Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa pukeutua vartalotyyppini mukaan. Aina näyttää oudolta tai jotenkin nuhruiselta

Vierailija
15.03.2023 |

Vaikka itse vaatteet on ihan siistejä eikä nukkaisia tms niin vaikutelma on loppujen lopuksi aina sellainen vähän nukkavieru eikä kokonaisuus imartele. Ne ei kai istu kunnolla koska en osaa valita itselleni oikeanlaisia vaatteita, tai korostaa juuri vääriä ominaisuuksia. Minkä mallisiin vaatteisiin kannattaa pukeutua jos on suunnilleen omenavartaloinen? Millaiset toimivat sinulla, ihan linkkejä toimiviin malleihin olisi mukava saada? Ymmärrän kyllä että itselleni ei juuri joku tietty vaate käy, mutta tuntuu että tarvitsen jotain referenssiä jotta osaisin katsella muutakin kuin sitä mitä aina olen tottunut ostamaan. Sitä tulee jotenkin sokeaksi ja urautuu ostamaan aina samaa.

Ainakin luulen olevani suunnilleen omenavartaloinen, tai ehkä Y-vartaloinen? Tässä ominaisuuksiani

-suorat, vartaloon nähden leveähköt hartiat, lisäksi olen rintava (rintsikat on aina tismalleen oikean kokoiset ja istuvat, siitä olen tarkka!)
-vyötärö on ylhäällä eikä juuri erotu
-lyhytselkäinen
-jalat ja käsivarret on hoikat
-kaikenkaikkiaan olen yläpainotteinen ja näytän herkästi isommalta kuin ehkä olenkaan

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pukeutumisneuvojalla.

Vierailija
2/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko empire-linjaiset mekot? Yläosa olisi kunnolla istuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vinkkejä omenavartaloiselle.

Omenavartalo ja Y-vartalo ovat kyllä toisistaan selkeästi poikkeavia.

Vierailija
4/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen testannut. Niissä tulee sellainen olo että olen pelkkää rintaa kun kangas putoaa suoraan rintojen alta alaspäin ja piilottaa kaikki muodot paitsi ne rinnat. Pitää kai testata uudelleen.

Vierailija
5/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman tien voit alkaa pukeutumaan äitiysvaatteisiin. Jos sinulla on suurehkot rinnat, eikä juurikaan mahaa, niin noi empiretopit ja -mekot saavat sinut näyttämään tuplasti paksummalta. Ovat myös aika vanhanaikainen tapa piilottaa sitä mahaa, jos olet aito omppu. Noi sopii pääasiassa pienirintaisille ja yläkropastaan siroille.

Vierailija
6/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma kuin aloittajalla. Nyt on hieman ylipainoa mutta ollessani hoikka myös sama ongelma. Mikään ei oikein istu. Ei halpa eikä kallis. Vartalossa on ikäviä epäsuhtaisuuksia ja joka jäsen vähän eri paria. Tämä on vähän tuhonnut elämän koska ongelma on tosi iso. Varaa mihinkään mittatilausvaatteisiin ei ole. 

Vierailija
7/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bleiseri on erinomainen tapa piilottaa vartalon epäkohtia. miehet ovat tämän aina tienneet, että puku päällä näyttää hyvältä. Jos pikkutakki on liian virallinen, lyhyt neuletakki ajaa samaa asiaa, samoin kevyet jakut.

Vierailija
8/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.bodyshapecalculator.co.uk/trinny-and-susannahs-12-body-shap…

Tuolla muutamia vartalomalleja ja ohjeita pukeutumiseen, jos englanti taipuu. On vähän laajempi systeemi, kuin ne perus omena, päärynä, tiimalasi.

Vierailija
9/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan ihan stylistiltä tai pukeutumisneuvojalta ottaa tyylineuvonta? Ei maksa välttämättä kovin paljon, itse kävin Turussa tällaisella ja maksoi 100 euroa, on jo säästänyt paljon rahaa siinä, etten ole enää ostanut vahingossa niitä itselleni sopimattomia vaatteita joita ei sitten tule käytettyä kumminkaan https://stylistiannika.fi/vartaloanalyysi/

Vierailija
10/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.bodyshapecalculator.co.uk/trinny-and-susannahs-12-body-shap…

Tuolla muutamia vartalomalleja ja ohjeita pukeutumiseen, jos englanti taipuu. On vähän laajempi systeemi, kuin ne perus omena, päärynä, tiimalasi.

Tuon mukaan olisin lähinnä ehkä goblet

Vierailija
11/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
12/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä naisella on hyviä pätkiä, meinasin itsekin suositella tätä.

Vierailija
13/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä naisella on hyviä pätkiä, meinasin itsekin suositella tätä.

Noista videoista olen ehkä eniten tämän mallinen

Vierailija
14/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Kibbeen. Etsi esimerkkikuvat ja sanalliset kuvaukset kaikista Kibben tyypeistä. Keskity lähinnä vartaloon, älä kasvonpiirteisiin, ne kun eivät aina täsmää.

Vierailija
15/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olen hoikka ja alasti näytän hyvältä, mutta vaatteet päällä olen homssuinen ja nukkavieru. Nyt tosin ei enää häiritsekään kun ikää on tullut enkä jaksa enää stressata. Ehkä pitäisi.

Vierailija
16/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös terveysoppien mukaan normaali , mutta rintavuus tuottaa isoutta. Tärkeää on , ettei esim farkut löpötä persuuksista , eli vyö käyttöön. Ostin juhliin makeen mekon , joka laskeutui mielestäni kauniisti, mutta kuvat nähtyäni järkytyin kun kangas laskeutui rinnoilta alas jättäen muodot piiloon, näytin ihan valtavalta. Vaatteet pitävät olla hyvin istuvat minulle tai sitten ehkä minun pitäisi mennä rintojen pienennykseen.

Vierailija
17/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartolokuvaustasi lukiessa ehdotan, että korosta kapeita kohtia, kapeat jalat, nilkat ja ranteet. En tiedä minkä ikäinen olet / millaisia vaatteita tykkäät käyttää, mutta siistin vaikutelman saa esim. hillityt kapeat housut (vaikka tummat hyvälaatuiset farkut), bleiseri + hyvin laskeutuva v-aukkoinen paita. Tai vaikka ranteet ja nilkat paljastava mekko, jos rintava, niin kietaisumekot hyviä tai hyvin leikatut kotelomekko.

Vierailija
18/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, ota kansainvälistä mallia vaikka Oscar-gaalasta, niin voit mennä joka paikkaan lähes alasti.

Vierailija
19/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppuna hyväsäärisenä käytän kapeita tummia housuja tai lyhyehöjä hameita. En perinteisiä kovia teryleeni vaan jotai joissa on stretsiä. Täytyy istua napakasti tai ei saa jätä tyhjää tilaa liikaa. Leveät lahkeet kaikkinensa ja lirut sen lepattavat kankaat ovat epäpukevia. Pliseerattu tai kellomalli mekoissa ja hameissa ei.

Ei kokopitkiä hihoja vaan ranteet näkyviin, puolipitkät tekevät sisimmän vaikutelman. Ei kalvosimia tai suuria kauluksia tai osuuksia yleensäkään. Ainakaan kaulaan saakka.

Vöitä en käytä koskaan valheellisesti tissien alle nostettuna tai väkisin puristettu vyötärö on minusta kamala ja teennäinen.

Ei kaulaan saakka ylös napitettuja tai poolokauluksia.

Jos käyttää huiveja niin ei paksua röllykkää kaulaan ylös vaan hiukan riippuva tai ainakin löysä solmu.

Pahin on vääränmittainen helma mekoissa. Tekee tosi helposti tantan ja lihavamman vaikutelman.

Ei liian isoja kuoseja tai raitoja. Epäsymmetriset ja silmiä hämäävät jutut parempia.

Korostan parempia puoliani ja yritän häivyttää huonompia.

Vierailija
20/26 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu Kibbeen. Etsi esimerkkikuvat ja sanalliset kuvaukset kaikista Kibben tyypeistä. Keskity lähinnä vartaloon, älä kasvonpiirteisiin, ne kun eivät aina täsmää.

Kibbe ja Kitchener ovat hieman epämääräisiä ja vaikeaselkoisia verrattuna yksinkertaistettuihin vartalomalleihin (omena jne.), varsinkin jos oma vartalotyyppi ei edusta jotain ääripäätä. Ongelmana siinä järjestelmässä on myös, ettei ns. vartalon yksittäisiin ongelmakohtiin oteta kantaa. Itse en esim. DC:nä pysty käyttämään suositeltuja kynähameita, koska minulla on melko pullottava alavatsa. Tai pystyn, mutta ei kyllä lisää tämän pötsin kanssa hienostunutta tyyliä pukeutumiseen.

Aika paljon on tulkinnanvaraista fiilistelyä ja varsinkin kun tullaan kasvojen essenceihin. Esim. omalla kohdallani minä, puolisoni ja läheiset tuttuni olemme kaikki eri linjoilla siitä mihin essenceihin kasvoni luokitellaan.

Suosittelen kyllä itsekin noita, mutta voivat vaan sotkea enemmän, kuin auttaa, jos ei ole perusasiat hallussa tai ei satu olemaan itse kovin visuaalinen ajattelutavaltaan.