Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisittekö viikon vanhaa ruisleipää?

Vierailija
15.03.2023 |

Uskaltaako syödä viikon jälkeen päiväyksen? Pakastinta kun ei tässä talossa ole..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, jos ei näkyvää/haistettavaa hometta tms.

Mä en oo tiennyt tota, ettei kannata ilmeisesti pitää ruisleipää tiiviisti suljettuna muovipussissa. Eli kiitos tiedosta! :)

Vierailija
22/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä leivät homehtuu 2-3 päivää päiväyksestä. Aika pitkään sulla säilynyt tuo leipä.

Puhut nyt varmaankin vaaleasta leivästä, ranskanpullasta? Et siis oikeasta ruisleivästä?

Puhun molemmista leivistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En söisi, voi olla piilohometta, jota ei silmillä näe.

Vajaaälyisen vastaus. Onko päässä piilohometta? Ei se ole piilohometta kirjoituksesta päätellen.

Vierailija
24/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän kaura leivässä jota syön on tosi lyhyt syömisaika siksi laitan sen jääkaappiin että saan sille pidemmän syömisajan.

Vierailija
25/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole homehtunut tiivissä muovipussissa kosteuden kanssa.

Kuivana ruisleipä säilyy todella pitkään. Pehmeää ruisleipää voi kuivata huoneenlämmössä, jolloin siitä tulee kuin varrasleipää, eli näkkileivän tapaista ruisleipää ja se säilyy.

Vierailija
26/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä koskaan ees katso leivän parasta ennen-päiväystä. Kyllä sen näkee ja haistaa/ maistaa, jos ei ole enää ns.syötävää. Enkä kyllä oo ikinä kuullut kenenkään saaneen ruokamyrkytystä ns.vanhentuneesta leivästä 🙄

27/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeiset leipäviipaleet voi ottaa pussista ja kuivata muutaman päivän ajan. Sitten ne pisetään paahtimeen. Olen syönyt näin käsiteltyä leipää lukemattomia kertoja, ilman mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
28/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydän kaura leivässä jota syön on tosi lyhyt syömisaika siksi laitan sen jääkaappiin että saan sille pidemmän syömisajan.

Itse paloittelen ja  pakastan usein nuo , ei takuuvarmasti homehdu kun ottaa vaan sen verran kerrallaan sulamaan kuin tarvitsee.

Vierailija
29/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisleipää voi aina syödä , vanhanakin.

Ei voi, valitettavasti!

Maistuisi kyllä, mutta kun ei hampaat enää kestä! Täytyy tehdä leipäressua vain.

Vierailija
30/30 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kuivahtanutta ruisleipää. Ei kannata

liikaa tuijotella päiväyksiä.