Lihasnykinä pohkeissa. Ynnä muut ..
Hei. Onko täälä kohtalon tovereita joilla on lihasnykinää pohkeissa jatkuvana ja levossa ne tuntuu eniten ? . Pulputtaa jne Samalla esiintyy myös epämiellyttävää/inhottavaa jalkojen kihelmöintiä/värettä . Lisäksi olen huomannut lihasnykäyksiä ympäri kehoa missä milloinkin joka päivä monasti. Inhottava olo jaloissa pohkeissa lihasnykäysineen palasi jota oli viimeks viime kesänä .Lisäksi 1,5 vuotta on nykinyt nyt vasemman jalan sisäsyrjällä jatkuvasti ,oikeassa jalassa paljon vähäisemmin . Urheilu pahentaa nykimistä mitä olen huomannut . Mag,kalium ynnä muut arvot on kunnos verikokeitten mukaan. Olen ihminen joka stressaa , murehtii , seuraa itseään jatkuvasti . Ahdistuneisuus häiriö todettu monasti vuosien mittaan. Kävin hiljan neurologilla ja hän teki tutkimukset , lihasvoimat on hyvät ylä-ja alaraajoissa eikä muutakaan poikkeavaa löytynyt . ALS ei kyseessä hänen mukaan vaan beningni nykinä. mitä hän sanoi . Ahdistaa silti ja ajatukset pyörii vaan elämän ja kuoleman välillä.:( Oireet on niin voimakkaat .
Kommentit (9)
Mulla loppu kaikki nykimiset siihen kun aloin pukeutua lämpimästi. Merinovillapitkikset ja villasukat jalassa ei ole nykinyt enää yhtään. Johtui siis kylmettymisestä.
Toi kivulias värinä jalan sisäsyrjällä päkiän kohdalla voi viitata luukudoksen rappeumaan. Ei välttämättä osteoporoosiin. Itsellä on myöskin kivuliasta värinää jaloissa,osteoporoosia ei kumminkaan todettu. Joku muu rappeuma.
Magnesiumin puutetta ajattelin, mutta jos arvot ovat kunnossa, niin puutetta kai ei ole. Onko sinulta mitattu rauta-arvot ja ferritiini? Varastoraudan puute tai/ja anemia aiheutaajalkojen kihelmöintiä, särkyä ja lihasten nykimistä.
Vierailija kirjoitti:
Magnesiumin puutetta ajattelin, mutta jos arvot ovat kunnossa, niin puutetta kai ei ole. Onko sinulta mitattu rauta-arvot ja ferritiini? Varastoraudan puute tai/ja anemia aiheutaajalkojen kihelmöintiä, särkyä ja lihasten nykimistä.
arvot ok mutta jalkaterät ei kestä painoa. Eikä nilkat. Noi kivut voi olla jotain allrgioitakin tai diabeteksestä johtuvia.
Minulla kaliumin puute aiheutti lihasnykinää. Kerroit, erttä arvot on normaalit, mutta onko ne viiterajojen alarajalla? Muuten minulla on lapsesta asti ollut paljon suonenvetoja ja lihakset nykii, mutta kaliumilla nekin helpotti.
Kuulostaa jonkin lääkityksen sivuvaikutukselta, tai synnynnäinen poikkeama.
Vanha ketju, mutta huono verenkierto voi aih.tota. jalassa, ja suonikohjut.
Ota magnesiumia iltaisin,375mg. Väittävät että naiselle riittää vähempikin mutta ei välttämättä. Etenkin jos alkoholi on usein käytössä.