Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä annoit omalle lapsellesi ylioppilaslahjaksi?

Vierailija
18.03.2023 |

Vaikuttiko arvosanat lahjan arvoon?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kirjoittaa. Annan 1000€.

Vierailija
2/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa, joilla käskin hänen ostaa osakkeita.

Eli käytännössä ostin hänelle osakkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa, en muista enää paljonko. Arvosanat eivät vaikuttaneet. 

Vierailija
4/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan varmaan ulkomaan matkan maahan, jonka kielen opiskeli uutena lukiossa.

Vierailija
5/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasimme maksaa 1000 eurolla nuorelle hänen tarvitsemiaan asioita esim. huonekaluja/varusteita uuteen asuntoon tai harrastusvälineitä. Nuori sai siis itse valita.

Vierailija
6/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon reissun Norjaan.

Vierailija
7/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkan.

Ei vaikuttanut mutta ällän paperithan hän kirjoitti ja siinä vaiheessa oli jo opiskelupaikkakin.

Vierailija
8/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni oman kodin perustamista varten. Sama annettiin myös amiksesta valmistuneelle sisarukselleen.

Vierailija
9/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain juhlat ja vierailta lahjaksi rahaa ja tarpeellisia tavaroita opiskelijasoluun.

Veli sai rahaa, mutta tarvitsikin enemmän porkkanaa opiskeluun ja elämiseen.

Vierailija
10/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut vanhemmiltani aikoinaan yhtään mitään lahjaa (kirjoitin vuonna 2005). Perheeni oli vieläpä aika hyvätuloinen, eli mitään varsinaista taloudellista syytä tälle ei ollut. Juhlat järjestettiin kyllä.

Tätä ennen olin halunnut ostaa yo-juhlamekoksi 70 euron hintaisen mekon käytettyjen vaatteiden putiikista. Erittäin nuuka äitini päivitteli mekon hintaa, ja pähkäili asiaa pitkään, mutta lopulta kuitenkin sain sen ostaa. Näin jälkeenpäin tämä tuntuu vähän hassulta, eihän 70 euroa ole iso raha juhlamekosta omiin yo-juhliin.

Äitini puhui pitkään, että mekko on osa lahjaa . Mutta eipä sieltä sitten myöhemminkään mitään tullut. En ole rahan ja tavaran perään, mutta vähän hassulta tuo tuntui.

Vierailija
11/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain savonia aterinsetin vanhemmiltani.

Vierailija
12/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa sain vanhemmiltani. 500€ per laudatur ja 200€ per eximia. Yhteensä 1900€ ja veljeni sai vain 200€.

Vierailija
13/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Olen tukenut viime keväänä kirjoittanutta lasta opiskelun aikana monin eri tavoin rahallisesti, ostamalla kirjoja, henkisesti, auttamalla kuljetuksissa, takaamalla hyvän rauhallisen opiskeluympäristön, hyvää mieleistä ruokaa jne. Keväällä järjestin ja maksoin juhlat. Tyttärellä on tilillä enemmän rahaa kuin minulla nyt, koska on säästäväinen ja nuorella ei paljoa veroa mene, kun mm. kesätöissä käy.

Vierailija
14/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kustantanut työtä lukion ja muun elämän sen ympärillä sekä juhlat, se riitti. Nyt lukio on ilmainen, mutta tyttäreni opiskellessa ei ollut ja opiskelu ei ollut ilmaista. En tienaa itsekään kovin paljoa.

Meillä on tyttären kanssa todella hyvät ja lämpimät välit.

Vierailija
15/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen toivoman smaragdi/timantti sormuksen. Ei vaikuttanut arvosanat.

Vierailija
16/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkan USAan poikakaverinsa luo.

Arvosanoilla ei ollut vaikutusta.

Vierailija
17/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin tämän ketjun myötä miettimään, mitähän itse oikein sain. No en tainnutkaan saada mitään vanhemmiltani, mutta jotenkin en edes olettanut missään vaiheessa että saisin erikseen heiltä ylioppilaslahjan. Jotenkin oon mieltänyt niin, ettei vanhempien tarvis mitään ostaakaan, kun he kumminkin järjestää juhlat eikä sekään mitään halpaa ole. Myös yo-lakkini ja mekon osti äitini. Sain sitten myöhemmin todella isolla rahalla ekaan asuntooni kaikkea. Siinä oli mun mielestä ihan tarpeeksi lahjaa. :)

Vierailija
18/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korun, juhlat ja vein Lontooseen.

Vierailija
19/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa sain vanhemmiltani. 500€ per laudatur ja 200€ per eximia. Yhteensä 1900€ ja veljeni sai vain 200€.

Minä ja veljeni kirjoitettiin markka-aikana. Meille luvattiin ostaa autot, auton hinta tulisi ällien mukaan kymppitonni per L. Minä sain 50 000 mk:n (vastaa n. 15 000 €) varsin hyvän auton, veli 10 000 mk:n surkean kotteron 😅

Vierailija
20/28 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin sovittu jo lukion ekalla, että mikäli kirjoittaa matemaattis-luonnontieteellisistä aineista L paperit, niin saa valita matkakohteen ylppärilahjaksi. Käytiin Sri Lankassa pari viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä