Ystävä alkanut esittää nyrpeää jos en ehdi vastata hänen puheluihin, mitä mieltä?
En muista että olisi aikaisemmin ollut noin räikeää että minun pitäisi joka hetki olla hänen tavoitettavissaan. Saatan olla vaikka elokuvissa tai suihkussa tms ihan normaleissa tehtävissä niin sitten on jo viestiä pukannut perään että miksen vastaa. Alkaa ärsyttää.
Kommentit (9)
Sitä mieltä, että sinun kannattaa keskustella asia hänen kanssaan läpi.
No sano asiasta! Mikä se sellainen ystävä on, joka ei sinulle puhelitonta aikaa salli?
Vierailija kirjoitti:
Kiitti kun kerroit.
Todella hienoa, että jaksat olla valveutunut ympärilläsi esiintyvistä asioista. Ja onhan aihekin varsin kiinnostava, kuten aloitus jo kertoikin.
Millainen se muuten on? Jos vaikuttaa kateelliselta ja vähättelevältä, niin mitä väliä, heitä pois elämästäsi. Jos taas on muuten vilpitön, tukee ja auttaakin tarvittaessa (vastavuoroista ystävillä) niin juttele ja sano, että olethan sinä tärkeä, mutta kun ei vaan aina ehdi, kun ois niin paljon muutakin. Onko ystävä yksinäinen?
Vierailija kirjoitti:
No sano asiasta! Mikä se sellainen ystävä on, joka ei sinulle puhelitonta aikaa salli?
Puhelitonta. Huokaus.
Todella ärsyttävää, kaikki sympatiat ap:lle.
Minullakin oli kauan sitten tuollainen tuttava, mutta se orastava ystävyys loppui siihen että itse en siedä soittelua. Aluksi tottakai pyrin vastaamaan ja yritin selittää miten en oikein välitä puhelimessa puhumisesta. Sitten kun tuli tuota loukkaantunutta "mikset vastaa", totesin että ensinnäkään minä EN ole aina ja kaikkialla tavoitettavissa ja toisekseen en edelleenkään pidä puhelimessa puhumisesta. Pari kertaa kun hän soittelu kesken työpäiväni, painoin tylysti punaista luuria ja se loukkasi häntä niin paljon että katkaisi dramaattisesti välit.
Sääli, sinänsä mukava ihminen jonka kanssa livenä hengailu oli todella hauskaa, mutta minä en kykene jatkuvaan yhteydenpitoon ja jatkuva soittelu varsinkin on ahdistavaa.
Minulla myös työtön ja perheetön kaveri soitteli iltaisin ja viikonloppuisin monen tunnin puheluita. Minä käyn töissä ja olen perheellinen. En voinut antaa noin paljon aikaani hänelle kuullakseni samat monologit monta kertaa viikossa. Asia ratkesi, kun sai töitä ja löysi miehen.
Vastaa ja pieraise siihen puhelimeen kunnolla. Luulisi menevän viestin perille.
Kiitti kun kerroit.