Ahdistus
Nyt ollut todella kovaa ahdistusta, ei vaan meinaa millään loppua. Tuskaista oloa aamusta iltaan. Olisiko vinkkejä miten päästä pois kierteestä? On ollut paljon terveyshuolia niin jotenkin stressi jättänyt elimistön stressitilaan, sydän hakkaa ja mahasta kourii. Jotenkin pitäisi saada höllätä, mutta ei ihan niin yksinkertaista vaikka kuinka yrittää toitottaa itselle ettei mitään hätää ole. Onko muita linjoilla niin sais vertaistukea. Kyse siis pahasta ahdistuksesta ei vähän tässä allapäin.
Kommentit (28)
Tuohon ap:n ongelmaan auttaa pari-kolme metriä liukasta narua...
Mulla oloa helpottaa parhaiten puhuminen, lääkkeitä olen joskus kokeillut, mutta tuntuu, ettei ne ikinä vaikuta odotetusti, vaan haittavaikutukset on hyötyä suuremmat. Kävin juuri 3 kertaa työterveyspsykologilla, viime vkolla olin ekan kerran lyhytpsykoterapiassa, ensi vkolla taas 🙏.
Saisitkohan keskusteluapua jostain? Se auttaa ainakin jäsentämään niitä ongelmakohtia elämässäsi.
Kovasti jaksamista sulle 🤗
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
Huutajahullu näköjään myös!
Aloittaja kirjoitti:
Koko päivän ahdistaa. Eli jos käy avannossa niin silloin pitäisi olla koko päivän. Tämä levottomuus ja ahdistus ovat kyllä todella vaikeaa. Onko tällä hetkellä kärsiviä. Jotenkin tuntuu että on ihan yksin tämän asian kanssa.
Avanto vaikuttaa useamman päivän. Kannattaa yrittää pysyä 30 sekuntia vedessä.
Olen mies 61v, 17 vuotta sitten todettu keskivaikea masennus. En ole vuosiin käyttänyt alkoholia. Nyt on kolmisen viikkoa vaivannut aivan mahtavan kova ahdistus: rytmihäiriöitä ja muutama huonosti nukuttu yö. Säännöllinen lääkitys, Sertraliini (ssri?) on päällä ollut tuon 17 vuotta, peratsiini pelkojen poistoon vajaa 15 vuotta.
Painin aloittajan kanssa saman asian parissa, ahdistus pitäisi saada poikki. Lenkit ja ulkoilu auttaa hetkeksi, kunnes tällainen yleisahdistus palaa, syytä en ole saanut selville. Työ- ja siviiliasiat ne vaivaa kuitenkin. Ei tämä olotila herkkua ole. Ei ole ollut itsetuhoisia ajatuksia.
Terapiaan pääsee vain rikkaat.
Kelan terapiaan ei ole helppoa päästä ja vie aikaa monta kuukautta haku prosessi, kun täytyy käydä keskusteluissa ainakin 3kk ja hankkia lääkärinlausunto.
50% kela lääkäri hyökää hakemuksesi ja viimeinenkin toivo katoaa
Ei siihen auta kuin bentsodiapedit, avoin puhekontakti tai alkoholi(huonoin vaihtoehto). Harmi vain että kaksi ensin mainittua ovat kiven alla.