Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa päättää missä asun :/

Vierailija
15.03.2023 |

Oon 18v nuori.
Asun tällä hetkellä kuntoutuskodissa joka on tehostettua palveluasumista (=ohjaajat myös yöllä paikalla) mt-ongelmien vuoksi.

Haluaisin asua tukiasunnossa jossa ohjaajat paikalla vain klo 8-20.
Lähetettiin vanhempieni kanssa hakemus yhteen sellaseen mutta eilen tuli soitto että en pääse sinne koska eivät kuulemma voi tukea tarpeeksi siellä tms
Ärsyttää paljon.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se myöhemmin onnistuu, harmittaahan tuo varmasti mutta parempi ehkä kuitenkin näin, ettet joudu pulaan liian vähäisen tuen takia. Muista että tämä on vain nykyinen tilanne, tulevaisuus voi sitten olla jotain muuta.

Vierailija
2/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se myöhemmin onnistuu, harmittaahan tuo varmasti mutta parempi ehkä kuitenkin näin, ettet joudu pulaan liian vähäisen tuen takia. Muista että tämä on vain nykyinen tilanne, tulevaisuus voi sitten olla jotain muuta.

Koen että pystyisin asumaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten vain kohentelet oloasi ja haet myöhemmin uudelleen.

Vierailija
4/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten vain kohentelet oloasi ja haet myöhemmin uudelleen.

Ainut ongelma on ahdistus ja en tarvitse yöllä ketään kyttäämään.

Vierailija
5/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin sun pitää varmaan näyttää, että pärjäät ilman yöllistä ohjaajaa.

Vierailija
6/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö muuttamaan sun ajattelumallia, tuskin ne pahantahtoisesti kyttää, tekevät vain työtään? Etkö saa nukkua yöllä rauhassa?

Vierailija
7/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensin sun pitää varmaan näyttää, että pärjäät ilman yöllistä ohjaajaa.

No mielestäni olen näyttänyt sen jo..

Yöt nukun enkä ole tarvinnut mitään keskusteluapua tai muutakaan apua öisin

Vierailija
8/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä sä koet ei välttämättä ole kuitenkaan totuus ja ammattilaiset näkevät asiat eri tavalla. Katsovat, että tarvitset enemmän tukea kuin itse tajuat tarvitsevasi. 

Vierailija
9/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö muuttamaan sun ajattelumallia, tuskin ne pahantahtoisesti kyttää, tekevät vain työtään? Etkö saa nukkua yöllä rauhassa?

Joo mutta ei ole mitään syytä tulla kurkkaamaan huoneeseen

En ole koskaan ollut itsetuhoinen tmw

Vierailija
10/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä sä koet ei välttämättä ole kuitenkaan totuus ja ammattilaiset näkevät asiat eri tavalla. Katsovat, että tarvitset enemmän tukea kuin itse tajuat tarvitsevasi. 

Enköhän tiedä kuitenkin itseni paremmin kuin kukaan muu.

En kestä olla täällä. Ohjaajat kohtelevat minua väärin

Vierailija
11/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kunto kohoaa , menet töihin ja vuokraat oman asunnon. Elämä edessä.

Vierailija
12/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kunto kohoaa , menet töihin ja vuokraat oman asunnon. Elämä edessä.

Ei musta oo koskaan töihin t: lääkärini

Vierailija
13/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lippu korkealle ja mietit, että tämä ei kestä enää kauan. Nuorempana vuosikin tuntuu maailman pisimmältä ajalta, mutta myöhemmin se kuin kirpunpieru. Kesää kohti mennään eikä neljän seinän sisällä tule varmaan oltua niin paljon kuin talvella. Saat enemmän vapautta mennä ja olla. Jälkihuolto kestää kuitenkin 21-vuotiaaksi saakka. Susta ei haluta heti irrottaa kun täytät maagisen 18v. Nyt tsemppiä ja jaksamista.

Vierailija
14/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lippu korkealle ja mietit, että tämä ei kestä enää kauan. Nuorempana vuosikin tuntuu maailman pisimmältä ajalta, mutta myöhemmin se kuin kirpunpieru. Kesää kohti mennään eikä neljän seinän sisällä tule varmaan oltua niin paljon kuin talvella. Saat enemmän vapautta mennä ja olla. Jälkihuolto kestää kuitenkin 21-vuotiaaksi saakka. Susta ei haluta heti irrottaa kun täytät maagisen 18v. Nyt tsemppiä ja jaksamista.

Ahdistaa vaan

Vierailija
15/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tarvinnut mitään yöllistä apua, minkä ne sanovat syyksi, ettet voisi asua haluamassasi paikassa?

Vierailija
16/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole tarvinnut mitään yöllistä apua, minkä ne sanovat syyksi, ettet voisi asua haluamassasi paikassa?

No just että en oo toiminut itsenäisesti täällä tms

Vierailija
17/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele , ettei sinusta ole koskaan töihin ja itsenäiseen elämään, vaikka sinulle niin sanotaan. Olet nuori ja maailma mahdollisuuksia täynnä. Kuntoutatko itseäsi ja saatko jonkinlaista terapiaa? Ei kannata päivien vain lipua ohi.

Vierailija
18/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ajattele , ettei sinusta ole koskaan töihin ja itsenäiseen elämään, vaikka sinulle niin sanotaan. Olet nuori ja maailma mahdollisuuksia täynnä. Kuntoutatko itseäsi ja saatko jonkinlaista terapiaa? Ei kannata päivien vain lipua ohi.

Keskusteluja hoitajan kanssa vaan.

Oon lähellä luovuttaa kaiken suhteen ku en pääse täältä pois

Vierailija
19/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä et välttämättä tiedä sitä itse paremmin. Tuskin ohjaajat kohtelevat sua väärin vaan et vain siedä sitä, että pitää noudattaa talon sääntöjä, tehdä arkisia asioita, keskustella terapiamielessä jne.

Vierailija
20/42 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä et välttämättä tiedä sitä itse paremmin. Tuskin ohjaajat kohtelevat sua väärin vaan et vain siedä sitä, että pitää noudattaa talon sääntöjä, tehdä arkisia asioita, keskustella terapiamielessä jne.

Noudatan kyllä sääntöjä ja teen arkisia asioita. Keskustelutkin kelpais mutta nuo puhuu mulle epäasiallisestk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi