Deutsche Tiket- kaikki joukkoliikenne kaikkialla Saksassa hintaan 49 ekk (Pikavuoroista lisämaksu)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/talla-lipulla-voi-matkustaa-ympari-m…
Yhä enemmän vanhoja saksalaisautoja virtaa suomalaisille kun saksalaiset siirtyvät joukkoliikenteeseen!
Maalla asuvana lähimpään kaupunkiin Ouluun noin 60 kilometriä, linja-auto menee kahdesti päivässä, klo 11.50 ja 14.35- tännepäin 14.10 ja 18.50
Työssäkäyntiä tai moniakaan harrastuksia vaikea noihin aikatauluihin sovittaa, nuoret täällä tarvitsevat autoja jo lukioon tai amikseen mennessä, kortti hankitaan 17 vuotiaana ja ostetaan joku saksalainen vanha autonrämä!
Suomi maksanut valtavasti erilaisia tukiaisia eri eu-maille, tukea keittiöremontteihin Italiaan, isot tuet espanjaan jossa kokeillaan nyt 6 tunnin työpäiviä- Suomen aika nostaa äläkkä joukkoliikenteestä ja vaatia runsaita tukiaisia!
Isketään nyrkkiä pöytään ja vaaditaan KOKO SUOMEEN sama joukkoliikenteellinen vuorotiheys kuin Pariisin keskustassa on tai Hampurin lähiöissä- olemmehan tasa-arvoisia, olemmehan, onko MEIDÄN LUONTOMME vähempiarvoista?
Ilmasto ei sillä parane että sakemannit nauttivat lähes ilmaisesta joukkoliikenteestä Suomenkin maksamilla tukirahoilla ja myyvät romuautonsa hirveillä voittomarginaalilla Suomeen vaan siten että Suomessakin niin paljon ilmaisia busseja ja junia että kenenkään ei yksinkertaisesti kannata ostaa autoa!
Ajakoot vaikka tyhjinä tuollaiset biopolttoaineella liikkuvat bussit, parempi sekin kuin ikivanha saksalaisen kotiäidin entinen valtavalla moottorilla varustettu bensahörppybemari jokaisella lukiolaispojalla!
Tosin tiet kyllä niin huonot nykyään että autoilu jokatapauksessa mahdotonta tavallisilla autoilla muutaman vuoden päästä!
Liity joukkoon joka vaatii ilmaisia eu-busseja kiertämään ympärivuorokautisesti kaikkialle Suomen tieverkostoon- osalla reiteistä voimme hieman tinkiä Mynchenin juna-aseman vuorotiheydestä- mutta emme paljoa!
Kommentit (10)
😂 Juu, mitähän se mahtaa maksaa veronmaksajalle kun Sorvankylään ja Savukosken Mörönperseentielle pitää ajattaa ilmaisia busseja puolen tunnin välein?
Pääseekö hesestä vielä laivalla suoraan Saksaan, nyt alkoi kiinnostamaan!
Saksassa ihania kaupunkeja keskiajalta ja ihanat hiekan peittämät rannikot joilta kalastajat saavat mittavia saaliitaan.
T nainen joka käyttää kotonaankin komentokielenään saksaa (yksinasuva!)
Suomenkin maksamilla tuilla!! Ota nyt hyvä ihminen selvää KUKA niitä tukia eniten eu:ssa maksaa. Oiskohan se Saksa...
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö hesestä vielä laivalla suoraan Saksaan, nyt alkoi kiinnostamaan!
Saksassa ihania kaupunkeja keskiajalta ja ihanat hiekan peittämät rannikot joilta kalastajat saavat mittavia saaliitaan.T nainen joka käyttää kotonaankin komentokielenään saksaa (yksinasuva!)
Varmaan riippuu ihan siitä missä tää kyseinen Hesburger sijaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Suomenkin maksamilla tuilla!! Ota nyt hyvä ihminen selvää KUKA niitä tukia eniten eu:ssa maksaa. Oiskohan se Saksa...
Niin, mutta mitä hienoa täällä on saatu aikaiseksi niillä tuilla? Ei niin yhtään mitään.
No eihän se nyt herranen aika ihmisiä saa autojaan myymään. Loma-ym matkailu junalla sillä 49 euron ticketillä on vain vaihtoehto siinä automatkan rinnalla. Moottoritiet kun on ääriään myöten täynnä ja ruuhkaisia. Työmatkaan ehkä muutama lisää innostuu käyttämään junaa, jos nyt sattuu yhteydet sopimaan.
T. Saksasta
Vierailija kirjoitti:
Suomenkin maksamilla tuilla!! Ota nyt hyvä ihminen selvää KUKA niitä tukia eniten eu:ssa maksaa. Oiskohan se Saksa...
Niinpä. Voi hyvät hyssykät tätä tietämättömyyttä.
Saksan talous tietty vetää arvatenkin koska ne osaa laittaa puhtia. Mehän nyrpistellään sellaiselle, isot yritykset ne vasta on poikaa, aina kuolattu vähän suuremmalle.
Kotimaan matkailu on Saksassa suosittua. Sillä lipulla voi sitten ajella. Se käy muuten vain paikallisjuniin, ei kalliisiin ICE-kaukopikajuniin.
Saatanan vihervassarit!