Luokanopettajan viikkotunnit, monta tuntia ja monenko tunnin jälkeen alkaa ylityötunnit?
Kommentit (5)
tähän sanon vain, että ei kannata olle kateellinen, sillä opettajalla on oikeasti ihan 40 tunnin työviikko, jossa on opetusta esim. tässä ketjussa mainittu määrä. Loppu on tuntien suunnittelua (oikeasti iso osa, jos työnsä hoitaa kunnolla), kirjoitelmien ja kokeiden ym. korjausta, arvostelua, kokouksia, vanhempainiltoja ja tapaamisia...
En edes minä, vaikka tämän ketjun aloitinkin. Muista syistä uteliaana :-)
En ole koskaan tehnyt 40-tuntista työviikkoa kuin ehkä joskus satunnaisesti, kun on ollut menossa vanhempien tapaamiset, jotka tietenkin ovat enimmäkseen iltaisin. Kerran viikossa tein muutaman tunnin rupeaman suunnittelu- ja valmistelutyötä seuraavaa viikkoa varten. Pikkuoppilaiden kokeiden korjauksiin ei paljon aikaa mene. Oppilaat olivat koulussa klo 8-13 tai 14 tai 9-15. Yläasteen opettajilla voi olla kymmenkertainen määrä oppilaita ja kokeiden korjaus vie paljon aikaa. Mutta onhan aineenopettajilla parempi palkkakin, ja pienempi opetusvelvollisuus.
mulla on kolme ylituntia, joista saan nettona noin 240e/kk. Sen lisäksi peruspalkkaani nostavat viikottainen tukiopetus, palveluslisä ja alkuopetuslisä.
Itse aineenopettaja yläasteella ja opetusvelvollisuus 23.