emir, Emin ja Can. Berat, Burak, Furkan, Mikail, Tayfun, Volkan ja Adnan kuulostavat mielestäni myös kivoilta. Ja Firat, ilman iin pistettä tietty.

Jos saatte tytön, vaadin että nimeksi tulee joko Derya tai Nehir ;) Turkkia taitamattomille kerrottakoon, että Deniz tarkoittaa merta, kuten myös Derya, ja Nehir=joki.

Suomalaisista nimistä esim. Elias ja Mikael sopivat hyvin turkkilaiseenkin suuhun, toista nimeä ajatellen.

Meillä on Melike-tyttö ja poika joka Suomessa tuntee nimen Nikolas, turkkilaisille hän on Miray (kompromissi, kun ei löytynyt sekä minua että miestä miellyttävää pojannimeä!).

Vierailija
8/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tunne turkkilaisia nimiä, enkä kulttuuriakaan, enkä ole turkissa edes lomaillut, eli ihan suomalaiseen korvakuuloon perustuva mielipide..

Benan on hyvä

Kenan on loistava!

Yasar, Yusuf, Yunus, nää y-alkuiset on jotenkin niin.. ääh, miten sen sanois. tuntuu että nää on niitä nimiä, joille " naureskellaan" samoin kuin perus ruotsalainen on vitseissä aina Svante tai Åke, ja venäläinen on Igor.

Demir tulee jotenkin romanien nimet mieleen meiningillä Dimitri jne.

Emre aika kiva!

Danian jotenkin tytön kuuloinen? Mites Damian?

Eli Kenan, Benan, tai Emre..

toiseksi nimeksi jotain kivaa

Aleksis (Alexis)

Nikolas

Elias

Daniel

Vierailija
9/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaunein miettimistänne nimistä on Danian, joka sopii hyvin suomalaiseenkin suuhun. Myös Kenan, Demir ja Emre ovat aika hyviä. Niiden kanssa ei pitäisi tulla suuremmin ongelmia. Y-alkuista nimeä en antaisi, sillä se on hankala täällä Suomessa, kun täällä y on y, eikä j.

Vierailija
10/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille,

ja kiitos, kun olette jaksaneet vastailla. Vastauksia kun katselin niin eniten kannatusta olivat saaneet nimet Emre ja Danian. Danianista oli tullut myos mietteitä, että se kuulostaa tyton nimelta.. Onko nain? Olisiko Damian tai Dalian enempi pojan kuuloisia mielestanne?

Y-kirjaimella alkavat nimet eivät saaneet kannatusta ja tosi hyva, etta tuli esille tuo, etta Suomessa se on vaikea. En nimittain olisi sita itse tajunnut ku jo niin tottunut olen siihen, etta y=j :) Eli ne nimet voidaan rustata listasta pois :)

Miehelle Emre nimi on kuulemma vahan liian " hienostonimi" siis Turkissa niinkuin ylaluokan nimi. Itse en kylla tammoista ole huomannut ja tiedan pari Suomi-turkki poitsua nimeltaan Emre eli Suomesta loytyy varmaan kaimojakin ihan niikuin Aleyna sanoikin :)

Demirista itselleni on kans aikoinaan tullut mieleen romaninimi ja nyt kun joku muukin oli samaa mielta, niin sen unohdan..

Miehen suosikki on Kenan ja minun ehka kuitenkin Danian,ehdotettu Damian tai Dalian.. Mut en tieda.. Lisaa mielipiteita olisi kiva saada!!

Nyt siis listassa jaljella

*Benan

*Kenan

*Danian (Damian, Dalian)

*Emre

Kiitos myos toisen nimen ehdotuksista. Itse olen ajatellut Joonatan, Daniel, Joakim, Benjamin.. Riippuu vahan minka nimen kanssa miettii..

Mutta kertokaa vaan lisaa mielipiteita!! Olette olleet jo suureksi avuksi!!

Kiitos kaunis!!

Haaveilija78

Vierailija
11/11 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta Danian kuulosta tytön nimeltä.. Jos olis sen niminen tyttö niin luulisin sitä pojaksi.

Muutenkin Danian on ehkä suomalaiseen suuhun sopivin, tai sitten Kenan, sekin on tosi hyvän kuuloinen. Benan on jo selvästi turkkilaisempi, enemmän " musliminimi" . En pidä siitä lähellekään niin paljon. Kenan tuo mieleen joitain länsimaisia tunnettuja nimiä, esim. Ken tai Keanu, ja on sikäli tutumpi.

Emre sopii kyllä suomalaiseen nimimuotiin loistavasti just tällä hetkellä, kun joka toinen lapsi saa E:llä alkavan etunimen :) Hyvän kuuloinen nimi, vaikka aika eksoottinen - saa varmaan tavata jokaiselle kysyjälle, mutta eipä se haittaa, varsinkaan jos poika on turkkilaisen näköinen niin ei ihmiset oletakaan että sen nimi olis Joonas.

Ihan hyviä nimiä, tuskin tulee mitään ongelmaa valitsettepa minkä tahansa näistä. Itse tykkäisin yhdistelmästä

Danian Emre jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän