Päiväkaljat-rempseää vapautta vai säälittävää?
Millainen mielikuva teille tulee keskellä päivää olutta (tai siideriä) ryystävästä ihmisestä?
Kommentit (26)
Olutta juova ok. Siideriä juova on mt ongelmainen lähiövalas
Vähän alkoholisoitunut, työtön, omakotitalossa asuva keski-ikäinen perheellinen mies. Muutoin fiksu, ja aikaansaava.
En nyt aina ryystä kaljaa päivisin, mutta kesällä omassa pihassa maalla, on se vapautta.
Tuomitkaa, ei kiinnosta. Läheisten mielipiteillä on väliä, ei muiden enää tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoinen kysymys, mutta millainen mielikuva teille tulee tällaisia pohdiskelevasta ihmisestä?
Kysyin koska tapailen miestä joka menee aina töiden jälkeen ottamaan pari, trffeistämme kolmet ovat olleet baarissa klo 15-17 välisenä aikana. Mielestäni outo aika juoda alkoholia ja otankin aina kahvin, nyt mietin olenko niuho vai miehellä ongelma? A.p
Briteissä koko perhe käy syömässä pubeissa, Suomessa on juoppo kun käy yhden kaljan hörppäämässä :D
Ihan sama sitä kaljaa on ryypätä päivällä, kuin esim. illalla, ja se menee ihan samalla tavoin päähän.
Muiden alkoholin käytön miettiminen on kyl käsittämätöntä, jokainen juokoon millon haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoinen kysymys, mutta millainen mielikuva teille tulee tällaisia pohdiskelevasta ihmisestä?
Kysyin koska tapailen miestä joka menee aina töiden jälkeen ottamaan pari, trffeistämme kolmet ovat olleet baarissa klo 15-17 välisenä aikana. Mielestäni outo aika juoda alkoholia ja otankin aina kahvin, nyt mietin olenko niuho vai miehellä ongelma? A.p
Miehellä on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Muiden alkoholin käytön miettiminen on kyl käsittämätöntä, jokainen juokoon millon haluaa.
Jos se juoja on joku kumppani tai ehdokas, niin silloin sitä pitää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt todellakaan normaalia ole. Olen mies, mutta jos treffailisin tuollaista naista, niin en todellakaan millekään vakavammalle alkaisi. Näyttelee alkoholi turhan keskeistä roolia jokapäiväisessä elämässä.
Sanoisin, että kun tapahtuu joskus silloin tällöin, asia on ok ja ihan kivakin juttu. Usein tai jopa joka päivä niin ettei muita vapaa-ajan intressejä ole - ehdottomasti ongelma.
Riippuu ihan kuinka usein. Vetäähän jokku viikottain roskaruokaa tai herkkujakin.
Vaikuttaa alkoholisoituneelta tuo deittisi. Ei tavallinen ihminen juo päiväkännejä.
Oijoi, kiinni jäin. Mulla on tänään ja huomenna vapaapäivä, vähän niinkuin viikonloppu. Olin sitä ennen töissä 8 päivää. Lauantaina alkaa taas 10 päivän työputki. Tissuttelen tässä "lauantain" kunniaksi lonkeroa ja illemmalla lämmitän saunan. Harvinaista herkkua tämä. Eli jos vastaan alkuperäiseen kysymykseen jotain, niin sen, että ei ole säälittävää vaan uudelleen sijoitettu viikonloppu.
Minä käyn usein töiden jälkeen ruokakaupassa ja sitten baarissa (bussipysäkki, baari ja ruokakauppa ovat ihan vierekkäin ja asunnolleni siitä noin noin kilometri) juomassa 2 -3 tuoppia.
Sen jälkeen menen kotiin tekemään ruuan . Mun lapset on 16 ja 14, ei niitä kiinnosta missä äiti luuhaa töiden jälkeen . En myöskään mene muutamasta oluesta siihen kuntoon että olisin "kännissä".
Ei kaljaa, öhöm siis olutta ainakaan jokapäivä. Hyväähän se olut on, mutta tolkku nyt tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan kuinka usein. Vetäähän jokku viikottain roskaruokaa tai herkkujakin.
Mielestäni hampurilaisateriaa ja päiväkännit eivät vertaannu toisiinsa.
Kirjoitin viestin 3. Ja sanoisin, että ei tuo ole normaalia. Treffit baarissa, ja kaljaa joka kerta. Luulen, että sitä menee todellisuudessa paljon myös treffien ulkopuolella.