Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentunut, sinun pitää käydä ulkona

Vierailija
16.03.2023 |

Hienoina päivinä etenkin, kävisit edes kaupassa, sekin auttaa.
Jos tilaat ruokasi vain kotiin ja olet siellä, et tule koskaan paranemaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sit vaa jaksa. Jos roskat on pakko viedä ni iha pikasesti sitten

Vierailija
22/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ainakaan auttanut mikään muu, kuin oikean lääkityksen löytyminen. Montaa lääkettä piti ensin kokeilla, ennen kun viimein löytyi se joka toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalle kuin lihavuuskeskustelu: oletetaan että ihminen ei tee eikä edes yritä tehdä muuta kuin maata sohvalla, vieroksuu liikuntaa, ei edes siivoa, ei yritä päivittäisiä toimia suorittaa.

t. liikunnan parissa työskentelevä vaikeasti masentunut ja ahdistunut ylipainoinen

Liike on lääke.

Vierailija
24/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiiitos, kiitos. Ja kun vielä otan itseäni niskasta kiinni, niin ihmeparantuminen on siinä?

No daa? SInun pitää vain päättää että olet onnellinen ja näin paranet.

Sanoisitko noin itseään viiltelevälle nuorelle?.. et tiedä mitään syvästä päädystä, et yhtään mitään.

Se taisi olla sarkasmia. Toivottavasti.

Vierailija
25/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä ulos ja kauppoihin katsomaan miten kaikki hinnat nousseet, ja masentua lisää, vai?

Vierailija
26/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ollut koko elämän ajan mielenterveysongelmia vaikka olen normaalipainoinen, syön terveellisesti, herkuttelen silloin tällöin ja harrastan liikuntaa. Töissäkin käyn ihan vakituisesti. Kyllä noilla ihan selkeä vaikutus omaan vointiin on mutta ei ne omalla kohdalla pelkästään riitä parantamaan. Joku vika on hermostossa ja minulla tällainen krooninen juttu johon mun on vaan syötävä kiltisti lääkkeeni. Ja kevätaurinko nimenomaan pahentaa ahdistusta vaikka näyttääkin kauniilta mun silmään, tää on ihan tunnettu ilmiö.

Vierailija
27/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä masentaa?

Se kun seuraatte muiden feikin näköisesti menestyneiden ihmisten instagrameja, ostettuine seuraaijneen, ja vertaatte itseänne niihin tyyppeihin ja kulisseihin, ja siksi masennutte?

Haluaisin ymmärtää että mikä nykymaailmasta tekee niin masentavan monelle ja mikä lisää sitä. Etenkin Suomessa. Olen asunut viidessä muussa maassa työni takia, enkä koskaan tavannut ketään masentunutta, ainoastaan yhden paniikkihäiriöisen joka oli ahdistunut kun ajatteli liikaa tulevaisuuttaan ja pelkäsi pahinta.

Vierailija
28/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ulkona kävelyllä. Olipa kova reissu, kun vesi valui silmistä koko ajan. Oli niin kirkasta. Ehkä vähän parempi olo nyt.

Vierailija
29/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä masentaa?

Se kun seuraatte muiden feikin näköisesti menestyneiden ihmisten instagrameja, ostettuine seuraaijneen, ja vertaatte itseänne niihin tyyppeihin ja kulisseihin, ja siksi masennutte?

Haluaisin ymmärtää että mikä nykymaailmasta tekee niin masentavan monelle ja mikä lisää sitä. Etenkin Suomessa. Olen asunut viidessä muussa maassa työni takia, enkä koskaan tavannut ketään masentunutta, ainoastaan yhden paniikkihäiriöisen joka oli ahdistunut kun ajatteli liikaa tulevaisuuttaan ja pelkäsi pahinta.

Ei mua mikään masenna vaan mulla on masennus. Se on sairaus. Ilman sitä olis asiat ihan hyvin.

Vierailija
30/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Mulla auttaa vaiin se että olen kotona.

Vierailija
31/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä masentaa?

En seuraa muiden ihmisten tekemisiä. Mua ei kiinnosta muiden omaisuus ym. eikä muiden elämä muutenkaan. Syy miksi masentaa on mun oma asia mitä en kerro.

Vierailija
32/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut != väsynyt.

Vierailija
33/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihmiset vinkumassa ettei masennus tällaisella parane ja tällaisen ehdottajat ei tiiä masennuksesta mitään. Entä jos tätä ehdottavat on mm. ulkoilulla saanut nostettua mielialaa ja parannuttua masennuksesta, ja tämän takia ehdottavat näinkin vastenmielisiä kikkoja?

Vierailija
34/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se piristää hetkeksi, että käy ulkona. Itse käyn päivittäin (no en jos on kauhea ilma) mutta ei se masennukseen vaikuta mitenkään. Se syvenee ja kevenee oman kummallisen rytminsä mukaisesti. 

Jos jaksaa lähteä ulos, on jo selättänyt pahimman masennuksen, ja pystyy tekemäänkin oman olonsa eteen jotain.

Vierailija
35/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden kohta ulos,menen kauppaan ostamaan olutta.Kun juon illalla viisi tölkkiä olutta,niin masennus häviää hetkeksi.

Vierailija
36/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden kohta ulos,menen kauppaan ostamaan olutta.Kun juon illalla viisi tölkkiä olutta,niin masennus häviää hetkeksi.

Ja kun humalainen olotilasi hälvenee ja se on enää keholle jätetty kemiallinen prosessi, masennuksesi tulee takaisin hieman voimakkaampana.

Vierailija
37/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä masentaa?

Vaikkei olis masentunut, niin tommonen pas*an jauhanta ainakin pistäs masentamaan. Ei sua ainakaan liialla empatiakyvyllä oo siunattu 🙊

Vierailija
38/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehkä nyt puhutaan monesta eri asiasta, kun puhutaan masennuksesta. Masennus sairaus on eri asia, kun kenen tahansa välillä kokema alakuloisuus, johon ulkoilu ja liikunta auttaa hyvinkin.

Vierailija
39/39 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Tuo on ihan totta. Mitä enemmän makaa vain kämpässä, sitä enemmän sua myös masentaa. Olen itsekin masentunut, nykyisin masennus on enää lievä entisen vaikean sijaan ja omat elämäntavat on olleet yksi tekijä oireiden helpottamisessa.

- ei ap

Pahasti masentunut ei edes pääse ylös sängynpohjalta, saati ulos.

Masennuksia on eriasteisia, jos olet masentunut ja pystyt ulkoilemaan, sinulla on keskivaikea tai vähäinen masennus.

Sellanen asiantuntija siellä. Mulle on usea lääkäri diagnosoinut vaikean masennuksen ja kyllä on hyvin heidän tiedossaan ollut, että käyn säännöllisesti ulkoilemassa.