Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kkoko ajan nenä tukossa ja vuotaa, en jaksa enää

Vierailija
14.03.2023 |

Tämä paheni nyt viime kuukausina, mistä voi johtua? koko aan juotaa niistää

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa hometta. 

Vierailija
2/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä apteekeissa myynnissä olevaa nenähuuhtelukannua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva talvi-ilma? Itselläni nimittäin nenä ollut useamman kuukauden aivan ruvella. Ei auta nenäsumutteet eikä kannut tähän. Aamuyöllä pakko niistää/kaivaa nenä yhden kerran tyhjäksi jotta voi nukkua myös loppuyön. Sitten koko aamu menee niistämiseen. Ei tule kunnon räkää, vaan vesistä klönttiä. Ja näin useana talvena ihan vain kuivan ilman takia. Edes ennaltaehkäisy ei aina auta ts. nenäreikien öljyäminen/rasvaaminen.

Vierailija
4/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättä ilmassa. Oletko käynyt allergiatesteissä?

Vierailija
5/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita. Ihmisillä on pahempiakin kipuja!

Vierailija
6/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta 😩

Vierailija
7/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valita. Ihmisillä on pahempiakin kipuja!

Älkää valittako kivuistanne, ajatelkaa Ruandan kansanmurhaa!

Vierailija
8/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama vaiva. On inhottavaa, kun monia töitä on vaikea tehdä; yhtäkkiä nenästä alkaa ihan solkenaan valua kirkasta, kuin vettä. Silti nenä on tukossa lähes kaiken aikaa. Minulla myös ollut jo pari kuukautta ainakin. 

Vierailija
9/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nenä- ja poskiontelo-oireet johti astmatutkimuksiin ja astmahan se oli. Edelleenkin astman paheneminen tuntuu ensimmäisenä nenässä ja poskionteloissa. Lääkäri selitti asiaa jotenkin niin että on samaa limakalvoa ja turvotus tuntuu ensimmäisenä ahtaimmissa paikoissa.

Vierailija
10/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa vasomotorinen nuha. Ikävä vaiva, varsinkin jos pahenee niin ettei yöllä voi hengittää nenän kautta. Avaavia suihkeitakaan ei voi käyttää jatkuvasti.

Vierailija
11/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa enää? Täytyy toivoa ettet ikinä sairastu pahemmin, sullahan leviäis kasetti samantein

Vierailija
12/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta 😩

Kauheinta siinä on pakkovalvominen. Itse en pysty nukkumaan suun kautta hengittämällä. Vettä kuluu jne. Koska se tukkoisuus on ympäri vuorokauden.

Sinultahan se ei ole pois eikä maailman köyhiltä jne&jne.

🤪

Vierailija
13/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa enää? Täytyy toivoa ettet ikinä sairastu pahemmin, sullahan leviäis kasetti samantein

Sulla Levis jo.

📼

Vierailija
14/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlainen nuha yli 20 vuotta. Ei se helpota kuin joskus keskikesällä. On käytössä ympäri vuoden antihistamiinit ja Nasonexit ynnä sitten välillä Nasolin.

Asunnossa ei ole hometta eikä muutakaan selittävää tekijää löydy. Joskus ehkä ei tule imuroitua tarpeeksi usein, mutta ei tämä rään muodostus vaikuta olevan siitä kiinni.

Vierailija
15/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy nyt aluksi ainakin allergia ja astma kokeissa. työlästähän se on tuolla lailla olla kuukausi kaupalla.

Vierailija
16/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostuttava ilmanpuhdistin pöhisemään kotiin ja apteekista kostuttavaa nenäsumutetta minimissään aamuin illoin.

Ja huoneiden lämpötilat alemmas.

Nuo auttavat itsellä saamaan kärsän semi-normaaliksi.

Juurisyy on liuan kuiva ilma, liika lämmitys ja näiden seurauksenä vielä lisääntyvä huonepöly.

Vierailija
17/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitepölyallergia lienee. Vaikka suomessa siitepölykausi ei ole vielä kunnolla alkanut, niin sitä on tullut etelämmästä euroopasta. Itse en edes muista milloin olen oireillut näin paljon siitepölyaikana. Jos en syö antihistamiineja, niin aivastelen koko ajan ja joudun niistämään nenän monta kertaa tunnissa.

Vierailija
18/18 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostuttava ilmanpuhdistin pöhisemään kotiin ja apteekista kostuttavaa nenäsumutetta minimissään aamuin illoin.

Ja huoneiden lämpötilat alemmas.

Nuo auttavat itsellä saamaan kärsän semi-normaaliksi.

Juurisyy on liuan kuiva ilma, liika lämmitys ja näiden seurauksenä vielä lisääntyvä huonepöly.

Lisäisin vielä: irtotavarat pois tasoilta, ei turhia viherkasveja, luonnonkuituiset/villaiset matot pois, tekstiilejä esillä minimimäärä. Kosteapyyhintä viikkosiivouksen yhteydessä.

Nuo kaikki lisäävät sisäilman pölyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi