PCOS - millä eroon?
Voiko PCOS koskaan kokonaan parantua?
Olen täyskarppaaja ja harrastan tunnin päivässä aerobista liikuntaa, pari kertaa viikossa salilla.
Mitat 173cm/75kg.
Painoa on melkein mahdotonta saada tätä alemmas vaikka olen erittäin tiukalla ruokavaliolla, aamulla syön yhden paistetun kananmunan klo 6 ja lounaalla klo 12 rahkan, muuten juon vettä ja kahvia eikä edes ole nälkä.
Minulla kasvaa ihan kunnon miesparta ja viikset, joka päivä joudun ajamaan parran pois, olen karvaisempi kuin mieheni.
Lapsia en halua mutta karvaisuus ja akne ahdistavat minua sekä tuo sitkeä ylipaino.
Miten tätä vielä voisi hoitaa kun ruokavalionkin olen vetänyt jo ihan äärirajoille?
Kommentit (4)
Niin? Ne eivät ole karppaajan kiellettyjen ruokien listalla.
Välttelen kaikkia nopeita hiilihydraatteja ja muutenkin höttöruokia.
Minulla on tälläkin hetkellä iso kysta joka tekee oloni niin täyteläiseksi etten voisi edes ajatella syöväni enemmän oksentamatta.
Vatsa on melko kipeä ja maatessa tunnen kystan erittäin selvästi.
Gynen mukaan se paranee itsestään.
Ruokahaluni on melko olematon koska tunnen oloni koko ajan kylläiseksi.
Minua myös pelottaa mahdollinen syöpäriski, haluan minimoida sen joten paastoan myös sen takia.
Ap
Ei siihen ole hoitoa. Hyvä ettet syö lihaa, se vain nostaisi testotasoja. Suosittelen soijamaitoa tuohon lisäksi ruokajuomaksi tai välipalaksi, lisää myös kuivattuja hedelmiä ja manteleita sekä pieni määrä esimerkiksi täysjyväriisiä. Tarvitset hieman hiilareita estrogeenitasojen nostamiseksi.
Tässä voisi olla esimerkki hyvästä ruokavaliosta;
Aamiainen soijajugurtti, 2 kuivattua aprikoosia
Lounas desi tummaa riisiä, raejuustoa, kalakasvispihvi
Välipala lasi soijamaitoa, 1 kuivattu luumu
Päivällinen kasvistäytteinen munakoiso
Syöt ihan liian vähän etkä saa estrogeeniä ruokavaliostasi.
Lisää ruokavalioon kasviksia, soijatuotteita, hedelmiä sekä täysjyväviljoja.
Sali vähemmälle ja aerobista liikuntaa enemmän.
Käänny tarvittaessa yksityisen puoleen kipujen hoitamiseksi, julkisella ei osata tätä hoitaa.
Täyskarppaaja syö yhden kananmunan ja yhden rahkan päivässä?