Otin kiusaamisen esille, pomo lähettää työterveyteen?
Eli olen ottanut nyt enemmän esiin huonoa käytöstä työpaikalla (mitä todella on, ja vähän joka suuntaan), mutta paljon olen itse saanut ilkeilyä osakseni. Nyt pomo ehdottaa työterveyteen menemistä tms., kai työkyvyn arviointiin??
Olen nuori ja terve ihminen, töissä yksi energisimmistä. Tuntuu hölmöltä mennä puhumaan "jaksamattomuudesta" joka ei todellakaan pidä paikkaansa.......
Mitä mieltä olette?? Muutenkin pomo ei tunne minua, joten en koe että hän on oikea ihminen ohjaamaan lääkärille tms.
Kommentit (56)
Nyt kuulostaa burn-outilta. Sen yksi oire on se, että tuntuu kuin kaikki muut vain kahvittelisivat ja itse tekis kaikkien muidenkin edestä, mikä ei siis välttämättä pidä todellakaan paikkaansa.
-Eiköhän tossa oo kyse jo jonkinlaisesta skitsofreniasta. :DD Kyllä näitä kahvittelijoita löytyy. Eri asia sitten millasissa työpaikoissa semmosia arvostetaan ja missä etsitään jotain muuta.
Sitten kun seuraavassakin työpaikassa toistuu sama ilmiö, voit alkaa pohtimaan voisiko syy löytyä sittenkin peiliin katsomalla.
Lähde vetämään sieltä. Jos sinä saat potkut on työllistymisesi vaileampaa. Kun itse lähdet saat paremman työtodistuksen.
Miksi jäisit noin epäreiluun työpaikkaan ? Kulutat itsesi henkisesti pian ihan loppuun ja saat burn outin.
Häivy sieltä. On niitä kunnollisiakin työpaikkoja.
Nyt sinua syyllistetään ja mustamaalataan, vaikka ainakin minusta olet oikeassa.
"Minua kiusataan = kaikki ei tee niin kuin minä haluan ja kukaan ei tee minun töitä vaan joudun tekemään ne itse"
-Ei, vaan työpaikka on täynnä näitä "miksei muut tee niinkuin minä määrään" tyyppejä, ja itse kyllästynyt kuuntelemaan niitä. Ja työtehtävät teen itse, mutta nykyään pidän myös omat rajani ja en tee muiden hommia , paitsi jos itse haluan eli välillä teen muidenkin hommia, ja koskaan en ole jättänyt hommia tekemättä jne. ja tätä kautta kuulun vähemmistöön sillä kaikki muut jättävät hommat tekemättä.
Kuulut todellakin psykiatriseen arviointiin, ap.
Aha....:D Täällä vissiin paljon taas pahoinvoivia ihmisiä...
Kantapään kautta sitä oppii suomalaisen työkulttuurin. Pomolle pitää nyökytellä, vaikka se olisi tyhmä kuin aidan seiväs. Mitään ongelmia ei kannata nostaa esiin. Tehdä vain niin kuin pomo sanoo, vaikka se typerältä kuulostaisikin.
Omia aivojaan ei kannata käyttää. Ketään ei kannata neuvoa, koska se ärsyttää kaikkia. Hanskat kannattaa heittää lattialle heti, kun työaika loppuu. Pomo ei pidä sinua yhtään parempana työntekijänä, vaikka tekisit joka päivä neljä tuntia ylitöitä. Olet vain hidas. Pahimmassa tapauksessa saat vielä työkavereiden vihat päällesi, jos olet liian ahkera. Eli ahkeruudesta ei todellakaan palkita.
Eli parasta on, että siirryt kahvihuoneen puolelle jauhamaan paskaa ja muistat hymyillä ja nyökytellä pomolle. Tämä koskee kaikkia työpaikkoja duunarista asiantuntijatehtäviin.
Sä olet palanut loppuun. Kannat nyt henkilökohtaisesti mukanasi työyhteisön ongelmia. Anna niiden olla ja keskity omiin töihisi. Jos on ongelmia työnjaossa ja tehtävien rajat on epäselvät, niin niistä on helpompi puhua yksilöidysti kuin, että yleisesti työkaverit käyttäytyy huonosti.
En ole palanut loppuun. mutta tietty negatiiviset asiat väsyttää ketä tahansa. Muuten olen ihan iloinen, hyväntuulinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä täysi autistivajakki joka ei muuta osaa kuin juosta pomolle itkemään.
Ja sinä oot tyhmä kun puhut tuolla tavalla
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi olen ainoa työntekijä joka saa aikaan asioita, melkein kaikki muut vain lusmuilevat ja jättävät tekemättä perusjuttuja...
Eli sinä yksin pyörität koko firmaa ja kukaan muu ei tee mitään, ei ole ihme että suositellaan lääkärille menoa. Toisekseen kirjoitit myös että sinusta on pomolle puhuttu, sinun mielestä valehdeltu ja sinun mielestä sinun puheet käsitetään väärin jne. Tiedätkö kuulostaa siltä että teidän työpaikalla on kiusaaja, sinä ihan itse.
Eli sinä yksin pyörität koko firmaa ja kukaan muu ei tee mitään, ei ole ihme että suositellaan lääkärille menoa. Toisekseen kirjoitit myös että sinusta on pomolle puhuttu, sinun mielestä valehdeltu ja sinun mielestä sinun puheet käsitetään väärin jne. Tiedätkö kuulostaa siltä että teidän työpaikalla on kiusaaja, sinä ihan itse.
-Kyllä, kerran joku sijainen tuli mm.paikkaan, ja ei suostunut tekemään töitä jne. Alkoi sitten huutamaan että minun pitäisi tehdä työt eikä hänen ja kysyin, haluaako hän että soitetaan pomolle, ja sanoi ettei halua. Oli kuitenkin soittanut työpäivän jälkeen pomolle, ja kertonut tuon tilanteen omaksi eduksi niin, että muka hän olisi se "uhri" ollut tilanteessa, oli jopa ottanut kuvan yhdestä sotkuisesta nurkasta (joka aina on sellainen:D)todisteeksi, ja sen lisäksi jätti työtehtäviä seuraavalle päivälle ja sitä sitten ihmeteltiin työpaikalla muttei tehty mitään. Lisäksi oli valehdellut pomolle että olen kännykällä töissä, vaikka bongasin hänet itse omalta tauoltaan oma puhelin kädessään ja itse olin vain teehnyt työpuhelimella pakollisia juttuja päivän aikana.
omalta tauoltaan = Se 2 tunnin tauko, jolloin hänen olisi pitänyt tehdä hommia mutta hän vain istui oma puhelin kädessään sen 2 h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi käytäntö. Sinä olet osa yhteisöä. Et voi vain syytellä muita ja kuvitella ettei myös sinun rooliasi yhteisössä kartoteta.
Käytäntö kuulostaa äärimmäisen huonolta, jos kiusattua arvioidaan tai kiusaamisesta kertojaa, vaikka joskus työpaikalla voi olla joku väärinkäsityskin kyseessä. Varmaan sen kiusaamisen saisi loppumaan jos pomo tai muu ehdottaa jotain toista tapaa toimia (vaikka lyhyellä sähköpostiviestillä), että joku kokee aiemman kiusaamisena tms. Mikäs siinä on niin vaikeaa.
Se "arviointi" on siis ihan perus juttelua. Mitä muutoksia toivoo, mitä tukitoimia haluaa, miten oma jaksaminen tässä tilanteessa. Niin sanottu varhaisen välittämisen malli. Ei kiusaamista sillä korjata, että jonkun yksipuolisen ilmoituksen jälkeen annetaan kiusaajalle potkut. Kyllä tässä ihan prosessi on.
Vaikuttaa siltä, että sinua syyllistetään. Mene työterveyteen, kerro tarinasi, mutta se ei riitä, ota yhteyttä työsuojeluun ja liittoon. Jaksamista, taistelu kannattaa!
Niin varmaan.