Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

All inclusive, puolihoito vai mikä paras lomailuun

Vierailija
16.03.2023 |

Niin, löytyykö muita all inclusiven kannattajia.
Olemme kovin ihastuneet huolettomaan lomailuun nykyisin. Kaikkea on tullut kokeiltua.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kohteestakin aika paljon. Jos kohteessa on paljon oikeasti hyviä ja laadukkaita ravintoloita, joissa uskaltaa syödä tarvitsematta pelätä ruokamyrkytystä, niin silloin menen ehdottomasti niihin. Jos taas kohteessa ruokaravintolat ovat mitä sattuu ja arveluttavia, niin silloin syön mielelläni hotellilla, jossa on ainakin jonkunlainen laatu.

Olimme joskus kauan sitten esimerkiksi Dominikaanisessa tasavallassa ja siellä olisi tullut kahden viikon aikana itku monta kertaa, jos olisi pitänyt mennä paikallisiin räkälöihin syömään. Euroopassa taas löytyy yleensä kivoja paikkoja ja silloin hotellin sapuskat tuntuisivat mölleiltä.

Samoin olisin vastannut, eli riippuu täysin kohteesta.

Olemme vuokranneet taloja mm. Italiasta ja käyneet siellä joskus syömässä paikallisissa ravintoloissa, mutta tehneet paljon itsekin asunnolla ruokaa. On ollut tosi ihana mennä paikalliselle torille ostamaan upeita tuoreita raaka-aineita ja tehdä niitä itse perheelle ruokaa ihan rauhassa. Aina ei jaksa vain mennä istumaan jonnekin ja alkaa valkkaamaan ruokalistalta perheelle mieleisiä sapuskaa, kun osaa itsekin tehdä hyvää ja välineet siihen löytyy.

Jossakin paikassa olemme ottaneet aamupalalla hotellin ja se on ollut aika hyvä, tosin itse en oikein löydä kaikista paikoista mieleistä ruokaa ja vaikka jossain Itävallassa aamupala oli hyvin niukka. Paikkaa pitävä rouva oli laskenut juustosiivutkin hyvin tarkkaan ja ylimääräistä ei saanut.

Vierailija
22/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän valinta on all inclusive. Siinä on parasta se kun ei tarvitse koko ajan olla säätämässä sen kanssa minne nyt mentäisiin syömään ja milloin niihin edes pääsee. Monta kertaa on saanut lampsia epätoivoissaan katuja ylös ja alas kun mikääön ruokapaikka ei oikein nappaa. All inclusivessa on ruoka aina pöydässä kun palaa hotellille kaupungilta, rannalta, patikoimasta, pyöräilemästä tai mistä palaakin. Niin, ja saahan siellä aina viiniä sekä olutta hanasta ja muita juomia pyytämällä. Minä tosin en käytä alkoholia.

Tuo edellyttää toki että AI-tarjonta on hyvä. Suosittelen hotelleja joissa on vähintään 500 - 600 huonetta ja ainoastaan AI-vaihtoehto tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vaan tökkii toi AI, en ole ikinä kaivannut sellaista.

Meillä on hotellissa yleensä vain aamiainen (kaupunkilomilla).

Yli 30v vuokrattu taloja ja tehty ruuat siellä ja syöty paikallisissa ravintoloissa. Tai majoituttu agriturismoissa tai pienissä perhehotelleissa yö tai pari.

Miten se voi tökkiä, kun et ole koskaan sellaisessa ollut? Itse taas en ymmärrä yhtään, että lähdetään lomalle ja laitetaan sitten ne ruuat itse. Ei se ole oikeastaan mitään lomaa. No tietenkin jos on yli kolme viikkoa, niin sitten ymmärrän itse ruuan laiton, mutta muuten en.

Buffetruokailu ei ole meidän juttu, se hälinä ja rääppiminen. Sen verran on kokemusta noista etten suostu lomaani sellaisessa pilaamaan. Muutenkin hotellilomien aurinkotuolien varailut, ilmaista alkoa hörppivät mammat ja papat... iuh! Pitäisi olla sitten niin luksusresortti että ruuat tuodaan omaan huoneistoon/bungalowiin ja saa syödä rauhassa. Sellaiseen ei taas ole viikkokausiksi varaa

Kuten kirjoitin emme syö keikkia ruokia itsetehtynä mutta tosiaan reissaamme 2-5 vkoa kerrallaan joten kokattuakin tulee. Nautimme suunnattomasti ruuanlaitosta joten se ei ole ongelma.

Vierailija
24/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheelle puolihoito niin lounaan voi syödä retkellä tai kaupungilla. Aikuisille pelkkä aamupala, illalliselle joka ilta johonkin tunnelmalliseen ravintolaan, näkee monia eri paikkoja.

Niitä tunnelmallisia ravintoloita on vaikka jossain Roomassa paljon, mutta menepä kaupungista kauemmaksi, niin et löydä yhtään mitään.

Vierailija
25/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hoito lähteissä mukaan, niin ei tarvi kohteessa vongata.

Vierailija
26/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vaan tökkii toi AI, en ole ikinä kaivannut sellaista.

Meillä on hotellissa yleensä vain aamiainen (kaupunkilomilla).

Yli 30v vuokrattu taloja ja tehty ruuat siellä ja syöty paikallisissa ravintoloissa. Tai majoituttu agriturismoissa tai pienissä perhehotelleissa yö tai pari.

Miten se voi tökkiä, kun et ole koskaan sellaisessa ollut? Itse taas en ymmärrä yhtään, että lähdetään lomalle ja laitetaan sitten ne ruuat itse. Ei se ole oikeastaan mitään lomaa. No tietenkin jos on yli kolme viikkoa, niin sitten ymmärrän itse ruuan laiton, mutta muuten en.

Huomaa, että et ole matkustanut kovin paljoa sellaisissa paikoissa, jossa ravintoloita ei ole, niitä on vain muutama tai ne ovat laaduttomia/kardsean hintaisia. Sekä myös se, että et ole matkustanut sesongin ulkopuolella.

Ei kannata tulla räksyttämään tänne, jos ei tiedä mitään asioista. :)

Mitä sinä tiedät kenenkään matkustamisista mitään? Niinpä, et tiedä. Niin että mene itse räksyttämään muualle.

Vierailija
27/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheelle puolihoito niin lounaan voi syödä retkellä tai kaupungilla. Aikuisille pelkkä aamupala, illalliselle joka ilta johonkin tunnelmalliseen ravintolaan, näkee monia eri paikkoja.

Niitä tunnelmallisia ravintoloita on vaikka jossain Roomassa paljon, mutta menepä kaupungista kauemmaksi, niin et löydä yhtään mitään.

Ei kuulosta meidän lomapaikalta, syrjäinen all inclusive. Ei ole tietystikään minulta pois jos joku muu viihtyy, mutta en näe itseäni tuollaisessa lomakohteessa.

Vierailija
28/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive sellaiselle joka ei puhu edes englantia eikä uskalla hotelli alueelta poistua. Me ainakin tykätään vuokrata autoa ja lähteä päiväksi ihan ties minne ja katsoa missä syödään. Viikon reissullakin joka päivä eri ravintola.

Vierailija
29/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All inclusive sellaiselle joka ei puhu edes englantia eikä uskalla hotelli alueelta poistua. Me ainakin tykätään vuokrata autoa ja lähteä päiväksi ihan ties minne ja katsoa missä syödään. Viikon reissullakin joka päivä eri ravintola.

Tämä oli varmaankin vitsi? Sano, että oli. Tai sitten et ole oikeasti matkustanut koskaan. Meillä on aina matkoilla auto vuokrattu, mutta myös all inclusive. Englantiakin puhutaan ihan sujuvasti.

Vierailija
30/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kohteestakin aika paljon. Jos kohteessa on paljon oikeasti hyviä ja laadukkaita ravintoloita, joissa uskaltaa syödä tarvitsematta pelätä ruokamyrkytystä, niin silloin menen ehdottomasti niihin. Jos taas kohteessa ruokaravintolat ovat mitä sattuu ja arveluttavia, niin silloin syön mielelläni hotellilla, jossa on ainakin jonkunlainen laatu.

Olimme joskus kauan sitten esimerkiksi Dominikaanisessa tasavallassa ja siellä olisi tullut kahden viikon aikana itku monta kertaa, jos olisi pitänyt mennä paikallisiin räkälöihin syömään. Euroopassa taas löytyy yleensä kivoja paikkoja ja silloin hotellin sapuskat tuntuisivat mölleiltä.

Missähän päin Dominikaanista olitte?

Me söimme ihan paikallisten kuppiloissa (meikäläiseen silmään hyvinkin rujon oloisissa hökkeleissä) erittäin hyvää ruokaa. Ja tietty rannan tuntumassa tuoretta kalaa suoraan veneestä grilliin.

Niin hullua kuin se onkin en ole koskaan sairastunut reissussa (yli 100 matkaa) mutta Helsingissä ja Espoossa kylläkin saanut ruokamyrkytykset!

Vierailija
31/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive och private label är rätt långt samma sak och dödar allt riktigt. Efter en stund har den som köper all inclusive och private label inga andra alternativ. De som bjuder på det är i samma ställning som den offentliga servicen; du tar emot det som det bjuds på eller är utan. Alla andra alternativ är raderade.

Vierailija
32/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive, ei enää koskaan kiitos, ihan OK tavallaan, mutta ei kiitos kuitenkin!

Vierailija
33/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ehdottomasti all inclusive, jos vain mahdollista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että siellä hotellilla on pakko syödä. Käymme kyllä ravintoloissa syömässä tuosta huolimatta. 4- 5 tähden hotelleissa all inclusivet ovat tasokkaita ja valikoima monipuolinen.

Vierailija
34/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive on kiva kohtalaisen varma tapa saada kelvollista ruokaa. Sen kohdemaan yritystoiminnan kannalta arveluttava piirre on siinä että paikalliset  elintarvikekaupat ja ravintolayrittäjät jäävät nuolemaan näppejään. Tätä minulle harmitteli kreikkalainen kauppias kun turistikauden tulot olivat all inclusive ilmiön takia pudonneet entisestään ja talvikausi oli ollut jo ennestään niukka.

Vierailija
35/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on kuule ihan kiinni sekä lomailijasta että loman luonteesta.

Olen tehnyt reppureissuja ja seikkaillut mitä merkillisimmissä majoituspaikoissa - ihania muistoja, upeita paikkoja ja mielenkiintoisia, kivoja ihmisiä. Olen ollut ylellisellä all inclusive -lomalla parikin kertaa, jotka siis molemmat olivat tämmöisiä rantakohteita, joissa myös uima-altaita, ja hyviä lomia nekin olivat. Useimmiten kuitenkin jopa rantakohteeni ovat sisältäneet vain yöpymisen ja aamiaisen, koska yleensä vuokrataan auto tai motskarit tai skootterit ja kierrellään ympäristöä (en välttämättä jaksa maata samassa hiton hotellissa viikkoa). Olen yöpynyt halvoissa hotelleissa jossain Lontoon tai Pariisin keskustassa ihan vaan sijainnin takia. Ja tietysti lomat ovat olleet milloin seikkailuja ja milloin vaan lepäilyä, mikä on kulloinenkin tarve. Ja nuorena pariskuntana ennen lapsia loma oli maailman tutkimista ja ihmettelyä, pienten ja isompien lasten kanssa mentiin heidän ehdoilla ja nyt kun ollaan keski-iän jo ylittänyt pariskunta, ja puolisollani  lievä invaliditeetti, on lomien luonne taas jotain muutta.

Seuraava lomani on ohjattu kiertomatka ystävättäreni kanssa. Olen ollut tällaisella ohjatulla kiertomatkalla kerran aiemmin (silloin kolme viikkoa Intiassa), ja kokemus rohkaisi kokeilemaan uudestaan. Nyt pysytään Euroopassa.

Vierailija
36/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kaikkia versioita käytössä. Kaupunkilomilla riittää aina huone + aamiainen ja tietyissä kaupungeissa usein pelkkä huonekin, esim New Yorkissa on kiva mennä ulos aamiaiselle.

Rantalomilla hyvä aamiainen on minimivaatimus ja luksusresorteissa, missä usein ollaan kaukana kaupunkien keskustoista on oltava ainakin puolihoito ja all inc. on hyvä vaihtoehto ja usein kannattavakin, koska ruuat ja juomat ym. voivat näissä olla erikseen ostettuna olla tosi arvokkaita. Jos on teinejä ja isompia lapsia mukana, on all inc. usein ihan lyömätön vaihtoehto Välimeren kohteissakin.

Mutta vaikuttaahan valintaan myös se, millaista lomaa milloinkin haluaa ja budjettikin aina huomioitava.

Vierailija
37/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Kreikassa, Kanarialla ja Kroatiassa all i:sta. Käyn viikon uimareissulla, käytännössä uin ja syön, silloin on helpompaa kun on ruuat ostettu etukäteen ja kävelen vain syömään klo 8, 13 ja 18:30. Tykkään varsinkin alku- ja jälkiruuasta. Pääruokana otan sitten kalaa ja perunaa. Puolihoito myös mukavaa.

Vierailija
38/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän valinta on all inclusive. Siinä on parasta se kun ei tarvitse koko ajan olla säätämässä sen kanssa minne nyt mentäisiin syömään ja milloin niihin edes pääsee. Monta kertaa on saanut lampsia epätoivoissaan katuja ylös ja alas kun mikääön ruokapaikka ei oikein nappaa. All inclusivessa on ruoka aina pöydässä kun palaa hotellille kaupungilta, rannalta, patikoimasta, pyöräilemästä tai mistä palaakin. Niin, ja saahan siellä aina viiniä sekä olutta hanasta ja muita juomia pyytämällä. Minä tosin en käytä alkoholia.

Tuo edellyttää toki että AI-tarjonta on hyvä. Suosittelen hotelleja joissa on vähintään 500 - 600 huonetta ja ainoastaan AI-vaihtoehto tarjolla.

Samaa mieltä. Mua ainakin ahdistaa etsiä ruokapaikkaa, all Inc hyvä niin voi vaan kävellä sisään. Jos lähtee ravintolaan syömään niin siihen kuluu aikaa.

Vierailija
39/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasiahan tuo on. Meidän ykkösvalinta on huoneistohotelli omalla keittiöllä ja mielellään matalassa rakennuksessa omalla sisäänkäynnillä. Kuitenkin mieluummin ylemmässä kerroksessa parvekkeellinen asunto, kuin alakerran asunto maaterassilla. Kokataan itse, ja eletään ihan kuin kotona. Siivojan käynnitkin mieluiten vaan kerran tai pari viikossa. Uima-allas on kuitenkin oltava, ja mielellään kaunis puutarhamainen allas-alue. Kunnollinen ruokakauppa lähellä. All inclusive on kuitenkin sitten se toiseksi paras vaihtoehto. Silloin hotellin on oltava 4-5 tähden luokkaa, ja kaikin puolin viihtyisä ja upea. Silloin kun tämä valitaan, on lomalla ihan eri tarkoitus. Silloin vaan ollaan ja nautitaan valmiiseen pöytään menemisestä ja muista hotellin palveluista. Huonoin vaihtoehto on iso monikerroksinen perushotelli aamupalalla tai puolihoidolla. Varsinkin jos on vähän vaatimattomampaa tasoa. Mieluummin tosiaan joko kunnon luksusta palveluineen, tai sitten omaa rauhaa kauniissa kodikkaassa ympäristössä.

Vierailija
40/67 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ryyppää,niin sitte puolihoito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä