Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada terveyskeskusaika ilman että joutuu kertomaan kaikki takaisinsoittavalle änkyrähoitsulle?

Vierailija
18.03.2023 |

Hakeudun mt-ongelmien seurantaan enkä nimittäin millään viitsisi alkaa selittää yksityiskohtaisesti mielenmaailmaani jollekin asiasta ymmärtämättömälle hoitajalle. Miten voisin saada tk-ajan ilman että syytä joutuu kertomaan puhelimessa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas uusi hoitajien parjausketju, miten yllättävää.

Mitäs annatte aihetta! Käyttäytykää, saa suorittaa.

Vierailija
42/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ollakin niin, että se syy hoitoon pääsyn lykkääntymisessä ei olekaan ongelma terveydenhuollon organisaatiouudistuksessa tai kantokyvyssä vaan siinä, että sen hoidonarvion tekee aina joku tyhjäpää ammattitaidoton idarihoitsu, joka arvioi hoidon systemaattisesti tarpeettomaksi. Eli siellä luurissa vastaa joku botox-irtoripsilissu jonka äo on korkeintaan oma kengännumeronsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurantaan?

Tuolloin sulla on kai jokin edeltävä kontrolli ja sen perusteella tehty kirjaus jossa todetaan esim. pt siirretään tk kontrolleihin ja pt varaa itse ajan tk lääkårille.

Vierailija
44/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä että et saa aikaa.

Vierailija
45/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot tarpeesi vain yleistasolla ja vastailet vain kysymyksiin jos kysyvät. Jos et halua kertoa jotain niin sanot, ettet haluaisi avata asiaa tarkemmin. Ja opettele ammattisanastoa jos et jo tiedä. Ei sun tarvi lähteä avaamaan mitään yksityiskohtia. Sanot että tarvit ajan esim. traumahoitajalle tai depressiohoitajalle hoitosuunnitelman mukaisesti tai hoitopolun aloittamiseksi tms.

46/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi ottaa yhteyttä suoraan psykiatriseen sairaanhoitajaan. Tai toinen on klinik palvelu. Ei tarvitse soittaa kun naputtelet ajanvaraus pyynnön ja kerrot asiasi. Sitä olen itse käyttänyt kun olen varannut aikaa injektioon. Kaikki kunnat ei ole mukana klinik palvelussa mutta jos on niin löytyy kirjoittamalla googleen " klinik oma paikkakunta"

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
47/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä että et saa aikaa.

Ai, minkä takia se on sun mielestä hyvä? Ihmisiähän kannustetaan hoitamaan itsensä, ja sitten sinä laiska lusmu istut ajanvausten päällä. Häpeäisit, sinähän teet haittaa koko yhteiskunnalle.

Vierailija
48/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Joka kerta kun yritän varata lääkäriaikaa syystä riippumatta, vastassa on hoitsu joka toteaa kuin vakuutusyhtiölääkäri ettei minua / lastani mikään vaivaakaan. Olen vähän harkinnut käyttää hyväkseni oikeutta vaihtaa yksityiseltä terveyskeskukselta toiseen ja katsoa saisiko sitten taas edes alkeellsta terveydenhoitoa.

Vierailija
49/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis mutta ennen pystyi varaamaan tietyt rutiinitarkastukset netistä esim. hammaslääkäri tarkastukset oli n. kahden vuoden välein. Hieman huvitti viimeksi kun soitin varatakseni tarkastusajan dummy hoitsu sössötti, että ei voi varata, vaan pitää katsoa mitä hoitosuunnitelmassa on. Sanoin, että edellisestä on jo pari vuotta. Sanoin että, ahaa jos ei siis ole merkitty tarkastusta niin ei pääse tarkastukseen esim. 10 vuoteen..

No hienoa, siellä kävi katsomassa ja näpyttelemässä ja vihdoin jippii tämä älykääpiö ilmoitti, että joo onhan siitä edellisestä 2 vuotta, joten pääset tarkastukseen. Jippiiiii. Sujuihan se, mutta eikös kunnallisella voisi olla sen verran tehokasta, että netistä tuollaiset määräaikaistarkastukset herran jestas.

No juuri näin.

Itsellä hoitosuunnitelma tosin olemassa eli sieltä ei tarvitse kuin katsoa Kannasta tarkka pvm, missä se mainitaan ja sanoa ajanvarauksessa että tuolloin on määritetty tarkastusväli ja siksi soitan.

Vierailija
50/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurantaan?

Tuolloin sulla on kai jokin edeltävä kontrolli ja sen perusteella tehty kirjaus jossa todetaan esim. pt siirretään tk kontrolleihin ja pt varaa itse ajan tk lääkårille.

Ihannetapauksessa kyllä.

Mutta lääkärillä ei aina "ole resursseja" kirjata sovittuja asioita ylös. Vaan niistä joutuu vääntämään ja vääntämään, että on ollit puhetta mutta minulla ei potilaana ole valtuuksia muuttaa kirjauksia.

Ei kirjattu, ei ole olemassa.

Vierailija
51/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää murehtiko, Petteri palauttaa yksityisen hoidon korvaukset ja antaa suuremman roolin yksityiselle hoidolle julkisen hinnalla. Edellinen hallitus vastusti valinnanvapautta ideologisen syin. Voit valita menetkö julkiselle vai yksityiselle ja hinta pysyy samana. Eihän nykyjärjestelmä toimi.

Vierailija
52/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymystä olisi voinut jatkas että miten voi valita myös lääkärin noissa ilmaisissa palveluissa. On ollu sellasta asiatonta tonttua että pahaa tekee. Hinta minkä joudut maksamaan on se että saat pahimmillaan rikollisen lääkärin, joka vielä peittelee iloissaan kollegoidensa rikoksia. Naislääkäreissä on paljon näitä. Ja joudut kuuntelemaan höpinöitä, siis todellakin höpinöitä, jotka asiakas tietää höpinöiksi täysin.

Vierailija
53/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et nauhoitusta tunne huomaa TAPA ITSESI MIKSI ME MUUT JOUDUMME SINUN ELÄMISEN MAKSAMAAN.

Vierailija
54/54 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurantaan?

Ihannetapauksessa kyllä.

Mutta lääkärillä ei aina "ole resursseja" kirjata sovittuja asioita ylös. Vaan niistä joutuu vääntämään ja vääntämään, että on ollit puhetta mutta minulla ei potilaana ole valtuuksia muuttaa kirjauksia.

Ei kirjattu, ei ole olemassa.

Kyllä tuollainen yleensä kirjataan. Jotta juurikin se vastaanottava taho, siis se seuraava taho saa varman tiedon, että hoito on nyt siirretty tk-puolelle  ja kontrollien oletetaan jatkuvan siellä. Yleensä myös kirjoitetaan loppuarvio, etenkin jos hoitosuhde on ollut pidempi kuin yhden käynnin mittainen.

Jos hoidon on suunniteltu jatkuvan tk-puolella, se kirjataan ylös, jotta tk-puolella on varma tieto että näin on tarkoitus. Muutenhan pt saattaisi aina sanoa, että no, kun mut siirrettiin teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän