Rehottavatko säärikarvasi pitkinä talven jäljiltä?
Entäs varpaankynnet, kehtaisitko niitä nykykunnossaan julkisesti näytellä? Milloinkas ajattelit laittaa koipesi kesäkuntoon?
Kommentit (8)
Eli "vesurilla" hoidin noin ensi hätään, mutta varpaat ja jalkaterät on vielä surkeassa kunnossa. Aih kun tuo kesä nyt alkaisi voisi taas laittaa lakat kynsiin ja sipsutella sandaaleilla ja muilla ihanuuksilla.
mun jalkojen huolto, puolimetristen karvojen seasta pilkistää kivikovat halkeilleet kantapäät. :(
enkä ole aikeissa niitä kesäksikään leikata, kukaan ei mun sääriä näe. Varpaankynsissä ei ole moittimista, mutta korppukantapäät löytyy, niitäkään ei ole tarvetta esitellä.
Hygieniani on aina kunnossa, koskee myös/erityisesti jalkojeni kuntoa. Sääri- tai kainalokarvoja ei ole, eikä hiki haise. Alusvaatteet ovat ehdottomasti siistit, olin sitten vaikka ojaa kaivamassa tai puolukkametsässä.
Pakostikin tulee töissä joskus miettineeksi, miksi naisilla on varaa laittaa hiuksensa vimosen päälle, mutta sukasta löytyy Korppujen korppu kantapää tai rintsikat ovat tumman harmaiksi pestyt...
Aina kuvitellaan, että ulkonäköä huolletaan vaan "muiden silmiin", mutta itse ajan kyllä karvani, vaikka olisin yksin mökillä. Ihan siis vain siksi, että olen tottunut olemaan karvaton ja sillä tavalla minulla on hygienisempi ja parempi olo. Pitkät sääri- tai kainalokarvat etovat minua ITSEÄNI ja tuntuvatkin hassuilta.
Ajan säärikarvat, kainalot ja bikinirajan päivittäin suihkun yhteydessä, joten en edes muista, koska minulla olisi viimeksi ollut karvaa tai edes sänkeä missään. Ja ei, ei siihen mene kauheasti aikaa. Nimenomaan siksi, että aina suihkussa ollessani sutaisen höylällä sääret ja kainalot, niitä ei tarvitse koskaan ajaa ajan kanssa ja huolella, kun ei sänkeä ehdi syntyä. Vähän sama juttu kun kodin siivoamisen kanssa: kun jatkuvasti tekee vähän, ei tarvitse koskaan ryhtyä "isoon siivoukseen". itse en jaksaisi vahailla ja höyläillä esim. kerran parissa viikossa puolta tuntia jo kasvaneita karvoja; paljon helpompi sutaista pikkaisen joka päivä samalla kun saippuioi itsensä.
varpaankynnetkin huollan niin ikään sekä kesäisin että talvisin. En tosin ymmärrä, miten siihenkin jotkut saa niin pirun kauan aikaa kulumaan. En todellakaan ole kokenut ravetta erotella varpaitani joillain ihme varpaanerottelijoilla ja sitten höyläillä, viilailla ja pohjustella ja päällystellä niitä kynsiä. Leikkaan, viilaan nopeasti reunat siisteiksi ja vedän lakkakerroksen päälle...Siistit ovat.
Minusta "perushuolto" ei ole kovin vaivalloista tai aikaa vievää, ja teen sitä oli sitten kesä tai talvi, olin sitten yksin tai seurassa tai parisuhteessa tai ilman (esim. alapääkarvoitukseen liittyen).
mun jalkojen huolto, puolimetristen karvojen seasta pilkistää kivikovat halkeilleet kantapäät. :(