Juustokakku vai perinteinen täytekakku? Kumpaa syöt mieluummin juhlissa?
Jos näistä kahdesta on valittava, otatko perinteistä esimerkiksi mansikkatäytekakkua vai juustokakkua? Esimerkiksi vadelma- tai mangojuusgokakku.
Miksi?
Kommentit (83)
Täytekakku on usein liian märkää ja höttöistä, joten juustokakulla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin että pavlova on hyvä vaihtoehto näiden sijaan.
Tässä on jo kyllästymiseen asti tarjottua juustokakkuja. Olisi kiva jos joku yllättäisi tarjoamalla ihan perinteistä täytekakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tortut on myös hyvä vaihtoehto!
Mangojuustokakku on ainakin hyvää kun itse tekee. Tietysti tuoreista mansikoistakin tehty täytekakku on hyvää. Vadelmatkin käy. Kerman sekaan hieman rahkaa niin tulee raikkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en isoihin juhliin ainakaan pavlovaa tekisi, kun sen voi kasata vasta ihan viime minuuteilla ja tulisi stressi. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en isoihin juhliin ainakaan pavlovaa tekisi, kun sen voi kasata vasta ihan viime minuuteilla ja tulisi stressi. 😀
Tuo ongelma on usein kyllä täytekakussakin, ellei halua sitä aivan liian märkää ja lässähtänyttä versiota.
Täytekakku marjoilla. Mansikkakakku on paras. En piittaa suklaa- tai kinuskikakuista. Hyydykekakut on aivan hirveitä! Kohteliaisuudesta voin pienen viivan maistaa, mutta yhtään hyvää hyydykekakkua en ole vielä maistanut. Kaikkein hirveimpiä on ne, joissa on lastenruokaa käytetty. Paistettu amerikkalaistyylinen cheesecake menee.
Kumpikin hyviä. Täytekakku tosin useammin epäonnistuu, on kuivaa tai pintakuorrute kamalaa (kermaa pitäisi olla, ei sellaista sokeritahnaa esimerkiksi). Juustokakku on varmempi.
Vierailija kirjoitti:
Tosi harvoin kyllä minun mielestäni täytekakku on liian märkää missään. Kuivaa taas useinkin. Kuiva on myös ikävämpi syödä, kuin vähän liian kostea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvää, mutta ongelma on että täytteet kostuttavat marengin todella nopeasti. Ei siis ole mikään pitkien juhlien kakku, jossa vieraita käy pitkin päivää vaan sen yhden kahvihetken herkku.
En mitään noista, vaan vedän ykskaks yllättäen vatsalihastreenin ja 100 punnerrusta minuuttiin näyttääkseni muille, miten terveellinen elämäntapa on Ainoa Oikea Tapa Elää. Ei vaan juustokakku nykyään mieluummin, pieni siivu.
Täytekakku. Juustokakkukin on ihan hyvää, mutta vähän raskas mun makuun.
Ne hyydykekakut eivät ole juustokakkuja. Vihaan hyydykekakkuja. Juustokakku jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma on usein kyllä täytekakussakin, ellei halua sitä aivan liian märkää ja lässähtänyttä versiota.
No ei ole. Jos haluaa tehdä täytekakun oikein hyvin, se nimenomaan pitää täyttää edellisenä päivänä ja koristella vasta mahdollisimman lähellä itse juhlaa. Täytekakusta tulee paljon parempaa ja mehevämpää, kun maut on ollut yön yli tasoittumassa. Tietenkään sitä ei pidä liikaa kostuttaa, silloin nyt minkä tahansa saa lässähtämään mutta sanoisin että aika vaikeaa se tuolla tavalla on pilalle saada. Jos täyttää kakun vasta ihan vähän ennen juhlaa samana päivänä, silloin on lässähtämisvaara koska kostuketta pitää laittaa enemmän ja tasot eivät ehdi kiinnittyä toisiinsa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jo kyllästymiseen asti tarjottua juustokakkuja. Olisi kiva jos joku yllättäisi tarjoamalla ihan perinteistä täytekakkua.
Tämä on usein kuultu kommentti ja varmasti totta monen kohdalla. Minä taas en ole juuri koskaan saanut juustokakkua kutsuilla. Ehkä kahdesti viimeisen 10 vuoden aikana.
Se perineinen Amerikkalainen juustokakku kyllä voittaa ihan kaikki kakut... Paitsi porkkanakakkua, koska porkkanakakkukin on paljon parempi, kuin peruskakku.
Ainoastaan kesällä raikas mansikkakakku vaniljakermavaahdolla on hyvää, mutta kaikki muut kakut olen huomannut, etten välitä yhtään. Johtuukohan ihan siitä, että lapsuudessa sai syödä niin paljon sitä perus kakkua niin paljon jokaisissa juhlissa, synttäreillä, nimppareilla, merkkipäivinä, juhlina, pyhinä jne... että ei vaan jaksa enää.
Täytekakkua, jos se on hyvin tehty. En ymmärrä laisinkaan mitään hilloja esim kakun välissä. Tuoreita marjoja sen olla pitää. Valitettavasti harvemmin oon saanut oikeesti hyvää täytekakkua (paitse itse tehtyä). Usein se on kuivaa tai liian öklömakeaa.
Raikas Juustokakku on suosikkini.
En erityisesti tykkää suklaa-juustokakuista.