Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin kiusaamisen esille, pomo lähettää työterveyteen?

Vierailija
16.03.2023 |

Eli olen ottanut nyt enemmän esiin huonoa käytöstä työpaikalla (mitä todella on, ja vähän joka suuntaan), mutta paljon olen itse saanut ilkeilyä osakseni. Nyt pomo ehdottaa työterveyteen menemistä tms., kai työkyvyn arviointiin??

Olen nuori ja terve ihminen, töissä yksi energisimmistä. Tuntuu hölmöltä mennä puhumaan "jaksamattomuudesta" joka ei todellakaan pidä paikkaansa.......

Mitä mieltä olette?? Muutenkin pomo ei tunne minua, joten en koe että hän on oikea ihminen ohjaamaan lääkärille tms.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, sitten työnantaja toimii ihan oikein.

-Eikö arviointiin voisi laittaa niitä, jotka ei mitään tee?!?!?!

Työelämässä ei enää tarvitse olla se äidin vaatima kympintyttö vaan ihan 6,5 suoritus riittää. Ja työelämässä sitä osaamisen ja tekemisen mittari on ihan joku muu kuin toisen työntekijän mielipide.

Vierailija
22/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, näistä sun avauksista suorastaa huutaa se, että sinä olet se ongelma töissä ja muilla on mennyt hermot sun pätemiseen.

Tässä taitaa taas yksi saamaton seläntakana jauhaja olla omaa mieltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällaista siellä kuntouttavassa työtoiminnassa tänään.

Vierailija
24/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, sitten työnantaja toimii ihan oikein.

-Eikö arviointiin voisi laittaa niitä, jotka ei mitään tee?!?!?!

Nyt on kyse sinusta. Miksi SINÄ et viihdy ja sopeudu yhteisöön.

Vierailija
25/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi käytäntö. Sinä olet osa yhteisöä. Et voi vain syytellä muita ja kuvitella ettei myös sinun rooliasi yhteisössä kartoteta.

Käytäntö kuulostaa äärimmäisen huonolta, jos kiusattua arvioidaan tai kiusaamisesta kertojaa, vaikka joskus työpaikalla voi olla joku väärinkäsityskin kyseessä. Varmaan sen kiusaamisen saisi loppumaan jos pomo tai muu ehdottaa jotain toista tapaa toimia (vaikka lyhyellä sähköpostiviestillä), että joku kokee aiemman kiusaamisena tms. Mikäs siinä on niin vaikeaa.

Meillä kiusaaja oli pääjehu, loppui kun jäi eläkkeelle.

Vierailija
26/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Asia on ollut jo esillä, ja on kyse ihan perus asioista eli esim. Ihmiset eivät ole ystävällisiä, eivät yhteisöllisiä, tiimityö ei toimi eli ihmiset riitelee, asiat ei riitele, ihmiset kateellisia ja ilkeitä, asioista ei pidetä kiinni, pomojen neuvoja ei noudateta jne.

Vierailija
27/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi käytäntö. Sinä olet osa yhteisöä. Et voi vain syytellä muita ja kuvitella ettei myös sinun rooliasi yhteisössä kartoteta.

Käytäntö kuulostaa äärimmäisen huonolta, jos kiusattua arvioidaan tai kiusaamisesta kertojaa, vaikka joskus työpaikalla voi olla joku väärinkäsityskin kyseessä. Varmaan sen kiusaamisen saisi loppumaan jos pomo tai muu ehdottaa jotain toista tapaa toimia (vaikka lyhyellä sähköpostiviestillä), että joku kokee aiemman kiusaamisena tms. Mikäs siinä on niin vaikeaa.

Kaikkia osapuolia kuullaan kyllä. Jostain nyt vaan pitää aloittaa ja esimies on valinnut avausroolin ihmisen joka eniten nyt kärsii tilanteesta.

Vierailija
28/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua kiusataan = kaikki ei tee niin kuin minä haluan ja kukaan ei tee minun töitä vaan joudun tekemään ne itse"

Vierailija
29/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia osapuolia kuullaan kyllä. Jostain nyt vaan pitää aloittaa ja esimies on valinnut avausroolin ihmisen joka eniten nyt kärsii tilanteesta.

*joka eniten valittaa kaikesta

Vierailija
30/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä täysi autistivajakki joka ei muuta osaa kuin juosta pomolle itkemään.

Vierailija
31/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kiusaaja oli pääjehu, loppui kun jäi eläkkeelle.

Turhaan alapeukutatte, sai ihan tuomionkin oikeudessa ja firma joutui maksamaan korvauksia kiusatulle. Tällaista esimiestyöskentelyä meillä Suomessa suositaan ja näköjään palstalla puolustellaan.

Vierailija
32/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Asia on ollut jo esillä, ja on kyse ihan perus asioista eli esim. Ihmiset eivät ole ystävällisiä, eivät yhteisöllisiä, tiimityö ei toimi eli ihmiset riitelee, asiat ei riitele, ihmiset kateellisia ja ilkeitä, asioista ei pidetä kiinni, pomojen neuvoja ei noudateta jne.

Vain sinun ja vain sinun mielipide on se oikea? Nyt sitä tilannetta lähdetään selvittämään ja sinulle on annettu se puheenvuoro tuoda ne asiat esille. Työterveyden kautta tilannetta lähdetään avaamaan esim kolmikanta neuvottelu. Ei työterveys mikään rangaistus ole.

Vierailija
33/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo ei tee asialle mitään niin ota yhteys liittoon.

Vierailija
34/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työterveys sinulle "hullun papereita" kirjoita, jos et oikeasti ole "hullu", vaikka pomosi niin kuvittelisikin. Eli ihan turvallisin mielin voit sinne mennä.

Mutta kannattaa myös kartoittaa, onko oman alasi töitä tarjolla jossain muualla lähiseudulla tai sellaisella paikkakunnalla, johon voisit muuttaa asumaan.

Vierailija
35/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain sinun ja vain sinun mielipide on se oikea? Nyt sitä tilannetta lähdetään selvittämään ja sinulle on annettu se puheenvuoro tuoda ne asiat esille. Työterveyden kautta tilannetta lähdetään avaamaan esim kolmikanta neuvottelu. Ei työterveys mikään rangaistus ole.

Joo, työnantaja ei maksaisi yhtään työtyöterveys käyntiä ellei sen olisi pakko.

36/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olen ainoa työntekijä joka saa aikaan asioita, melkein kaikki muut vain lusmuilevat ja jättävät tekemättä perusjuttuja...

Siksipä ne sinua vihaavatkin, koska sinun tehokkuutesi paljastaa, kuinka laiskoja ovat.

Vierailija
37/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se varmasti harmittaa jo etukäteen mennä selvittämään o gelmia kun työyhteisön silmissä sinä olet ongelma eikä muut ja sinun puheiden todenperäisyys täytyy selvittää. Eihän se nyt voi mennä niin että sinä päätät tunnekuohussa loukkaantua ja keksit perättömiä syytteitä ja niitä syytteiden todellisuutta ei saa selvittää

Vierailija
38/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olen ainoa työntekijä joka saa aikaan asioita, melkein kaikki muut vain lusmuilevat ja jättävät tekemättä perusjuttuja...

Nyt kuulostaa burn-outilta. Sen yksi oire on se, että tuntuu kuin kaikki muut vain kahvittelisivat ja itse tekis kaikkien muidenkin edestä, mikä ei siis välttämättä pidä todellakaan paikkaansa.

Vierailija
39/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pomo ei tee asialle mitään niin ota yhteys liittoon.

https://autismiliitto.fi/

Vierailija
40/56 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä täysi autistivajakki joka ei muuta osaa kuin juosta pomolle itkemään.

-No en puhunut mitään, ennen kuin musta oltiin levitelty VALHEITA pomolle ja sain niistä kuulla. Sen jälkeen olen aika avoimesti kertonut esim. henkisestä väkivallasta yms.