Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maikkari: Marin syyttää "kotimaista keskustelua" Hornet-lausuntojen ylitulkinnasta :D

Vierailija
13.03.2023 |

Jos syyllisiä etsii , niin ottaa vain peilin käteen.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/marin-hornet-lausunnoistaan-suuhuni…

Kommentit (491)

Vierailija
41/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä, että mihin se ukraina tarvitsee vielä joskus vuonna -26 meidän vanhoja hornetteja kun tuon r ssälänhän pitäisi olla häviämässä ihan päivänä minä hyvänsä tuo sota? Tai no, niinhän sitä on väitetty viimeinen vuosi..

Vai onko tästä sodasta tulossa jonkin uusi normaali jonka ei edes haluta loppuvan?! Ja jos jotain niin ennemminkin halutaan sen leviävän.

Venäjä voisi aina painua omille mailleen tekemään ongelmilleen jotain sen sijaan että lähettää tapettavaksi ihmisiä jopa ilman aseita. Alkaisivat vaikka tekemään vessanpönttöjä, kun Eurooppa jatkoi vessatarvikkeiden toimituskieltoa Venäjälle ja viidesosalla venäläisistä ei ole kunnon vessaa.

Vierailija
42/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

"Voimme keskustella Hornetien luovuttamisesta Ukrainalle" - Sanna Marin

"Nyt se lupas Hornetit Ukrainaan" -Setämies

Sellasta tällä kertaa

Kun asiassa ei ole keskustelemista. Niitä hornetteja ei ole antaa juuri nyt ja kohta ne eivät ole enää taistelukuntoisia. Ne käytetään ihan käyttöikänsä loppuun ja sitten vaihdetaan uusiin.

Niin, keskustellaan ja todetaan ettei ole mahdollista. Oliko vaikeaa? 

Ilmeisesti Sannalle. Tämä keskustelu olisi pitänyt käydä etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna-faneilla on taas hankalaa keskustella aiheesta ja etenkin asiallisesti.

Vierailija
44/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai käsityksen että hornetit voisi jo antaa. Itse oon ymmäryänyt ettei vielä vaan myöhemmin kun tulee uusia tilalle.

Juuri niinhän Marin sanoi ja niin minä sen ymmärsin, ei siis luvannut nyt hornetteja mihinkään, eikä muuten luvannut muutenkaan mitään muuta kuin keskustelua asiasta.

Vierailija
45/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

Sellasta tällä kertaa

Kun asiassa ei ole keskustelemista. Niitä hornetteja ei ole antaa juuri nyt ja kohta ne eivät ole enää taistelukuntoisia. Ne käytetään ihan käyttöikänsä loppuun ja sitten vaihdetaan uusiin.

Keskustelu olisi pitänyt käydä etukäteen että voi sanoa että voidaan keskustella?

Vierailija
46/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai käsityksen että hornetit voisi jo antaa. Itse oon ymmäryänyt ettei vielä vaan myöhemmin kun tulee uusia tilalle.

Juuri niinhän Marin sanoi ja niin minä sen ymmärsin, ei siis luvannut nyt hornetteja mihinkään, eikä muuten luvannut muutenkaan mitään muuta kuin keskustelua asiasta.

Mmutku persua kiukuttaa

Vierailija
47/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä, että mihin se ukraina tarvitsee vielä joskus vuonna -26 meidän vanhoja hornetteja kun tuon r ssälänhän pitäisi olla häviämässä ihan päivänä minä hyvänsä tuo sota? Tai no, niinhän sitä on väitetty viimeinen vuosi..

Vai onko tästä sodasta tulossa jonkin uusi normaali jonka ei edes haluta loppuvan?! Ja jos jotain niin ennemminkin halutaan sen leviävän.

2026 hornetit täytyy hinata Ukrainaan. Haluaako ne silloin tuollaista ongelmajätettä riesakseen?

Vierailija
48/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjä voisi aina painua omille mailleen tekemään ongelmilleen jotain sen sijaan että lähettää tapettavaksi ihmisiä jopa ilman aseita. Alkaisivat vaikka tekemään vessanpönttöjä, kun Eurooppa jatkoi vessatarvikkeiden toimituskieltoa Venäjälle ja viidesosalla venäläisistä ei ole kunnon vessaa.

Surkeaa Venäjällä, kun vessanpötötkin pitää varastaa.

Toilets became a symbol of how Russian president Pjutin's 24-year rule has done nothing to improve Russian people's lives when Russian soldiers began looting them, first in Georgia in 2008, and now in Ukraine — because one in five Russian homes still don't have them.

EU renewing ban on sales of toilets to Russia on war anniversary

https://euobserver.com/world/156725

Vierailija
49/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko olla astumatta oman toimen ulkopuolelle ja olla lupailematta sopimatta muiden kanssa?

Kummasti ne syyt on Sannalla aina milloin omassa kansliassa että syötiin väärän tiedon mukaan veronmaksajien laskuun jne Koskaa syy ei ole omassa toiminnassa.

Ei jatkoon tätä ministeriä.

Vierailija
50/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin syyttää kaikesta aina muita

"Minä, En_tee_virheitä"

Vierailija
51/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

Sellasta tällä kertaa

Paitsi että Horneteista keskusteleminen on turhaa, koska siinä vaiheessa, kun niitä voitaisiin luovuttaa, sota toivon mukaan on jo ohi, ja hyvin suurella todennäköisyydellä niistä ei ole enää luovutettavaa muuhun kuin varaosiksi. Sanna Marin tietäisi tämän, jos viitsisi ottaa informaatiota vastaan itseään pätevämmiltä.

Vierailija
52/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen keskustelu? Ukrainan lehdissäkin tästä uutisoitiin: "Suomi harkitsee antavansa Horneteja Ukrainaan". Keksi Sanna paremmat tekosyyt!

Vierailija
53/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä:

Sellasta tällä kertaa

Keskustelu olisi pitänyt käydä etukäteen että voi sanoa että voidaan keskustella?

Tuollaista ehdotusta ei voi heittää vieraan maan presidentille sotaa käyvässä massa.

Sannan olisi kannattanut vastata toimittajalle, kuten kokeneet poliitikot tekevät. Jotain ystävällistä ja kohteliasta, mutta jättää kaikki yksityiskohdat mainitsematta. Hornet oli tuollainen yksityiskohta, jota ei olisi pitänyt sisällyttää vastaukseen.

Vierailija
54/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on keskusteltu ja päätös on että niitä ei olla antamassa pois ainakaan muutamaan vuoteen. Kai Sannalla on kanttia ilmoittaa päätös Ukrainalle?

Vierailija
55/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoremmin sanottuna media on manipuloinut Marinin kommentit tarkoittamaan ties vaikka ja mitä, koska omat ei vielkään riitä objektiiviseen journalismiin.

Onhan se liian haastava suoritus tietysti uutisoida asiat niin kuin ne on eikä säveltää sinne sekaan omaa agendaa.

Oikeisto näytti taas olevansa säälittävä reppana kiusaaja.

Vierailija
56/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus pidin Marinista, vaan en enää.

Toivottavasti lähtisi johonkin kv-virkaan.

Johonkin jossa ei pääse käsiksi suomalaisten rahoihin.

Vierailija
57/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää yhtään ihmettele, että Marin kokee tarvitsevansa kokonaisen osastollisen ulkopoliittisia asiantuntijoita...

Vierailija
58/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on keskusteltu ja päätös on että niitä ei olla antamassa pois ainakaan muutamaan vuoteen. Kai Sannalla on kanttia ilmoittaa päätös Ukrainalle?

Ukrainassa ei olla yhtä yksinkertaisia kuin av-mamma.

Kuleba tekee haastattelussa myös selväksi, ettei hän odota liittolaisia toimittamaan Ukrainan pyytämiä hävittäjiä lähiaikoina.

Siitä huolimatta Ukrainan asevoimien lentäjiä voitaisiin kouluttaa etukäteen, jotta kaikki olisi valmista hävittäjätoimitusten alkaessa, Kuleba sanoo.

https://yle.fi/a/74-20021968

Vierailija
59/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Everstiluutnantti evp Juhani Pihlajamaan mielestä hävittäjien lähettämisestä Ukrainan avuksi olisi hyvä keskustella myös Suomessa valtiojohdon ja puolustusvoimien kesken.

– Ukraina tarvitsee apua ja länsimailla sekä Suomella on hävittäjiä, joista ollaan luopumassa. Kyllä siitä on syytä keskustella, että mitä me aiomme niille tehdä, Pihlajamaa sanoo.

– Tässä on ollut monesti keskustelua punaisesta linjasta, jota ei voida ylittää. Hävittäjät ovat ehkä se viimeinen, josta ei ole vielä päätetty. Mielestäni myös hävittäjiä pitäisi antaa, koska Ukraina on menettänyt noin puolet hävittäjävoimasta, mikä sillä oli ennen sotaa.

Pääministeri Sanna Marin (sd.) totesi Ukrainan vierailullaan viime perjantaina, että Suomessa olisi syytä keskustella Hornet-hävittäjien lähettämisestä Ukrainaan. Marinin Hornet-avaus yllätti presidentin, puolustusministerin ja Ilmavoimat ja sai osakseen myös kritiikkiä.

Pihlajamaa ei ihmettele Marinin lausuntoa, sillä mahdollisesta hävittäjäavusta keskustellaan parhaillaan muissakin maissa, niin Yhdysvalloissa kuin ympäri Eurooppaa.

– Se ei ole mikään poikkeuksellinen avaus, koska tästä keskustellaan ja pohdiskellaan jokaisessa maassa, että mitä tukea Ukrainalle voidaan antaa.

https://yle.fi/a/74-20022095

Vai on joku random evp everstiluutnantti tuota mieltä. Armeijan johdossa ajatellaan toisin.

Vierailija
60/491 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Everstiluutnantti evp Juhani Pihlajamaan mielestä hävittäjien lähettämisestä Ukrainan avuksi olisi hyvä keskustella myös Suomessa valtiojohdon ja puolustusvoimien kesken.

– Ukraina tarvitsee apua ja länsimailla sekä Suomella on hävittäjiä, joista ollaan luopumassa. Kyllä siitä on syytä keskustella, että mitä me aiomme niille tehdä, Pihlajamaa sanoo.

– Tässä on ollut monesti keskustelua punaisesta linjasta, jota ei voida ylittää. Hävittäjät ovat ehkä se viimeinen, josta ei ole vielä päätetty. Mielestäni myös hävittäjiä pitäisi antaa, koska Ukraina on menettänyt noin puolet hävittäjävoimasta, mikä sillä oli ennen sotaa.

Pääministeri Sanna Marin (sd.) totesi Ukrainan vierailullaan viime perjantaina, että Suomessa olisi syytä keskustella Hornet-hävittäjien lähettämisestä Ukrainaan. Marinin Hornet-avaus yllätti presidentin, puolustusministerin ja Ilmavoimat ja sai osakseen myös kritiikkiä.

Tiedätkö mikä on evp?

Pihlajamaa ei ihmettele Marinin lausuntoa, sillä mahdollisesta hävittäjäavusta keskustellaan parhaillaan muissakin maissa, niin Yhdysvalloissa kuin ympäri Eurooppaa.

– Se ei ole mikään poikkeuksellinen avaus, koska tästä keskustellaan ja pohdiskellaan jokaisessa maassa, että mitä tukea Ukrainalle voidaan antaa.

https://yle.fi/a/74-20022095

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi