En osaa pukeutua vartalotyyppini mukaan. Aina näyttää oudolta tai jotenkin nuhruiselta
Vaikka itse vaatteet on ihan siistejä eikä nukkaisia tms niin vaikutelma on loppujen lopuksi aina sellainen vähän nukkavieru eikä kokonaisuus imartele. Ne ei kai istu kunnolla koska en osaa valita itselleni oikeanlaisia vaatteita, tai korostaa juuri vääriä ominaisuuksia. Minkä mallisiin vaatteisiin kannattaa pukeutua jos on suunnilleen omenavartaloinen? Millaiset toimivat sinulla, ihan linkkejä toimiviin malleihin olisi mukava saada? Ymmärrän kyllä että itselleni ei juuri joku tietty vaate käy, mutta tuntuu että tarvitsen jotain referenssiä jotta osaisin katsella muutakin kuin sitä mitä aina olen tottunut ostamaan. Sitä tulee jotenkin sokeaksi ja urautuu ostamaan aina samaa.
Ainakin luulen olevani suunnilleen omenavartaloinen, tai ehkä Y-vartaloinen? Tässä ominaisuuksiani
-suorat, vartaloon nähden leveähköt hartiat, lisäksi olen rintava (rintsikat on aina tismalleen oikean kokoiset ja istuvat, siitä olen tarkka!)
-vyötärö on ylhäällä eikä juuri erotu
-lyhytselkäinen
-jalat ja käsivarret on hoikat
-kaikenkaikkiaan olen yläpainotteinen ja näytän herkästi isommalta kuin ehkä olenkaan
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Hoikat jalat jotka kannattelee palloa on kyllä vartalotyypeistä epäviehättävimmistä päästä, sori.
Itsestäsikin löytyy lauseesi perusteella ainakin kolme niistä epäviehättävimmistä ominaisuuksista, joita ihmisellä voi olla. Pärstäsi ja kroppasi ovat taatusti samaa huippuluokkaa :D
Kiitos kommentoijille. Noi linkatut videot oli aika hyviä, paljon helpompi kun näkee miltä ne vaatteet näyttää jonkun päällä joka on suunnilleen saman mallinen kuin itse. Tosin jotkut niistä asuista ei olleet mun silmään kauhean imartelevia..?
Jos englanninkieli sujuu niin you tubesta löytyy pukeutumisvideoita. Hae vaikkapa how to dress an apple shape body.
Vierailija kirjoitti:
Sopisiko empire-linjaiset mekot? Yläosa olisi kunnolla istuva.
Empiremekot sopivat hyvin siroille naisille.
Ap:lle vinkiksi ja vapaapäivän touhuksi. Tyhjennä vaatekaappisi ja sovita jokaista vaatetta. Mieti, miksi pidät/et pidä kyseisestä vaatteesta. Kokeile paitoja niin, että sovitat helma taitettuna - näet, mikä on sinulle edullisin pituus, kokeile myös hihan pituutta vaihdellen. Kokeile vaatteet päivänvalossa niin, että näet parhaat värit ja sävyt ihoasi vasten.
Kirjaa itsellesi ylös, miksi vaatteet näyttävät hyvältä - älä ostaa enää vaatteita esim. alennuksen takia, vaatteen on tunnuttava ja näytettävä hyvältä.
Muista myös kengät.
Oma mielipiteeni on, että on parempi etsiä itselleen mieluisa tyyli, kuin yrittää näyttää jotenkin ulkoa sanellun tyylikkäältä. Itselle epämieluisissa vaatteissa juuri yleensä tulee tuo olo, että jokin on vialla ja juttu ei vaan toimi. Kauneinta on olla oma itsensä!
Jotkut naiset on enemmän sitä sliipattua jakkupukutyyppiä, jotkut naiset taas todella hohtaa persoonallisemmissa, rennommissa, taiteellisissa, urheilullisissa, maanläheisissä tms vaatteissa.
Tässä tuskin kukaan yrittää sinua viehättääkään, sori.