Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri mokasi - ei kannata pahemmin yrittää työttömänä mitään!

Itsekin vähemmistöön kuuluva
15.03.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c0e8998c-e464-4e0d-878b-ab126b050b8f
Ihan uskomatonta! Eikä mitään vastuuta työkkärillä tuollaisessa mokassa vai???

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänittää kaikkien virkailijoiden puheet ettei tulla asiakasta syyttelemään ja tällä äänityksellä voidaan osoittaa virheet. Äänitystä ei tarvitse mainita virkailijalle. Itselläni oli kännykkä äänittämässä taskussa kun kävin kahden akan luona. Eikä kannata laittaa allekirjoituksia mihinkään, ellei ole työsopimus.

Haista nyt paska, mitä omakeksimiä neuvoja täällä jakelet. ÄÄNITÄ, heh joo, tallentava kännykkä, mikä perkele se on?

Kaiken maailman ilmaisia tallentimia on sovelluskaupoissa tarjolla.

Oletko kuullut tallentavasta valvontalaitteesta, valvoo liikettä ja tallentaa kuvat ja puheen, ota sellainen mukaan, minulla sellainen on alakerran ovella.

Vierailija
42/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaako teitä koskaan nämä työttömien TE-toimistojutut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänittää kaikkien virkailijoiden puheet ettei tulla asiakasta syyttelemään ja tällä äänityksellä voidaan osoittaa virheet. Äänitystä ei tarvitse mainita virkailijalle. Itselläni oli kännykkä äänittämässä taskussa kun kävin kahden akan luona. Eikä kannata laittaa allekirjoituksia mihinkään, ellei ole työsopimus.

Harmi, että noin tehden ei saa lainkaan etuutta. Mutta valinta on toki sinun omasi.

Vierailija
44/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On järkyttävä tapaus.

Näyttää siltä, että käsitykset siitä, millainen opiskelu on mahdollista tyttömyyskorvauksella, ovat epäselviä ja mahdollistavat monenlaisia tulkintoja. Näin ei saisi olla, eikä virheestä pitäisi koitua työttömälle kustannuksia, kun hän on toiminut rehellisesti ja avoimesti.

Tämä. Itse yritin Lahdessa aikoinaan kysyä useita kysymyksiä koulutusten kuukausittaisten sallittujen opintopistemäärien jakautumisesta eri kuukausille eli erityistapauksista ja muutamista poikkeuksista ulosannin perusteella korkeintaan keskikoulutasoiselta virkailijalta (koulutusasiantuntija...) joka useaan kertaan lupasi olla "pian" yhteydessä ja selvittää. Viimeisellä kerralla totesin kuukausien jälkeen että selvitystä ei tule. Muutenkin viesti oli se että siinähän kokeilet, lautakunta sitten ratkaisee. No ei kiinnostanut kokeilla jos tulee takaisinperintöjä:D.

Vierailija
45/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän naisen olis itse pitänyt kysyä YTK:lta,

saako ansiosidonnaista päivärahaa, koko päivä opiskelun ajalta.

Tuo kassahan sen päivärahan maksaa, ei TE -toimisto.

Mistä helvetistä TE tietäis kaikkien kassojen säännöt?

Kun itse olin aikoinani työttömänä, hoidin ja soittelin kaikki ansiosidonnaisen päiväraha asiat suoraan oman liittoni kanssa.

Työkkärissä oli vain työnhakijana, enkä sen kautta edes työtä saanut. Itse hanki itselleni uuden työpaikan.

Eihän ne eri kassojen säännöt eroa! Työkkäri tekee lausunnot jotka lähtevät kassoille. Et sinäkään tiedä mitään.

Vierailija
46/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset asiat selvitetään sieltä liitosta eikä työkkärin kanssa keskustella saako liiton rahaa vaikka opiskelee/on töissä.

Vierailija
47/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei odottanut TE-keskuksen kirjallista päätöstä? Eihän opiskeluja saa aloittaa ilman sitä.

Vierailija
48/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On järkyttävä tapaus.

Näyttää siltä, että käsitykset siitä, millainen opiskelu on mahdollista tyttömyyskorvauksella, ovat epäselviä ja mahdollistavat monenlaisia tulkintoja. Näin ei saisi olla, eikä virheestä pitäisi koitua työttömälle kustannuksia, kun hän on toiminut rehellisesti ja avoimesti.

Tämä. Itse yritin Lahdessa aikoinaan kysyä useita kysymyksiä koulutusten kuukausittaisten sallittujen opintopistemäärien jakautumisesta eri kuukausille eli erityistapauksista ja muutamista poikkeuksista ulosannin perusteella korkeintaan keskikoulutasoiselta virkailijalta (koulutusasiantuntija...) joka useaan kertaan lupasi olla "pian" yhteydessä ja selvittää. Viimeisellä kerralla totesin kuukausien jälkeen että selvitystä ei tule. Muutenkin viesti oli se että siinähän kokeilet, lautakunta sitten ratkaisee. No ei kiinnostanut kokeilla jos tulee takaisinperintöjä:D.

Hän on muuten maisteri, ihan yliopistotason tutkinto. Lisäksi hän kertoi aivan oikean vastauksen eli loppupelissä lautakunta ratkaisee, voitko opiskella siten, että 6 kk opintojen päätteeksi yhden kuukauden aikana suoritat 24 opintopistettä.

Vierailija
49/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kannattaa hakea vain työvoimakoulutukseen. se on myös ainoa, josta saa 9 euron kulukorvauksen.

Vuosia sitten - erittäin vanha tapaus ajalta, jolloin työtönkin oli vielä ihminen - eräs eläkkeelle hakenut ihminen pääsi eläkkeelle takautuvasti. Oli tällä takautuvalla ajalla osallistunut työllisyyskoulutukseen ja sai laskun työllisyyskoulutukseen osallistumisestaan. Oli ihan posketon lasku - asiasta kerrottiin lehdissä - tarina ei kerro peruttiiko lasku vai joutuiko maksamaan.

Kannattaa muistaa, että yhteiskunta voi periä maksuja takautuvasti, vaikka yksilöllä ei ole oikeutta hakea/saada vaihtoehtoisia tukia takautuvasti.

"yksilöllä ei ole oikeutta hakea/saada vaihtoehtoisia tukia takautuvasti"

No höpö höpö.

On mahdollista saada MONIAKIN asioita TAKAUTUVASTI

-----

Esim.

Vapautus koron maksamisesta voidaan myöntää myös jälkikäteen eli takautuvasti. Takautuvasti vapautuksen voi saada enintään 1 vuoden ajalta (= hakemiskuukausi + 12 edellistä kokonaista kalenterikuukautta). Jos sinulla on erityisen painava syy, voit saada vapautuksen myös vuotta pidemmältä ajalta.

https://www.kela.fi/opintolainan-takaussaatavan-perinta

----

Asumistukea voi saada takautuvasti 1 kuukaudelta.

https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki-maara-ja-maksaminen

----

KELA

Jos sinulle myönnetään tukea takautuvasti, se maksetaan yleensä jo ennen etuuden varsinaista maksupäivää. Takautuva tuki on tililläsi yleensä kahden pankkipäivän kuluttua päätöksen antamisesta.

https://www.kela.fi/maksupaivat

----

10.03.2023

Valtion takautuvasti maksettava sähköhyvitys

https://www.turkuenergia.fi/uutiset/valtion-takautuvasti-maksettava-sah…

----

Jne

Jne

Jne

Vierailija
50/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän naisen olis itse pitänyt kysyä YTK:lta,

saako ansiosidonnaista päivärahaa, koko päivä opiskelun ajalta.

Tuo kassahan sen päivärahan maksaa, ei TE -toimisto.

Mistä helvetistä TE tietäis kaikkien kassojen säännöt?

Kun itse olin aikoinani työttömänä, hoidin ja soittelin kaikki ansiosidonnaisen päiväraha asiat suoraan oman liittoni kanssa.

Työkkärissä oli vain työnhakijana, enkä sen kautta edes työtä saanut. Itse hanki itselleni uuden työpaikan.

Juuri näin.

Kysetään liitolta eikä TE.

En minäkään kysy kaupasta rokotuksista

Vierailija
51/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On järkyttävä tapaus.

Hän on muuten maisteri, ihan yliopistotason tutkinto. Lisäksi hän kertoi aivan oikean vastauksen eli loppupelissä lautakunta ratkaisee, voitko opiskella siten, että 6 kk opintojen päätteeksi yhden kuukauden aikana suoritat 24 opintopistettä.

Sinähän se epeli olet, kun tiedät minua paremmin paikallisen työvoimaviranomaisen kanssa aikoinaan käymäni keskustelut ja esittämäni kysymykset:D. Onko sinulla muuten yleisemminkin noita harhoja, vai mistä ihmeestä revit tuon esimerkin?

Olen muuten itse maisteri, ollut joskus työkkärissä hetken töissäkin eikä siellä todellakaan ole kaikki työntekijät maistereita.

Vierailija
52/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyse ihan mistä vaan niin kun pätevässä paperissa on oikeiden tahojen allekirjoitus eli paperi on pätevä niin se suojaa. Itse otan tärkeissä päätöksissä aina päätökset paperilla oikeusturvani takia.

Vierailija
53/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On järkyttävä tapaus.

Sinähän se epeli olet, kun tiedät minua paremmin paikallisen työvoimaviranomaisen kanssa aikoinaan käymäni keskustelut ja esittämäni kysymykset:D. Onko sinulla muuten yleisemminkin noita harhoja, vai mistä ihmeestä revit tuon esimerkin?

Olen muuten itse maisteri, ollut joskus työkkärissä hetken töissäkin eikä siellä todellakaan ole kaikki työntekijät maistereita.

Tunnen henkilökohtaisesti kyseisen henkilön, joten ei tässä tarvitse tietää käymiäsi keskusteluja. Tiedän myös sen vastauksen, joka noissa tilanteissa annetaan/annettiin.

Sinä se epeli olet, kun et erota keskikoulua yliopistosta.

Vierailija
54/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tullut kateelliseksi, kun tämä sai hyvän tutkinnon valtion piikkiin. Ei siinä sen kummempaa. Asiakkaita pitää kadehtia, etteivät vain saa mitään liian helpolla.

55/55 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on minulle käynyt niin, että kun olen ollut pari kuukautta työttömänä ja etsinyt aktiivisesti tuloksetta oman alan töitä, niin olen käynyt työhaastattelussa toisella puolen Suomea ja töitä silloin tarjottiinkin. Sitten kun hain työkkäristä matkakulukorvauksia työhaastattelumatkasta, olen saanut vastauksen, että sitä ei myönnetä, koska kuulemma omalla kotipaikkakunnallanikin olisi oman alani työpaikkoja tarjolla. Tein silloin asiasta valituksen virkailijan esimiehelle ja hän myönsi minulle matkakorvaukset. Vaikka niitä oman alani työpaikkoja olisi avoinna kotikaupungissani vaikka 100, niin ei se sitä tarkoita, että minut johonkin niistä valittaisiin. Ilmeisesti työkkörin täti oli sitä mieltä, että minun olisi ollut parempi jatkaa työttömyyttä.