Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain ihmisillä ystävyyssuhteet katkeaa/hiipuu, toisilla ei?

Vierailija
15.03.2023 |

Itselläni on ystävyyssuhteet pysyneet vuosikymmeniä mutta yhdellä tutulla on esim viimeisen 20-30 vuoden ajalta vaikka kuinka paljon ex-ystäviä.
Mihin ystävyyssuhteet oikein päättyy?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla päättyy siihen lopulta, koska olet feikki.

Vierailija
42/46 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole entisiä kavereita tai ystäviä, kaikki ovat nykyisiä. En tuhlaa elämää turhaan riitelyyn, naisten tulee olla solidaarisia toisiaan kohtaan. 

Näen lapsuudenystäviä 2-5 kertaa vuodessa, joku meistä tarjoaa yleensä pikku matkan tai lounaan ravintolassa. Kavereita näen satunnaisesti muutaman kerran vuodessa, kahvilassa tai salilla. Pitkän elämäni aikana olen eronnut neljä kertaa, ja silloin olen yleensä saanut aikuisiällä tutustumani ystävän luokseni asumaan viikoksi, pariksi. Sitten erikseen on ryyppykaverit, heissä on ollut hyväksikäyttäjiä ja jopa näpistelijöitä joukossa, mutta en kanna kaunaa. Ovet lukkoon ja tavataan muualla. Sitäpaitsi joskus ihmiset muuttuvat, heille kannattaa antaa mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemus vie eri suuntiin ja aiemmat yhteneväisyydet heikkenevät.

Vierailija
44/46 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ystävyyssuhteet oikein päättyy?

Ystävä muuttaa kauas. Ystävä perustaa perheen. Ystävä pettää luottamuksen. Ystävä tulee uskoon (/joku muu arvojen muutos). Ystävä alkoholisoituu tai alkaa käyttää huumeita. Ystävä sairastuu vakavasti. Ystävän läheinen kuolee. Joku muu vakava kriisi. Ystävä kuolee. Siinä nyt jotain syitä.

Vierailija
45/46 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt sellaiset ystävyyssuhteet jotka olivat täysin minun yksipuolisen yhteydenpidon varassa. 

Vierailija
46/46 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole entisiä kavereita tai ystäviä, kaikki ovat nykyisiä. En tuhlaa elämää turhaan riitelyyn, naisten tulee olla solidaarisia toisiaan kohtaan. 

Näen lapsuudenystäviä 2-5 kertaa vuodessa, joku meistä tarjoaa yleensä pikku matkan tai lounaan ravintolassa. Kavereita näen satunnaisesti muutaman kerran vuodessa, kahvilassa tai salilla. Pitkän elämäni aikana olen eronnut neljä kertaa, ja silloin olen yleensä saanut aikuisiällä tutustumani ystävän luokseni asumaan viikoksi, pariksi. Sitten erikseen on ryyppykaverit, heissä on ollut hyväksikäyttäjiä ja jopa näpistelijöitä joukossa, mutta en kanna kaunaa. Ovet lukkoon ja tavataan muualla. Sitäpaitsi joskus ihmiset muuttuvat, heille kannattaa antaa mahdollisuus.

Eli ei tule ex-ystäviä, kun sietää hyväksikäyttöä yms. Itse olen tyytyväinen, että olen päässyt eroon vahingollisista ystävyyssuhteista, vaikka se tekikin kipeää. Sellaiset saavat voimaan pahoin ja pahimmillaan sairastuttavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme