Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi yritys tuulimunan jälkeen...

24.11.2006 |

Osaisiko joku vastata miksi eri sairaaloissa vaihtelee tieto siitä, koska uutta raskautta saa yrittää (Raskaustesti negatiivinen, 1-3 kuukautiset jne.)? Itselleni sanottiin, että pitäisi odottaa kahdet kuukautiset ennen kuin uutta raskautta saa yrittää. Onko tämä sääntö tehty siksi, että tuulimunaraskaudesta ehtii toipua henkisesti vai onko siihen jokin lääketieteellinen syy? Jos uhmaan sairaalan sääntöjä ja tulen raskaaksi yksien kuukautisen jälkeen olisiko siitä haittaa sikiölle? Kiitos jos joku osaa vastata! =)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin tuulimunaraskaus n. 7 vkoa sitten ja välittömästi tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.

Sairaalasta sekä omalta terveyskeskuslääkäriltäni sain ohjeet odottaa yhdet kuukautiset ja tämän jälkeen voisi yrittää.

Jouduin kuitenkin käymään yksityisellä gynella muutaman päivän jälkeen lääkkeellisestä tyhjennyksestä kun vuoto oli hyvin niukkaa.

Gyne oli todella pätevä ja yksi alansa spesialisteja ja antoi minulle ohjeeksi ettei tarvitse odottaa hetkeäkään vaan yrityksen saa aloittaa heti. Kertoi myös että useimmiten tärppää helpommin heti keskenmenon jälkeen.

Kysyin myös miksi sairaalalääkäri antoi ohjeeksi odottaa yhdet menkat niin vastasi, että näin on helpompi määritellä raskauden alkamisaika / kesto !!

Tämä gyne kirjoitti myös heti pyytäessäni clomifenit ja terolutit.

Terolutit eivät kuitenkaan tässä kohdin minulla toimineet ja menkat alkoivat vasta 6vkoa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen.

Tsemppi ja jaksuja , toivotaan että meille molemmille plussa tulee pian !!

Isotikru

Vierailija
2/2 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuulimuna ja lääkkeellinen tyhjennys rv 9+1.

Kaksi gyneä sanoi, että heti saa alkaa yrittää, kun vuoto loppuu, yksi gyne sanoi, että yhdet kuukautiset välissä pitäis antaa tulla.

Nuo kaksi perusteli sen sillä, että lääkk. tyhjennys on kuin runsaat kuukautiset, joiden jälkeen kohtu on valmis vastaanottamaan hedelmöityneen munasolun. Kaavinnan jälkeen pitäisi sen sijaan odotella yhdet menkat, koska kohdulle fyysisesti rankempi kuin lääkk. tyhj.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla