Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

All inclusive, puolihoito vai mikä paras lomailuun

Vierailija
16.03.2023 |

Niin, löytyykö muita all inclusiven kannattajia.
Olemme kovin ihastuneet huolettomaan lomailuun nykyisin. Kaikkea on tullut kokeiltua.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kohteestakin aika paljon. Jos kohteessa on paljon oikeasti hyviä ja laadukkaita ravintoloita, joissa uskaltaa syödä tarvitsematta pelätä ruokamyrkytystä, niin silloin menen ehdottomasti niihin. Jos taas kohteessa ruokaravintolat ovat mitä sattuu ja arveluttavia, niin silloin syön mielelläni hotellilla, jossa on ainakin jonkunlainen laatu.

Olimme joskus kauan sitten esimerkiksi Dominikaanisessa tasavallassa ja siellä olisi tullut kahden viikon aikana itku monta kertaa, jos olisi pitänyt mennä paikallisiin räkälöihin syömään. Euroopassa taas löytyy yleensä kivoja paikkoja ja silloin hotellin sapuskat tuntuisivat mölleiltä.

Vierailija
2/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä mitään valmiita paketteja. Varaan itse sellaisen hotellin mikä kiinnostaa. Varaan myös eri aktiviteetteja ja kulttuuritapahtumia, sekä pöydät ravintoloihin. Ei kiinnosta massamatkailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morgonmål eller inget alls.

Vierailija
4/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki on jo kokeiltu ja tietoa on niin miksi kyselet täällä tyhmiä?

Vierailija
5/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan yksin ja varaan puolihoidon. Syön lounaan ulkona, mutta illallisen syön mieluummin hotellissa, kun en viitsi enää yksin lähteä ulos syömään. 

Vierailija
6/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive on meidän valinta, jos sellainen tarjolla on. Ja kyllä, liikumme lomilla myös muuallakin kuin vaan hotellilla. Ei siellä hotellilla kuitenkaan missään vankilassa olla. Joskus olen laskenut, että all inclusive tulee sika kalliiksikin.

Vierailija
7/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan tökkii toi AI, en ole ikinä kaivannut sellaista.

Meillä on hotellissa yleensä vain aamiainen (kaupunkilomilla).

Yli 30v vuokrattu taloja ja tehty ruuat siellä ja syöty paikallisissa ravintoloissa. Tai majoituttu agriturismoissa tai pienissä perhehotelleissa yö tai pari.

Vierailija
8/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on ihan kiva syödä hotellilla, mutta muuten haluan käydä erilaisissa paikallisissa ravintoloissa syömässä.

Vierailija
9/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jossain viidakossa keskellä rämettä, niin alli.

Vieläkin muistelen Meksikon resorttia, jossa aikuisten puolen hienostunut kalaravintola tarjosi maukkaita annoksia kylmäsavulohta, rapukakkuja, kalaa, äyriäisiä ym. ihanaa. Tarvitsi vain raahata itsensä paikalle ja nauttia aterioista. Ei tungosta, ei rohmuamista, ei humaltuneita. Hienostunut, miellyttävä tunnelma.

Jos hotelli on vilkkaassa kaupungissa, niin rohkeasti vaan paikallisten patojen ääreen. Tosin silloin voi budjetti paukkua!

Vierailija
10/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 30v vuokrattu taloja ja tehty ruuat siellä ja syöty paikallisissa ravintoloissa. Tai majoituttu agriturismoissa tai pienissä perhehotelleissa yö tai pari.

Miten se voi tökkiä, kun et ole koskaan sellaisessa ollut? Itse taas en ymmärrä yhtään, että lähdetään lomalle ja laitetaan sitten ne ruuat itse. Ei se ole oikeastaan mitään lomaa. No tietenkin jos on yli kolme viikkoa, niin sitten ymmärrän itse ruuan laiton, mutta muuten en.

Vierailija
11/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankariäiti toki kokkaa bungalowin kuhmuisella pannulla pesueelleen edulliset ateriat.

Vierailija
12/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI ollaan kokeiltu perushintaisissa hotelleissa (1000€/vko/hlö) useassa eri kohteessa.

sillä rahalla ei mitään ihmeitä saa. Yleensä viimeistään kolmantena päivänä valikoima alkaa tökkiä.

Siksi otamme vain aamupalan ja muuten syömme kaupungilla.

Lapset jos on mukana, niin silloin AI, koska aika kuluu muutenkin hotellilla ja altaalla.

Vierailija
13/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä mitään valmiita paketteja. Varaan itse sellaisen hotellin mikä kiinnostaa. Varaan myös eri aktiviteetteja ja kulttuuritapahtumia, sekä pöydät ravintoloihin. Ei kiinnosta massamatkailu.

Noin 300 päivää vuodessa ulkomailla viettävänä naurattaa tämä: lähdet noin ja maksimissaan kuukaudeksi johonkin ulkomaille, varaat hotellin tai jopa airb'n'b ja käyt niissä turistikohteissa eli kulttuuria, aktiviteettejä (jotka usein suunnattu turisteille) ja ravintoloissa. Tulet kuitenkin nettiin mainostamaan kuinka ei kiinnosta massamatkailu. Tuossahan sä teet just sitä. Et ehkä muiden suomalaisten kanssa ole juuri sillä hetkellä siinä samassa ravintolassa tai kulttuuririennossa, mutta kyllä sä sitä teet. Toki kyllä joo sen ymmärtää, että ne netin ravintolasuositukset ja kulttuuritapahtumat saattaa olla jotain muuta kuin mihin suomalainen keskimäärin menee, mutta eiköhän nekin ole turisteille tehty ja suunnattu. Vai oletko todella niin maailman kansalainen, että osaat paikallisia kieliä ja sinulla on paikallinen ystävä aina siellä, mihin menet? 

Vierailija
14/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö mitään eläinperäistä, joten AI on ihan turha, kun siellä ei ole sopivaa syötävää. Mieluummin katon Happy Cow'sta ja fb:n vegaaniryhmistä vinkkejä hyvistä ravintoloista ja käyn semmosissa syömässä.

Vierailija
15/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheelle puolihoito niin lounaan voi syödä retkellä tai kaupungilla. Aikuisille pelkkä aamupala, illalliselle joka ilta johonkin tunnelmalliseen ravintolaan, näkee monia eri paikkoja.

Vierailija
16/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI ollaan kokeiltu perushintaisissa hotelleissa (1000€/vko/hlö) useassa eri kohteessa.

sillä rahalla ei mitään ihmeitä saa. Yleensä viimeistään kolmantena päivänä valikoima alkaa tökkiä.

Lapset jos on mukana, niin silloin AI, koska aika kuluu muutenkin hotellilla ja altaalla.

Ei saa ihmeitä? Ok. Itse olen ollut positiivisesti yllättynyt all inclusive tarjoiluista perushintaisissakin hotelleissa. On saanut kasattua erilaisia ruokakokonaisuuksia niin salaateista kuin pääruuastakin. Aina on ollut niin lounaalla kuin illallisellakin tarjolla erilaisia lihoja, kaloja, katkarapuja jne. Salaattipöytä notkunut kaikkia tuoreita mistä on saanut hyvin kasattua salaatin. Sitten aina on tarjolla ollut ruokien välillä välipalaa, jos haluaa esim. hampurilaista, pizzaa, hot doggia tai jotain kanavarrasta. Juomaa tietenkin niin paljon kuin haluaa, cavasta gintonicciin ja lapsille tietenkin omansa.

Vierailija
17/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi tökkiä, kun et ole koskaan sellaisessa ollut? Itse taas en ymmärrä yhtään, että lähdetään lomalle ja laitetaan sitten ne ruuat itse. Ei se ole oikeastaan mitään lomaa. No tietenkin jos on yli kolme viikkoa, niin sitten ymmärrän itse ruuan laiton, mutta muuten en.

Huomaa, että et ole matkustanut kovin paljoa sellaisissa paikoissa, jossa ravintoloita ei ole, niitä on vain muutama tai ne ovat laaduttomia/kardsean hintaisia. Sekä myös se, että et ole matkustanut sesongin ulkopuolella.

Ei kannata tulla räksyttämään tänne, jos ei tiedä mitään asioista. :)

Vierailija
18/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ihmeitä? Ok. Itse olen ollut positiivisesti yllättynyt all inclusive tarjoiluista perushintaisissakin hotelleissa. On saanut kasattua erilaisia ruokakokonaisuuksia niin salaateista kuin pääruuastakin. Aina on ollut niin lounaalla kuin illallisellakin tarjolla erilaisia lihoja, kaloja, katkarapuja jne. Salaattipöytä notkunut kaikkia tuoreita mistä on saanut hyvin kasattua salaatin. Sitten aina on tarjolla ollut ruokien välillä välipalaa, jos haluaa esim. hampurilaista, pizzaa, hot doggia tai jotain kanavarrasta. Juomaa tietenkin niin paljon kuin haluaa, cavasta gintonicciin ja lapsille tietenkin omansa.

Sama täällä. Olen aika ronkeli ruuan suhteen, mutta ne missä olemme ottaneet kaikki, on ollut tosi siistit ravintolasalit, ruuat ovat olleet oikein hyviä, niitä on ollut reilusti ja kaikki on laitettu hyvin kauniisti esille.

Vierailija
19/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inc niin voi syödä ja juoda milloin haluaa ja kaikki on maksettu valmiiksi. Mutta vain 4-5tähden hotelleissa joissa on monta ravintolaa ja baaria.

Vierailija
20/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo riippuu ihan siitä mitä tahtoo siellä lomalla tehdä.

Jos ajatuksena on, että lomalle lähdette ihan rentoutumismielellä. Eli suurimmaksi osaksi hengailette hotellin lähellä ja siellä uima-altailla ettekä käy viikon aikana kuin ehkä kerran jossain kauempana, niin all inclunsive on varmasti hyvä vaihtoehto. Myös jos ei tahdo liikaa ylimääräisiä menoja (ravintolakulut jne...) niin tuo on hyvä vaihtoehto.

Jos taas tahdotte kiertää ja kävellä paljon ilman, että aina tarvitsee aikatauluttaa milloin palata takaisin hotellille, niin sitten mielestäni all inculsive ei ole mikään paras vaihtoehto.