Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein olette flunssassa?

Vierailija
16.03.2023 |

Muutin toiseen kaupunkiin koronavuoden jälkeen. Ennen olin vain 2, max 3 krt vuodessa sairaana. Nyt neljä kertaa jo pelkästään tämän vuoden puolella! Viime vuonnakin melkein kuukauden välein. Lääkäri (digiklinikka chat) meinasi että luultavasti vain huonoa tuuria, mutta voin tervehtyessäni varata lääkäriajan.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Onko tosiaan vaan tuuripeliä? Millä saisi vastustuskyvyn taas kuntoon?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran vuodessa tai kahdessa. Ei ole ollut koronaakaan. Lapsella sama. Vatsatautikin ollut hänellä nyt kaksi kertaa elämänsä aikana, on 9-vuotias.

Itse ylläpidän vastustuskykyä d-vitamiinilla (100 mikrogrammaa pvä), biotiinilla ja sinkillä. Myös hiukset ja kynnet pysyy näillä huippukunnossa.

Vierailija
62/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 9v meni ilman flunssaa (sattunaisia poskiontelotulehduksia ollut, kroonistunut tuo vaiva, niissäkään ei yleensä muuta kuin lievää yskää ja ääni saattaa mennä).

Vuosi sitten lievä korona. Ennen joulua lievä flunssa. Ja nyt pääsiäisenä oikein kunnon flunssa. Koronaa lukuunottamatta nuo kaksi flunssaa sairastin kiltisti vapaapäivinäni, niin ei aiheutunut töissä ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset oli pieniä, niin itselläkin oli kuumetta, räkätautia, jopa korvatulehdus kahdesti. Nyt, kun lapset isoja, niin edellinen kunnon räkätauti itsellä 2019. No, koronan sairastin kesällä, mutta en flunssaoireilla.

Vierailija
64/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on koko ajan muuntuvasta koronasta. Flunssaa sekin useimmille.

Vierailija
65/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerran ollut 10 vuoden aikana- ollaan setsemän-kasikymppisiä.

Vierailija
66/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ennen lapsia ehkä 1 krt vuodessa, ja lasten kanssa muutamia kertoja vuodessa, mutta tämä ennen koronaa. Koronan sairastin vuosi sitten ja sen jälkeen olen ollut flunssassa varmaan 8 kertaa! Syksy oli pelkkää tautia toisen perään.

Vierailija
67/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap sairasti koronan ennen flunssakierrettä niin ei tarvitse paljon arvailla mistä jatkuva sairastelu johtuu.

Vierailija
68/69 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua joten voi olla että on jo mainittu:

Sarvikuono. Ihan huipputuote. Aiemmin mulla oli etenkin talvisin vähän väliä joku räkätauti. Sitten kerran sairaanhoitaja neuvoi kokeilemaan tätä apteekista saatavaa laitetta. Tekniikan oppimiseen meni jonkin aikaa, mutta sittemmin olen käyttänyt joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Henki kulkee paljon paremmin eikä ole räkätauteja läheskään niin usein kuin ennen. Tuonut ison helpotuksen myös siitepölykauteen. Suosittelen kokeilemaan, tekniikan kun oppii on erittäin mukava ja edullinen käyttää.

Vierailija
69/69 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä olen viimeksi ollut poissa reilut 10 vuotta sitten. Influenssarokotetta en ole koskaan ottanut, koronarokotteet on. Lapsia ei ole, joten päiväkodin kulkutaudit myös kokematta.

Keuhkoputkentulehdus oli 2,5 vuotta sitten. Kuume ei noussut, mutta yskä oli kova. Silloin tehtiin muutenkin etänä, ettei tarvinnut olla poissa. Lapsena luulin ettei aikuisilla ole flunssaa, kun vanhempani eivät olleet koskaan kipeänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän