Ketju kiitollisuudesta - mistä olet ollut hiljattain kiitollinen
Täällä kirjoitetaan paljon sellaista, josta ei tule niin hyvä mieli. Meille varmaankin sattuu elämässä myös hyviä asioita, vaikka ihan pieniäkin.
Saisiko tästä aikaan hyvän mielen ketjun.
Aloitan. Sain tänään pestyä kolme koneellista pyykkiä. Pyykkitupa on kellarissa ja minulla on huonot polvet, joten nyt erityisen tyytyväisenä katselen kuinka pyykit puhtaina telineellä kuivuvat.
Kommentit (34)
Olen kiitollinen rakastavasta ja huolehtivasta puolisostani ja lapsesta, joka on löytänyt oman paikkansa maailmassa ja saanut rinnalleen oman ihanan elämänkumppanin. Saimme perheeseemme uuden ihanan perheenjäsenen, jolle haluan olla yhtä hyvä anoppi, kuin mitä itse sain vuosikymmenet sitten.
Lisäksi olen kiitollinen suomalaisesta toimivasta julkisesta terveydenhuollosta. Olen viimeisen vuoden aikana saanut erittäin hyvää hoitoa vakavaan sairauteeni. Kaikki terveydenhuollon ammattilaiset, joita olen kohdannut, ovat olleet huippuammattilaisia ja työlleen omistautuneita. Olen voinut luottaa hoitoni heidän käsiinsä. Kiitos siitä.
Tänään: Aurinko paistoi kauniisti kun kävin kävelyllä. Join monta kupillista kuumaa ja herkullista, mausteista chaita. Sain hyvin tehtyä hommia. Istun sisällä lämpimässä ja katson kun ulkona tuiskuaa. Kaikki on hyvin.
Ulkona pyryttää lunta vaakasuorassa. Lämmitin takan ja söin puuron ja nyt katson lämmössä telkkaria, rauhassa, eikä pommeja ja ilmahälytyksiä tarvitse pelätä. Oma koti kullan kallis. Kiitollinen omasta kodista, tätä en pystyisi jättämään!
Olen kiitollinen rakkaasta puolisostani, lapsistani ja muista läheisistä.
Tänään töissä sanoin aivan ääneen työkavereilleni miten mukavia ja hyviä työkavereita he ovat.
Leivoin tänään pullaa, olen siitäkin kiitollinen ja iloinen.
Laitoin uuniin tulet ja katsoin miten ulkona tuiskuttaa. Nyt kissa nukkuu sylissä. Koko elämästä ja rauhasta olen kiitollinen.
Olen kiitollinen joka päivä puhtaasta vedestä,
ruoasta, läheisistä ja ystävistä, omasta kodista,
rauhasta, kohtaamistani ystävällisistä ihmisistä, terveydestä, toimeentulosta... listaa voisi jatkaa. Näistä kiitän Jumalaa iltarukouksessa.
Päätän jokaisen joogaharjoituksen kiitollisuuteen siitä, että pystyn harjoittamaan joogaa
Olen kiitollinen siitä, että olen päässyt pahimmasta masennusvaiheesta yli ja elämä alkaa taas häämöttää jossain horisontissa. Tästä kuuluu kiitos eri ihmisille, joiden tarinoista ja neuvoista olen saanut voimaa omaan kamppailuun. Paljon on vielä tehtävää, mutta ainakin pahin sumuverho on jo hälvennyt ja pystyy tekemäänkin jotain.
Olen kiitollinen hyvästä mielenterveydestä. Tämän merkityksestä on muistuttanut se, että olen viime aikoina seurannut henkisesti romahtaneen tuttavan touhuja.
Kodista vanhassa kerrostalossa jota on remontoitu vuonna nakki.
Kiireettömästä työpäivästä ja siitä, että saan tehdä töitä kotona nyt neljänä päivänä viikossa.
Ihanasta miehestäni, joka jaksaa innokkaasti suunnitella meille kivoja reissuja. Nytkin keväällä muutama tulossa (junailua Euroopassa).
Kiitollinen poikieni ja heidän lastensa terveydestä, ja miniöidenkin tottakai.
Ja siitä, että pieni eläke tulee säännöllisesti ja että viimeisten 10 työvuoden aikana älysin laittaa rahaa talteen - en suuria määriä mutta niin, että se kivasti antaa nyt mahdollisuuksia pieniin luksuksiin elämässä.
Kiitollinen siitä, että jaksan yhtä sun tätä, kun niin monet tuntemani muut eläkeläiset sairastelevat.
Olen enempi kuin kiitollinen siitä, ettei minulla ole juuri nyt pahoja sairauksia ja voin lähteä ulos kävelemään ilman kipuja ja vaivoja. Kun ja jos sairastun ja kaikki rajoittuu, menetän mielestäni kaiken sen, joka luo mahdollisuuden tehdä mitään muuta, muu menettää merkityksen. Kiitollinen myös siitä, että synnyin terveenä, sekään ei ole itsestäänselvyys.