Hyvä juttu kun ei töitä saa
Taas menee koko kesä ja loppuvuosikin kotona makoillessa. Lehdissä valitetaan työvoimapulaa monella alalla ja kun hakee töihin niin ei kelpaa työntekijä.
Kommentit (8)
Kerro itsestäsi jotain? Onko mitään rajoitteita työn suhteen, vai käykö fyysinen työ? Haetko istumatyötä? Mistä tiedät nyt jo, että koko loppuvuosi on jo varmistettu? Kolleganikin jää eläkkeelle kesällä, sit tulee paikka auki.
Olen pätevä mihin vain, ja osaan käyttää tietokoneta. Palkkatoive 8000 vähintään, muuten ei kannata tarjota. En tee mtiään raskasta työtä, vain helppoa. Jos mulla on huono olo, niin mun ei tarvii tulla töihin tai jossain on ale, niin saan pitää vapaata. En välttämättä herää aikaisin, eli saan tulla töihin kun haluan, ja jos en jaksa, niin en tuu sitten. Vanhan viinan hajusta ei saa valittaa.
Erään tutun CV:stä ulkomuistista. Voitte yrittää arvata, onko saanut töitä. Vähän on haussa palkkataso noin osaavasta henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pätevä mihin vain, ja osaan käyttää tietokoneta. Palkkatoive 8000 vähintään, muuten ei kannata tarjota. En tee mtiään raskasta työtä, vain helppoa. Jos mulla on huono olo, niin mun ei tarvii tulla töihin tai jossain on ale, niin saan pitää vapaata. En välttämättä herää aikaisin, eli saan tulla töihin kun haluan, ja jos en jaksa, niin en tuu sitten. Vanhan viinan hajusta ei saa valittaa.
Erään tutun CV:stä ulkomuistista. Voitte yrittää arvata, onko saanut töitä. Vähän on haussa palkkataso noin osaavasta henkilöstä.
0/5
Opettele aluksi kirjoittamaan ja keksi sitten parempia provoja.
Ap varmaan hakee sellisia töitä, mihin hänen rahkeet ei riitä. Se on sitä pään iskemistä seinään. Sananlaskukin sanoo, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Monenlaisia töitä voi tehdä ilman kummempaa koulutusta kuten raksatöitä. Raksatöihin pääsee vain ulkomaalaiset joilla ei ole kokemusta edes. Itse olen ollut trukkikuskina ilman koulutustaa edes. Olin festareilla lavarakentajana monta kesää eikä ollut mitään koulusta mutta sain 14 euroa tunnissa. Jossain postin jakajana ei tarvii koulutusta mutta ei yli 40 vuotias pääse sellaisiin töihin.
Nuorena pääsin maalaustöihin kunnalle ja maalasin isoja taloja, kunnan julkisia rakennuksia ilman koulutusta. Nykyään niihin töihin ei pääse vaikka on 15 vuotta kokemusta.
Töitä saa jos on korkeasti koulutettu. Amiksen käynyt ei juuri mihinkään enää kelpaa.
Ohan elämä perseestä koska ei saa töitä pitemmäksi aikaa. Olen aina saanut vain lyhyitä määräaikaistöitä.
Onko tässä nyt tämä kuuluisa kohtaanto-ongelma käsillä?