Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö mieluummin lähihoitajan työtä vai olisitko työtön?

Vierailija
12.03.2023 |

?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja voi työskennellä koulussakin. Ei siihen tarvita koulunkäynninohjaajan koulutusta.

https://peda.net/kangasala/pikkolan-koulu/opo/7-lk/7b/oppilaanohjaus/sk…

Kuka tahansa voi työskennellä koulussa. Ei opettajan toimeenkaan pätevyyttä vaadita. Mutta ei ole järkevää ottaa tällaisia tapauksia huomioon, kun puhutaan yleisellä tasolla lähihoitajan töistä. 

Tehtäviin, joissa ollaan tekemisissä oppilaiden kanssa, ei voida ottaa ketä tahansa. Esim. rikosrekisteri kysytään.

Vierailija
62/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja voi työskennellä koulussakin. Ei siihen tarvita koulunkäynninohjaajan koulutusta.

https://peda.net/kangasala/pikkolan-koulu/opo/7-lk/7b/oppilaanohjaus/sk…

Kuka tahansa voi työskennellä koulussa. Ei opettajan toimeenkaan pätevyyttä vaadita. Mutta ei ole järkevää ottaa tällaisia tapauksia huomioon, kun puhutaan yleisellä tasolla lähihoitajan töistä. 

Tehtäviin, joissa ollaan tekemisissä oppilaiden kanssa, ei voida ottaa ketä tahansa. Esim. rikosrekisteri kysytään.

Ihan noin kirjaimellisesti ei tarvitse kaikkea ottaa. Lähinnä nyt tarkoitin "minkä tahansa koulutuksen käynyt". Voi sitä rikostaustaa lähihoitajallakin olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos löytyisi jokin keino, jolla käsieni atopia pysyisi hallinnassa niin, että kestäisi alalla työskentelyä, hakisin heti opiskelemaan.

Voit hakea heti. Erikoistut sitten toimistopuolelle (en muista tarkkaan mikä sen nimi on). Hyvin kestää kädet. 

On kuitenkin pakko suorittaa harjoittelut hoitotyössä. Perusopinnot ovat kaikille samat.

Niin lyhyt pätkä, että kyllä sen sietää kun valitsee harkkapaikat vähiten käsiä kuluttavissa hommissa, kuten päiväkodissa. 

Vierailija
64/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan töitä. Mutta yövuoroista en selviäisi. En osaa nukkua päivällä.

Vierailija
65/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön. En vaan soveltuisi alalle. En pystyisi kohtaamaan joka päivä sairautta, eritteitä jne. Liian ahdistavaa.  En pidä muutenkaan vieraiden ihmisten koskettamisesta saati että joutuisin heitä auttamaan pesuissa yms. Suurin osa lähihoitajan työpaikoista on myöskin vuorotyötä ja yötöitä en suostu tekemään.

Vierailija
66/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos löytyisi jokin keino, jolla käsieni atopia pysyisi hallinnassa niin, että kestäisi alalla työskentelyä, hakisin heti opiskelemaan.

Voit hakea heti. Erikoistut sitten toimistopuolelle (en muista tarkkaan mikä sen nimi on). Hyvin kestää kädet. 

On kuitenkin pakko suorittaa harjoittelut hoitotyössä. Perusopinnot ovat kaikille samat.

Niin lyhyt pätkä, että kyllä sen sietää kun valitsee harkkapaikat vähiten käsiä kuluttavissa hommissa, kuten päiväkodissa. 

Ei hyväksy koulu, että jokainen harkka suoritetaan tyyliin päiväkodissa.

Vierailija
67/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri tuota ehdottaa välillä. Minä sanon, että en halua tuollaiseen helvettiin ikinä.

Vierailija
68/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Vihaan vapaaehtoista työttömyyttä, joten jos vaihtoehdot olisi työttömyys (yli 3 kk) tai lähihoitaja, ottaisin lähihoitajuuden. Toki osaamistahan mulla ei olisi, mutta uskoisin että opastuksella oppisin nopeasti. Jos pitäisi vaihtaa vaippoja, auttaa vessassa, suolen tyhjennyksessä jne. olisi varmasti alkuun todella vaikeaa. Arvostan tosi paljon lähihoitajien työtä ja toivon, että heillä olisi hyvät työolosuhteet ja riittävä palkkaus. 

Vierailija
69/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen oppii, kun on tarpeeksi väsynyt. 

Vierailija
70/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ennemmin työtön. Olen tehnyt töitä muistisairaiden ryhmäkodissa, päiväkodissa ja hammashoitajana ja koulutus on. Mutta, palkka on huono, vastuuta ja työtä on todella paljon ja ilmapiiri työpaikoilla ollut huono. Paljon tarvii alalla asiat muuttua että menisin noihin hommiin takaisin. Lasten takia tein vain päivävuoroja, joten ei tullut edes mitään lisiä palkkaan. Nyt eri alalta lomautettuna lyhyen aikaa, ja ansiosidonnainen on lähes sama kuin lähärin peruspalkka.

Vierailija
71/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin työtön. En halua aiheuttaa potilasvahinkoja tekemällä hommia, joita en oikeasti osaa. 

Vierailija
72/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja,enkä haluaisi olla työtön:)

Vierailija
73/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviäisit. Ja alkaisi unikin maittaa, kun pari yötä valvoisit alle. 

Vierailija
74/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus aikoinaan pakollisessa soveltuvuuskokeessa ja tulos oli se että en sovellu alalle. Työkkäri laitteli karenssia sitten perään, koska olin alle 25 ja kouluttamaton. Väkisin piti lähärikoulutukseen hakea vaikka tiesin jo etukäteen etten sovellu. 

Eli lyhyesti olen mielummin työtön kuin työssä johon en sovellu.

Vierailija
75/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan löytäisin lähärinä jonkun homman mikä menisi. Jotain kehitysvammaisten päivätoimintaa tai spr:n neuvontaa tai vaikka tukiperheäidiksi. Lähärihän nyt voi tehdä niin montaa juttua. Ihan perus hoitotyöhön minusta ei kyllä olisi.

Vierailija
76/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus aikoinaan pakollisessa soveltuvuuskokeessa ja tulos oli se että en sovellu alalle. Työkkäri laitteli karenssia sitten perään, koska olin alle 25 ja kouluttamaton. Väkisin piti lähärikoulutukseen hakea vaikka tiesin jo etukäteen etten sovellu. 

Eli lyhyesti olen mielummin työtön kuin työssä johon en sovellu.

Siis pakottiko työkkäri lähäri koulutukseen ? Tää on kyllä jo sairasta. Miksei ihmisiä kouluteta kutsumus alalleen. Kun ei pakolla ajetut siellä töissä viihdy kauaa kumminkaa.

Vierailija
77/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviäisit. Ja alkaisi unikin maittaa, kun pari yötä valvoisit alle. 

Ei se kaikilla mene noin. Omissa työkavereissa on niitä, jotka saavat yövuorojen välissä nukuttua max. 2 tuntia. Siksi tekevät 1-2 yötä eikä yhtään enempää. Jotkut ei tee niitä ollenkaan. Ei yövuorot vain sovi kaikille.

Vierailija
78/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sairaanhoitajan tutkinto joten hyvin voisin tehdä lähihoitajan työtä. Omassa yksikössä osaisin hommat muutenkin, jossain muualla tarttis vähän perehdytystä siihen mitä tehtäviin kuuluu

Vierailija
79/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja ehdottomasti. Nykyään olen lähihoitajana päivätyössä. Työni on suurelta osin ohjausta, valvontaa, fyysisesti helppoa työtä. Palkka on minulle riittävä, jonkin verran parempi kuin alalla keskimäärin, koska työhön kuuluu myös esimiestyötä. Nuorena tein osastoilla kolmivuoroa, ja viihdyin sielläkin. 

Vierailija
80/88 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kerran olin opon sijaisena ja tunnilla käsiteltiin toiveammattia. Hyvin oli uskonveljet ja -siskot saaneet aivopestyä lapsensa. Luokan tytöistä 99% kertoi opiskelevansa lähihoitajaksi. Ja tavallaan totta he puhuivat... Hoitavat sitten lapsiaan, kun liukuhihnalla niitä tekevät.