Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun anoppi tuo omat eväät

Miniä vaan kuinka kauan
14.03.2023 |

Harva asia käy tunteisiin yhtä paljon kuin anoppi, joka tuo aina käydessään tarjottavat tullessaan. Siis jos kutsutaan kylään, miksei tajua, että tarjottavaa on varmasti suunniteltu etukäteen. Kyse ei ole mistään ruokaongelmasta, allergiasta tai muusta. Tuntuu, että tekee sen mollatakseen miniää, että teen parempaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sirkka?

Vierailija
22/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vasta olisikin rutinaa, jos anoppi ei toisi mitään. "Anoppi syö meidät konkurssiin, yhyy".

Ei tarvitse syödä ruokia, jotka eivät itselle sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän niitä tuliaisia olla, kun vieraisille tullaan. Laitat  ne vaan kaappiin ja tarjoat sitä mitä oli aikomuskin.

Niin niin. Kaappiin vaan. Omaksi herkutteluksi.

Vierailija
24/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että itsekin kirjoitat "Tuntuu, että tekee sen mollatakseen miniää"

Tämä on sinun tunne, mutta asia ei välttämättä ole niin. Monet ikäihmiset eivät halua olla vaivaksi tai heillä voi olla opittuna, että kyläpaikkaan ei mennä syömään toisten ruokia. Jokuhan täällä jossain toisessa ketjussa kirjoitti, että heille oli lapsena opetettu että kun mennään kylään, pitää sanoa tarjottavista että "ei kiitos, minulle ei nyt maistu".

Itse on tuota tapaa ymmärrä, mutta on hyvin mahdollista, että näin on jossain päin Suomea opetettu. 

Monesti me loukkaannumme asioista, joita ei ole loukkauksiksi tarkoitettu, koska sukupolvien välinen kuilu on olemassa.

Vierailija
25/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu kursailukulttuuriin. Eli vaatimattomuuden kaapuun puettua vallankäyttöä. Ikäihmisten suosima tyyli.

Eikä ole. Minun vanhempani ja sisarukseni tuovat monesti jotain tarjottavaa, kun poikkeavat kylään. Itse vien usein myös sinne jotain syötävää mennessäni. Ihan tavallinen hyvä tapa. Ei meillä ne tarjottavat kilpaile mitenkään keskenään.

Vierailija
26/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pakkaat tuomansa ruuat kun ovat lähdösä ja sanot että viekää mennessänne nämä että teillä ei mene.

Vierailija
27/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teille ihmiset ole opetettu mitään tapoja. Kyläpaikkaan viedään aina jotain tuliaisia. Ruoka on hyvä tuliainen, koska se ei jää nurkkiin pyörimään. Nykyään ruoka on kallistakin, eli oikein hyvä tuliainen.

Ja tosiaan hyviin tapoihin kuuluu, että nämä tuliaiset asetetaan tarjolle, eikä tungeta mihinkään kaappiin.

Tätä ihmettelen tässä istuessani myös. Tuliaiset kaappiin? Johan on. Täysin sivistymätön ja tietämätön ihminen tekee noin, sellainen joka on tynnyrissä kasvanut.

Vierailija
28/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sinun tunne, mutta asia ei välttämättä ole niin. Monet ikäihmiset eivät halua olla vaivaksi tai heillä voi olla opittuna, että kyläpaikkaan ei mennä syömään toisten ruokia. Jokuhan täällä jossain toisessa ketjussa kirjoitti, että heille oli lapsena opetettu että kun mennään kylään, pitää sanoa tarjottavista että "ei kiitos, minulle ei nyt maistu".

Itse on tuota tapaa ymmärrä, mutta on hyvin mahdollista, että näin on jossain päin Suomea opetettu. 

Monesti me loukkaannumme asioista, joita ei ole loukkauksiksi tarkoitettu, koska sukupolvien välinen kuilu on olemassa.

Nykyisin se kuilu on kyllä hirveän syvä. 

Vierailija
29/29 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin se kuilu on kyllä hirveän syvä. 

Ja eikun syveee, kun diginatiivien lapset pääsevät aikuisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi