Juustokakku vai perinteinen täytekakku? Kumpaa syöt mieluummin juhlissa?
Jos näistä kahdesta on valittava, otatko perinteistä esimerkiksi mansikkatäytekakkua vai juustokakkua? Esimerkiksi vadelma- tai mangojuusgokakku.
Miksi?
Kommentit (83)
Perinteinen täytekakku.
Rippijuhlissa perinteinen mansikkakermakakku teki parhaiten kauppansa kolmesta erilaisesta kakusta. Moni santsasi sitä, kun oli kuulema ihanaa saada kerrankin kunnon perinteistä kakkua kaikkien mousse ja juustokakkujen sijaan, mitä on kaikissa juhlissa nykyään tarjolla.
Mansikkakakkua. Nimenomaan kermakakkua, ei mitään massakoristeita tms. Se vaan sopii mun makuuni paremmin. Eikä niitä ole vuosiin ollut tarjolla.
Lisäksi juustokakuissa alkaa makuyhdistelmät olemaan liian outoja. Enkä mä ole mangojen ja papaijojen ystävä.
Rehellisiä suomalaisia makuja, niin sitten juustokakutkin uppois, vaan ei nykyään enää saa.
Täytekakku ehdottomasti. Juustokakut tulvii joka paikasta muutenkin, harvoin saa enää täytskäriä.
Vierailija kirjoitti:
Mansikkakakkua. Nimenomaan kermakakkua, ei mitään massakoristeita tms. Se vaan sopii mun makuuni paremmin. Eikä niitä ole vuosiin ollut tarjolla.
Lisäksi juustokakuissa alkaa makuyhdistelmät olemaan liian outoja. Enkä mä ole mangojen ja papaijojen ystävä.
Rehellisiä suomalaisia makuja, niin sitten juustokakutkin uppois, vaan ei nykyään enää saa.
Nää on kyllä niin feikkikommentteja nää "rehellistä suomalaist...". Rehellistä suomalaista ei ole olemassakaan.
Täytekakku marjoilla ja kermalla.Esim.lakka-kermakakku on parasta, vadelma-ja mansikkakakku myös hyviä.Hyydykekakku ei maistu.
Juustokakku, mieluiten paistettu. Käy se hyydytettykin.
Jos on pakko olla täytekakkua niin ehdottomasti kermakakkua eikä mitään sokerimassaa, se massa on ihan järkyttävän makuista ja kertoo vain ja ainoastaan siitä että on haluttu "hieno" koristeellinen kakku maun kustannuksella. Mutta on se kermakakkukin oikeasti aika tylsää, liekö joku lapsena opittu juttu joillekin että se on suunnilleen suurinta herkkua mitä maa päällään kantaa? Tai sitten en vaan tajua, makuja on monia.
Kermakakkukin voi olla todella vaatimaton makuelämys, jos täytekerrokset ovat jotain kuivaa kinuskikönttiä tai tai muuta mielikuvituksetonta. Tai kuivaa tylsää moussea ilman kostutusta. Tai kerma vatkattu voiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustokakku maistuu minulle.
Sinä siis maistut juustokakulle?
Et ole nyt ihan kartalla. Jos ed olisi tarkoittanut tuota, niin hän olisi kirjoittanut
-juustokakku maistuu minulta-
Hieman tarkkuutta, kun arvostelee muita😉
Juustokakku, sillä harvoin saa hyvää täytekakkua. Yleensä ovat liian märkiä tai liian kuivia ja liian makeita.
Juhlissa mielummin täytekakkua missä paljon kermavaahtoa. Juustokakku on ehkä vähän arkisempi vaihtoehto.
Täytekakku kunhan on perinteinen mansikka-kermavaahto-appelsiinimehu...
En kumpaakaan, kumpikin on hirveitä, toinen rasvamössö, toinen sokerimössö hyihyi!
Riippuu millainen juustokakku ja millainen se kermakakku on
Tykkään kermakakuista joissa on reilusti vaikka vadelmaa välissä tai mansikkaa
Tuoretta siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustokakku maistuu minulle.
Sinä siis maistut juustokakulle?
Varmaan maistuisin jos juustokakku osaisi syödä.
Paistettu juustokakku jonka lisänä vaikka vadelmakastiketta.
Täytekakkukin on ok mutta siihen jotain raikasta täytteeksi, ei hilloa eikä banaania.
Kunhan ei ole yön tunteina ikävästi rääpitty vai oliko se lähmitty.
Juustokakku ilman liivatetta. (esim. tuorejuusto-kerma-valkosuklaa täytteen pohjana)
Lisänä marjoja.