Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko " tuttavapiiriisi" todella huonosti koulutettua koiraa?

Vierailija
24.11.2006 |

Miten tämä ns. käyttäytyy? Kenen koirasta on kyse?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on vielä aika pentu ja uros joten hajut ohjailevat vielä sen elämää, joskus se saattaa vetää mutta tätä vartan on meillä olemassa kuonopanta joten minun ei tarvitse olla narunjatkeena vaan koira on se jatke. Koira ei hauku, sitä on aina kielletty jos se on sattunut haukahtamaan (kun se säikähtää jotain niin silloin se saattaa hieman pöristä). Koira tulee ovelle iloisesti häntä heiluen vastaan mutta koskaan se ei hypi, koulutuksella on sekin ikävä tapa saatu loppumaan. Se vain pyörii jaloissa luu suussa (sillä on AINA luu suussa kun se tulee moikkaamaan ja aina iltapissoille lähdettäessä se ottaa luun tai solmunarun mukaan :)) ja välillä tuntuu että häntä heiluttaa koiraa eikä koira häntää.

Joku saattaa kokea että tuo tervehtimään tuleminen on häiritsevää mutta minusta on ihanaa kun poika tulee ovelle häntä heiluen moikkaamaan kotiin tulijaa. Vieraita se ei noteeraa jos vieraat eivät noteeraa sitä. Pahempi kiusankappale meidän kissa on kuin koira :)

Vierailija
22/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla perheenpäillä meinaa mennä hermot kun se haukkuu ovikellon soidessa. Mutta kun ei helvetti soikoon opi. Kun kieltää, se on hiljaa noin sekunnin ja jatkaa taas. Sama kaava myös kaikessa muussa opettelussa. Ei mm. vieläkään 4v aikana ole oppinut, että _joka kerta_ ennen ulosmenoa sen pitää istua alas ennen kuin talutushihna pannaan paikalleen. Siis takana toistoja reilusti yli 1000 varmana. Eikä vieläkään, vaan aina pitää erikseen käskeä.

Kyseessä ihan kiltti ja sympaattinen koira, mielestäni käytös ei ole isottelua vaan se on vaan TYHMÄ. Ja jos kieltää kovaan ääneen niin tärisee pelosta... edellisessä kodissaan on ilmeisesti tullut hakatuksi :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin helvetin kallis, 140 euroa :( Meillä on aika pienet tulot niin ei ole vielä voitu hankkia. Vasta viime kuukausina on tullut ihan akuutiksi tämä ongelma. 27

Vierailija
24/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuu kun ovikello soi. Mutta ei se mua haittaa, mä ainoastaan tiedän aina kun niille menee vieraita, siis tästä haukkumisesta. Se kestää niin vähän aikaa.

Vierailija
25/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koirakin sen verran ymmärtää, ettei se ihan huvikseen tee asioita.

Vierailija
26/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

panta laitetaan kaulaan ulos lähtiessä mutta joka kerta joudun sen käskyn sille antamaan. Koira on niin innoissaan että ei " ehdi" istua, vatkaa vaan häntäänsä ja saattaa kiertää minua kun laitan kenkiä jalkaan siinä sitäs itten odotan että se rauhoittuu innostukseltaan ja muistaa taas mitäs sitä pitää tehdä :)

Vierailija
27/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lainassa eläinkaupasta viikonlopun verran tuo panta, eikä sitten tarvinnut itse ostaa.

t. 28

Vierailija
28/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

31: Talutushihnan ja ulospääsyn pitäisi kyllä olla palkinto tottelemisesta koiralle tuossa tilanteessa. Monasti on myös kehuttu, varsinkin " opettelun" alkuvaiheessa... Mutta tuo nyt oli vaan esimerkki. Samantapaista esiintyy myös sillon jos koiraa palkitaan muissa tilanteissa. Olemme tosiaan päätelleet että koira ei vaan ole hirveän älykäs eikä muista aiempia kokemuksiaan. Vaatisi varmaan aika paneutuvaa koulutusta että sen saisi oppimaan.

32: Meidän vaan seisoo ja heiluttaa häntää... ei tosiaan edes meuhkaa mitenkään. Joskus olen odotellut ja kyllä se sitten noin puolen minuutin päästä istuu!

33: Oppiko teidän ihan viikonlopussa? Meillä on ollut sitruunapanta kun olin nuori niin perheen koiralla ja sitä on nyt viikon verran etsitty että missähän se on, en tosiaan usko että meidän oppisi kovin nopeasti. Tuo meidän perheen koira oli tosin sitten liiankin nokkela ja oppi haukkumaan niin ettei panta sitä tunnistanut.