Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: Miten naisen orgasmihaasteet näkyvät parisuhteessa?

Vierailija
17.03.2023 |

https://www.theseus.fi/handle/10024/791685
"Opinnäytetyöprosessi vahvisti oletustamme siitä, että naisen orgasmihaasteista tulisi puhua enemmän. Asian normalisoiminen ja puheeksi ottamisen keinojen kehittäminen olisi parisuhdetyytyväisyyden ja kummankin osapuolen hyvinvoinnin kannalta tärkeää. Prosessi osoitti myös tarpeen lisätutkimuksille aiheesta, varsinkin suomen kielellä."

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita sellainen nainen joka ei ole liian haasteellinen. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
2/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä. Täytyy perehtyä ajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kestävyydellä on myös melko suuri vaikutus asiaan.

Vierailija
4/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eikö mies voi hoitaa sormilla tai suullaan naisen lähelle orgasmia? Sen jälkeen ei ole niin väliä, vaikka nalli palaisikin nopeasti?

Vierailija
5/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paskaa taas? Kyllä naiset orgasmin saa, jos vaan viitsivät panostaa seksiin. Kaikki minun kohtaamani ovat saaneet. (Näytelleet ovat tietenkin, joo joo joo🙄)

Vierailija
6/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tutkia enemmän sitä, mikä on miehen osuus naisen orgasmissa. Tässäkin keskitytty eniten naiseen, naisen tekemiseen, itseluottamuksen puutteeseen jne, vaikka miehen osuus on suurin. Harvempi nainet taitaa saada jos mies ei aktiivisesti kiihoita naista ja jos mies ei saa naistaan rentoutumaan ja ottamaan vastaan hyväilyjä.  Vaimoni oli siitä fiksu, että ulkoisti kiihoittamisensa minulle jo suhteen alussa. Onnistuin ekalla kerralla ja siitä eteenpäin hänen tyydyttämisensä oli minun vastuullani. Helpotti suunnattomasti omaa tekemistäni kun hän osasi heittäytyä nauttimaan.  Hän ei ollut saanut itse edes omakivassa, eikä muutenkaan. Ei myöskään osannut neuvoa yhtään, joten sain vapaat kädet opetella. 

Miesten pitäisi ottaa enemmän vastuuta ja voittaa ongelmat. Jos mies pelkää haasteita, niin sellainen kannattaa vaihtaa parempaan, eikä syyttää itseään.  Liikaa ajattelemalla ja jännnittämällä naiset ei ainakaan saa orgamia, se on saletti. Miehen pitää saada nainen rentoutumaan ja ottamaan nautinto vastaan. 

Vierailija
7/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hoitavat kaksi orgasmia, omansa ja naisen. Naiset vapaamatkustajia, tässäkin.

Vierailija
8/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä paskaa taas? Kyllä naiset orgasmin saa, jos vaan viitsivät panostaa seksiin. Kaikki minun kohtaamani ovat saaneet. (Näytelleet ovat tietenkin, joo joo joo🙄)

Voi rassua. Älä vain tarkista tutkimuksia kuinka moni nainen näyttelee orgasmeja ja kuinka moni niitä oikeasti saa. Saattaisit masentua. Esim. yhden illan suhteissa vain 10 % naisista saa orgasmin ja heistäkin luultavimmin iso osa omin käsin ja moni ei saa edes omin käsin esim. oman jännityksen ja miehen hosumisen takia. Huomattavasti useampi näyttelee saavansa tai mies vain muuten vain kuvittelee naisen saaneen. Minultakin on jokunen mies kysynyt "tulitko?" kun olen sanonut "ah"... melko varmasti näissä tilanteissa joku nainen päättää miellyttää miestä ja sanoo, että tulin... aika surkea prosentti naisista saa onseissa kun miehistä orkun saa yli 90 % ja jotka eivät, ovat lähinnä liian kännissä tai heillä ei seiso.

Vierailija
9/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimon orgasmien saaminen ei ole

kovinkaan haasteellista. Hän kyllä saa orgasmit

kohtalaisen helposti ja ne ovat tyydyttäviä, mutta se ei näytä juurikaan edistävän hänen

halukkuuttaan. Suostuminen hänen puoleltaan

on aina nihkeää. Halukkuus ja orgasmit eivät

siis kulje samaa rataa.

Vierailija
10/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi rassua. Älä vain tarkista tutkimuksia kuinka moni nainen näyttelee orgasmeja ja kuinka moni niitä oikeasti saa. Saattaisit masentua. Esim. yhden illan suhteissa vain 10 % naisista saa orgasmin ja heistäkin luultavimmin iso osa omin käsin ja moni ei saa edes omin käsin esim. oman jännityksen ja miehen hosumisen takia. Huomattavasti useampi näyttelee saavansa tai mies vain muuten vain kuvittelee naisen saaneen. Minultakin on jokunen mies kysynyt "tulitko?" kun olen sanonut "ah"... melko varmasti näissä tilanteissa joku nainen päättää miellyttää miestä ja sanoo, että tulin... aika surkea prosentti naisista saa onseissa kun miehistä orkun saa yli 90 % ja jotka eivät, ovat lähinnä liian kännissä tai heillä ei seiso.

Tässäkin asiassa naiset vain odottavat, että mies tekee kaiken valmiiksi. Ottakaa naiset vastuuta edes omsta nautinnostanne, jos ette parempaan kykene.

Vierailija
11/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin asiassa naiset vain odottavat, että mies tekee kaiken valmiiksi. Ottakaa naiset vastuuta edes omsta nautinnostanne, jos ette parempaan kykene.

Aika monikin nainen ottaa ja siksi miehet jää naisten omista nautinnoista pois paljon useammin kuin tahtoisivat. Siksihän naiset viihdyttävät itseään miesten turhaan tavoitellessa heitä casuaaliin seksiin tinderissä, mihin naiset eivät mene. Naiset tekevät juuri niinkuin järki sanoo ja mitä sinäkin ehdotat. Ongelmahan se on useammin vain miehille.

Vierailija
12/21 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää, että mies hoitaa naiselle orgasmit ja nainen miehelle. Molemmilla on vastuunsa toisensa tyydyttämisessä. Molemmat voittaa. Luulisi olevan itsestään selvää parisuhteessa.

Nykysuhteissa näyttää menevän vain niin, että nainen hoitaa miehelle, muttei mies  naiselle.

Vierailija
13/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras nainen on sellainen joka rohkenee sormettaa itseään seksin aikana. Se vasta kiihottavaa onkin.

Vierailija
14/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin luulin, että naisten orgasmivaikeudet ovat joku kansantaru, kunnes kohtasin sellaisen. Sattumalta aiemmilla kumppaneilla en suurempia ongelmia ollut ainakaan havainnut ja sitten tuli tämä vastaan. Otin asian haasteena ja kyllä orkku on saatu tulemaan, kun on pari vibraa ollut käytössä ja uskomattoman kova voiman käyttö klitoriksen stimuloinnissa. Panemalla ei toivoakaan tulemisesta vaikka lämmittelisi, nuolisi ja sormettaisi 3 varttia ja pidättelisi omaa tulemista pannessa puoli tuntia. Eikä mulla mikään minikikuli ole vaan ihan normi 17...18 cm pitkä ja melko paksu pötkö. Käyttökokemustakin on kertynyt ihan kohtuu paljon, että ei taidoista pitäisi jäädä kiinni. Kyllä siinä on tuntoherkkyydestä mun tulkinnan mukaan kyse. Aikamoisella runnomisella saa orkun tulemaan mutta eihän sellaista voimankäyttöä uskalla varmaan kaikki edes koittaa peläten satuttavansa.

Vierailija
15/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..naisen orgasmihaaste = miehen pillunnuolemis haaste? Hyvä. on sitten tasa - arvoista + täydellistä Maailman "onnellisimman" kansan elo ja elämä ?

Vierailija
16/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras nainen on sellainen joka rohkenee sormettaa itseään seksin aikana. Se vasta kiihottavaa onkin.

Sii lisääkiihoitusta MIEHELLE! prkl

Vierailija
17/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden miehen ja neljän naisen tutkimusaineistolla ei voi kovin paljon aiheesta sanoa, mutta ihan hyvä aihe harjoitella tutkimuksen tekemistä. T. tutkija

Vierailija
18/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkissä mainitun tutkimuksen johdannossa mainitaan, että 55 prosenttia naisista on joskus teeskennellyt orgasmin. Yhden yön suhteissa varmasti vieläkin useampi.

Vierailija
19/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenyön suhteissa mies ei edes yritä muutakuin omaa orgasmiaan, joten noi voi hyvin jättää pois kokonaan. Ja kokemusta on - miehet kyllä halunneet aivan hulluna, ja vain joskus olen senverran sortunut, että tiedän asian olevan näin. Sitten pitkissäsuhteissa on miehet panostaneet, ja aina olen saanut. Noissakin eroja on toki, nykyinen aviomies on supermies ja niin epäitsekäs, että jos en tietäisi millaisia ovat muut,  en uskoisi todeksikaan! Olen siis todella onnekas nainen!

Vierailija
20/21 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eikö mies voi hoitaa sormilla tai suullaan naisen lähelle orgasmia? Sen jälkeen ei ole niin väliä, vaikka nalli palaisikin nopeasti?

No itse ainakin haluan naisena nauttiap itkään yhdynnästä ja saada myös siinä orgasmin. Ei riitä nuo vaihtoehtoiset tavat tyydyttämään.