Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin kiusaamisen esille, pomo lähettää työterveyteen?

Vierailija
16.03.2023 |

Eli olen ottanut nyt enemmän esiin huonoa käytöstä työpaikalla (mitä todella on, ja vähän joka suuntaan), mutta paljon olen itse saanut ilkeilyä osakseni. Nyt pomo ehdottaa työterveyteen menemistä tms., kai työkyvyn arviointiin??

Olen nuori ja terve ihminen, töissä yksi energisimmistä. Tuntuu hölmöltä mennä puhumaan "jaksamattomuudesta" joka ei todellakaan pidä paikkaansa.......

Mitä mieltä olette?? Muutenkin pomo ei tunne minua, joten en koe että hän on oikea ihminen ohjaamaan lääkärille tms.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi paljon sanoja laitettu suuhuni, käsitetty sanomisiani ihan väärin, asioita ei selvitetä kunnolla, minua mustamaalattu valheellisesti joskus pomolle ja niitä asioita ei selvitetä. jne. ???????? Mikä idea tässä on.

Vierailija
2/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi vielä se- että pomo ei itse ole toimipisteessä, joten tämä kaikki on kuulopuheita.

Yksi "todistajista" on yksi näistä jotka viime syksynä oli mustamaalannut omista virheistään väittäen niitä minun virheiksi. Tämä hlö on yksi näistä todistajista tässä tapauksessa jossa MINUT ohjataan työterveyteen arvioon tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä! Sano pomolle, että sitten pitäisi kaikkien mennä työterveyteen ja että kerrot mediaan.

Vierailija
4/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteistä kartoittaa työntekijän työssä jaksaminen eli se on tukitoimenpide, jolla kartoitetaan miten sinua voidaan tukea, että jaksat ja viihdyt työssäsi paremmin.

Vierailija
5/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä! Sano pomolle, että sitten pitäisi kaikkien mennä työterveyteen ja että kerrot mediaan.

T- ap

Vierailija
6/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomosi varmaan tarkoitti että menet työterveyteen puhumaan kiusaamisesta. Nykyäänhän kaikki epäkohdat kirjataan ylös työterveyttä apuna käyttäen.

Vierailija
7/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi käytäntö. Sinä olet osa yhteisöä. Et voi vain syytellä muita ja kuvitella ettei myös sinun rooliasi yhteisössä kartoteta.

Vierailija
8/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen ainoa työntekijä joka saa aikaan asioita, melkein kaikki muut vain lusmuilevat ja jättävät tekemättä perusjuttuja...

Vierailija
9/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olen ainoa työntekijä joka saa aikaan asioita, melkein kaikki muut vain lusmuilevat ja jättävät tekemättä perusjuttuja...

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.

Vierailija
10/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoija, miten noin erinomainen ihminen on ajautunut noin surkeaan työpaikkaan?

Vierailija
11/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, sitten työnantaja toimii ihan oikein.

Vierailija
12/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoija, miten noin erinomainen ihminen on ajautunut noin surkeaan työpaikkaan?

-Sanoinko että surkea??? Vai onko surkea? No itseasiassa, pääsin useampaan paikkaan ja tuli valittua tämä, tietyistä syistä. Ehkä ei ollut oikea valinta. Itse odotan kuitenkin aika paljon työpaikalta kuten myös olen mielestäni valmis panostamaan työpaikkaan paljonkin.

Vierailija
13/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut lähetettiin myös työterveyteen suivaannuttuani mulkkujen komenteluun ja ylimielisen lässytykseen. Onneksi ttlääkäri oli tolkun ihminen ja ymmärsi vitutukseni. Sai lyötyä ta:lle luun kurkkuun tietyillä ta:n inhoamilla jutuilla ja näihin aina nätisti ja kiltisti vetosin vastaisuudessa :). Hieno lääkäri!

Vierailija
14/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, sitten työnantaja toimii ihan oikein.

-Eikö arviointiin voisi laittaa niitä, jotka ei mitään tee?!?!?!

Vierailija
15/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne arviointiin missään nimessä. Kiusaaja ilmeisesti saa jatkaa samaan tapaan kuin ennenkin, siis mikäli on selkeä kiusaamistapaus eikä sekaannus.

Vierailija
16/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei voi sanoa muuta kuin että työpaikkakiusaaminen on vakava asia, koska sillä voi tuhota ihmisen maineen ja mahdollisuudet sekä henkisen ja fyysisen terveyden. Siinä lähtee helposti vyörymään sellaiset tapahtumat ja voimat, että tukitoimistakin voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
17/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, näistä sun avauksista suorastaa huutaa se, että sinä olet se ongelma töissä ja muilla on mennyt hermot sun pätemiseen.

Vierailija
18/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Pomo on selvä narsisti ja kaikki muut kiusaajia. Huoh.

Vierailija
19/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kiusaamisasia pitäisi ensisijaisesti käsitellä kiusaajan kanssa ja sitten vasta esimiehen kanssa? Tai jos ei uskalla puhua kiusaajalle, niin sitten keskustelu esimiehen läsnäollessa

Vierailija
20/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi käytäntö. Sinä olet osa yhteisöä. Et voi vain syytellä muita ja kuvitella ettei myös sinun rooliasi yhteisössä kartoteta.

Käytäntö kuulostaa äärimmäisen huonolta, jos kiusattua arvioidaan tai kiusaamisesta kertojaa, vaikka joskus työpaikalla voi olla joku väärinkäsityskin kyseessä. Varmaan sen kiusaamisen saisi loppumaan jos pomo tai muu ehdottaa jotain toista tapaa toimia (vaikka lyhyellä sähköpostiviestillä), että joku kokee aiemman kiusaamisena tms. Mikäs siinä on niin vaikeaa.