Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö mieluummin lähihoitajan työtä vai olisitko työtön?

Vierailija
12.03.2023 |

?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että lähäriksi ei pääse, jos yökkäilee nähdessään oksennusta tai verta. 

Vierailija
22/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhassa oli yksi lähäri lastenhoitajana töissä, joka sanoi että vanhuspuolen harjoittelussa sai huomautuksen kun ei kestänyt sitä pas kan hajua ja oli usein parvekkeella haukkaamassa raitista ilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäis olla lähihoitajia. Eihän kaikki edes alalle sovi. Ja vaikka sopiskin, niin kuka niiden palkat maksais. Sen takia me tarvitaan teollisuutta ja vientialoja. Sais loppua jo tää lähihoitaja propaganda ja miettiä vähän laajemmin miten yhteiskunta toimii.

Vierailija
24/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja olisin mieluummin työtön, mutta en ole

Kamalaa työtä!

Vierailija
25/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lähihoitajan töitä ja minusta olisi varmaan enemmän haittaa kuin hyötyä niissä hommissa.

Vierailija
26/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin perusluonteen osalta täysin sopimaton alalle.

Mutta kyllä minä työtä voisin tehdä. Voisin olla lähihoitajana riittävän ok. Huippuhyvä en olisi, koska olen äärimmäisen looginen ja en ollenkaan ihmisläheinen.

Isoimpana ongelmana näkisin sen mitä olen kuullut työkulttuurista. Paskaa johtamista, juonittelua ja selkäänpuukottamista, uusien hoitajien simputtamista. Miehenä tietäisin että kaiken ratkaisisi se olenko naisten silmissä Mies jonka jutuille kikatellaan taukohuoneessa vaiko mies eli ei-nainen joka todellakin saisi paskahommat.

Palkka olisi parempi kuin nykyisessä AMK-pohjaisessa asiantuntijatyössä 10+ vuoden kokemuksella.

Tuo mitä olet kuullut on täyttä paskaa, hoitoalan työpaikat eivät ole sen kummempia kuin muutkaan ja sen kummempia selkään puukottajia eivät naiset ole.

Vierailija
27/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lähihopitajan työtä, jos sitä voisi tehdä ilman niitä työkavereita. En jaksa kuunnella miten huono palkka on ja miten töissä pitää tehdäkin jotain, vaikka yhtä hyvin voisi istua vaan takapihalla tupakalla koko päivän. Myös asiakkaiden haukkuminen menee minulla tunteisiin.

Vierailija
28/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajana päiväkodissa voisin olla. Hoitotyössä oksentaisin nurkan takana hajujen takia. Tiedän tämän, kun olen lukenut aikoinani lähihoitajaksi ja ollut eri paikoissa työharjoitteluissa. Voisin olla myös ohjaajana päihdehuoltolaitoksella. Sosiaalipuoli on enemmän mun juttu kuin puhdas hoitotyö.

Vierailija
29/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ap se lähihoitajan työ ensin.

Vierailija
30/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin työtön, mutta jollakin eläminen täytyy kustantaa joten olen lähihoitaja. Tykkään hoidettavista, mutta iso osa työkavereista ja omaisista saa minut voimaan huonosti ja elämänlaatuni kärsii. Vuorotyö vie mehut ja fyysinen työ voimat.

Vierailija
31/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä lähihoitajana nykyistä työtäni. Tosin siihen ei ole helppo päästä sillä koulutuksella. Varsinaista hoitotyötä en pystyisi tekemään koska se on yleensä vuorotyötä ja vaarallista huonolle selälle.

Vierailija
32/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin perusluonteen osalta täysin sopimaton alalle.

Mutta kyllä minä työtä voisin tehdä. Voisin olla lähihoitajana riittävän ok. Huippuhyvä en olisi, koska olen äärimmäisen looginen ja en ollenkaan ihmisläheinen.

Isoimpana ongelmana näkisin sen mitä olen kuullut työkulttuurista. Paskaa johtamista, juonittelua ja selkäänpuukottamista, uusien hoitajien simputtamista. Miehenä tietäisin että kaiken ratkaisisi se olenko naisten silmissä Mies jonka jutuille kikatellaan taukohuoneessa vaiko mies eli ei-nainen joka todellakin saisi paskahommat.

Palkka olisi parempi kuin nykyisessä AMK-pohjaisessa asiantuntijatyössä 10+ vuoden kokemuksella.

Sama.

Olen ollut naisvaltaisella duunarialalla (lähihoitaja = naisten raksa) ja se on juuri noin. Joko olet naisten kunnioittama mies jolloin saat heiltä plussaa miessukupuolesta, tai olet betamies joka ei saa arvostusta miehenä mutta ei ole nainenkaan.

Asiantuntija-aloilla tuolla on vähemmän merkitystä, mutta lähäreissä on paljon juuri niitä TosiMiehiä arvostavia kouluttamattomia ja näköalattomia naisia jotka eivät löytäneet omaa alaa, tai ei riittänyt lukupää sairaanhoitajiksi.

Voisi tuota kait tehdä, mutta en osaa sanoa mitä kävisi pitkässä juoksussa työmotivaatiolle. Veri ja ulosteet eivät pelota, tiedän kokemuksesta.

Vierailija
33/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin olisin työtön, mutta jollakin eläminen täytyy kustantaa joten olen lähihoitaja. Tykkään hoidettavista, mutta iso osa työkavereista ja omaisista saa minut voimaan huonosti ja elämänlaatuni kärsii. Vuorotyö vie mehut ja fyysinen työ voimat.

Meillä on Suomessa Kela, joka antaa joka kuukausi rahaa työttömälle. Ei ole pakko raakaa paskaduunissa elääkseen. 

Vierailija
34/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastentarhassa oli yksi lähäri lastenhoitajana töissä, joka sanoi että vanhuspuolen harjoittelussa sai huomautuksen kun ei kestänyt sitä pas kan hajua ja oli usein parvekkeella haukkaamassa raitista ilmaa.

Missä ihmeen TARHASSA?

Vierailija
35/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen TARHASSA?

Tarha se on, vaikka hienostelijat kutsuvat varhaiskasvatuslaitokseksi. Siellä ne lapset ovat aitauksessa saman lailla kuin eläimet eläintarhassa. 

t. eri 

Vierailija
36/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tilanteessa tekisi töitä lähihoitajana. Olisin työtön ja etsisin paremmin palkatun työn. Ja näin teinkin.

Vierailija
37/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt työttömänä mieluummin olisi?? Vanhainkodissa työskentelisin ihan mielelläni.

Vierailija
38/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt työttömänä mieluummin olisi?? Vanhainkodissa työskentelisin ihan mielelläni.

MINÄ! Ja aika moni muutkin. Kaikista nyt ei vaan ole hoitoalalle. Asiakkaidenkin etu, että kaikki työttömät eivät mene lähihoitajan hommiin. 

Vierailija
39/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi minusta ei ole mutta voisin kyllä tehdä laitos- tai välinehuoltajan duunia.

Vierailija
40/88 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen lähihoitaja ja teen töitä vanhuspuolella. Samalla opiskelen sairaanhoitajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän