Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ex ei käskyistä huolimatta jätä rauhaan

Vierailija
12.03.2023 |

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta?

Erosta pari vuotta ja en halua olla ex miehen kanssa tekemisissä. Yksi alaikäinen, lähes täysi-ikäinen lapsi yhteishuollossa. Lapsen asiat hoidan ytimekkäästi sähköpostilla hänen kanssa. Olen blokannut exän puhelimesta. Ex oli todella rajusti ja useasti väkivaltainen avioliitossa. Hain avioeroa kun minulle selvisi että exällä oli pitkään jatkunut salasuhde.

Ex ei millään hyväksy että en halua olla hänen kanssaan kaveri ja että hän ei saa tulla asuntooni. Olen asentanut kotini ympärille valvontajärjestelmät. Silti ex tulee välillä soittamaan ovikelloa, mutta en avaa ovea. Hän kuulemma vaan haluaa olla kaverini.

Viimeisin temppu on se, että kun olen ottanut hänen suhteen käyttöön grey rock metodin niin nyt hän yrittää lähettää naisensa mun luo. Siis naisen, jonka kanssa oli salasuhteessa avioliittomme aikana. En tunne naista lainkaan enkä haluakaan tuntea. Eli ex käskee naisensa tulla ovelleni tuomaan jotain lapsen tavaraa. Tähän ei ole tarvetta, koska teini osaa itse pitää huolen tavaroistaan. Ja nainen on niin idiootti että tekee mitä ex käskee. En tosin avaa naisellekaan oveani.

Mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu? Miten eivät ymmärrä puhetta ja kunnioita tahtoani kun sanon että en halua olla niiden kanssa tekemisissä?!

Ja miten pääsen niistä eroon? Saako tällaisessa tapauksessa heille lähestymiskiellon? Jos joudun hakemaan lähestymiskieltoa, joudun väkisin taas käyttämään aikaani inhoamiini ihmisiin.

Ihan kuin eläisin painajaiselokuvassa. Olenko ainoa ihminen joka joutuu kokemaan tällaista?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Onneksi exäni tajuaa pysyä kaukana. En ole missään tekemisissä, vaikka kolme yhteistä lasta.

Vierailija
2/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekaisin olevat tai pakkomielteiset ymmärrä puhetta lainkaan. Jatkaa väkivaltaa häiriköimällä. Muutin joskus 90-luvun lopulla toiselle pienemmälle paikkakunnalle "pakoon" ja muutenkin etsi rauhallisempaa, joskin siellä taas oli naapuri sekopää. Vuosia myöhemmin takas, koska paikkakunta iso, ei törmää. Tietojen salaaminen. Jos joku rimputtelisi ovikelloa, voi olla että irrottaisin ovikellon joksikin aikaa. Kolkutin takorautaa.

Vierailija
4/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mua hämmentää, mitä kaikkea naiset on valmiita sietämään. Väkivallan siedit, mutta salasuhde katkaisi kamelin selän. Se mua hämmentää. Mulle jo pelkkä väkivalta olisi syy lähtöön. Hyvä että lähdit, koska lauta-arkkuun olisit voinut ennenpitkää päätyä. Ihmettelen vain, miksi siedit tuollaista. Teitkö väkivallasta aikoinaan rikosilmoitustakaan? Toivottavasti teit. 

Et vaan avaa sitä ovea, ja sähköpostilla voit ilmoittaa, että kaveruus ei kiinnosta avioliitossamme tapahtuneen väkivallan ja uskottumuuden vuoksi, ja lapsen asiat hoidetaan näin.  Et saa lähestyä minua millään tavalla. En tiedä luetaanko tuota ex:säsi käytöstä vielä vainoamiseksi, mutta pidä tarkkaan kirjaa niistä lähestymisistä. Lähestymiskieltoa et vissiin saa, jos et aikanaan tehnyt rikosilmoitusta, vainoaminen on ehkä mahdollista, jos ensin selkeästi kirjallisesti ilmoitat että et ole kiinnostunut olemaan tekemisissä. Sitten alat kerätä todisteita, että ex ei noudata kieltoasi. 

Vierailija
5/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus mua hämmentää, mitä kaikkea naiset on valmiita sietämään. Väkivallan siedit, mutta salasuhde katkaisi kamelin selän. Se mua hämmentää. Mulle jo pelkkä väkivalta olisi syy lähtöön. Hyvä että lähdit, koska lauta-arkkuun olisit voinut ennenpitkää päätyä. Ihmettelen vain, miksi siedit tuollaista. Teitkö väkivallasta aikoinaan rikosilmoitustakaan? Toivottavasti teit. 

Et vaan avaa sitä ovea, ja sähköpostilla voit ilmoittaa, että kaveruus ei kiinnosta avioliitossamme tapahtuneen väkivallan ja uskottumuuden vuoksi, ja lapsen asiat hoidetaan näin.  Et saa lähestyä minua millään tavalla. En tiedä luetaanko tuota ex:säsi käytöstä vielä vainoamiseksi, mutta pidä tarkkaan kirjaa niistä lähestymisistä. Lähestymiskieltoa et vissiin saa, jos et aikanaan tehnyt rikosilmoitusta, vainoaminen on ehkä mahdollista, jos ensin selkeästi kirjallisesti ilmoitat että et ole kiinnostunut olemaan tekemisissä. Sitten alat kerätä todisteita, että ex ei noudata kieltoasi. 

Olen jo pari kertaa ilmoittanut exälle kirjallisesti, että en halua olla hänen kanssaan tekemisissä ja että hän ei saa astua omakotitaloni pihalle. Siksi hän ilmeisesti on nyt ottanut uudeksi keinokseen lähettää naisensa ovelleni. Eli haluaa väkisin häiritä elämääni ja tunkea keinolla millä hyvänsä elämääni. En ymmärrä mikä tässä on motiivina? Jatkaisi elämäänsä naisensa kanssa.

En tehnyt miehen väkivallasta aikoinaan rikosilmoitusta, mutta mulla on materiaalia joka todistaa miehen väkivallan ja voisin vieläkin nostaa halutessani rikossyytteen. Mutta se tarkoittaisi että joutuisin taas käyttämään elämäni tunteja exään. Haluan vain elää rauhassa ja unohtaa exän.

Onko se liikaa pyydetty? Onko joku keksinyt keinon saada vastaava toiminta loppumaan ilman että pitää lähteä oikeuteen?

Ap

Vierailija
6/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto? Pihan aitaaminen kunnolla? Poliisin soitto paikalle joka kerran, jos tulevat ovelle?

Vierailija
7/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pari kertaa ilmoittanut exälle kirjallisesti, että en halua olla hänen kanssaan tekemisissä ja että hän ei saa astua omakotitaloni pihalle. Siksi hän ilmeisesti on nyt ottanut uudeksi keinokseen lähettää naisensa ovelleni. Eli haluaa väkisin häiritä elämääni ja tunkea keinolla millä hyvänsä elämääni. En ymmärrä mikä tässä on motiivina? Jatkaisi elämäänsä naisensa kanssa.

En tehnyt miehen väkivallasta aikoinaan rikosilmoitusta, mutta mulla on materiaalia joka todistaa miehen väkivallan ja voisin vieläkin nostaa halutessani rikossyytteen. Mutta se tarkoittaisi että joutuisin taas käyttämään elämäni tunteja exään. Haluan vain elää rauhassa ja unohtaa exän.

Onko se liikaa pyydetty? Onko joku keksinyt keinon saada vastaava toiminta loppumaan ilman että pitää lähteä oikeuteen?

Ap

Oon sitä mieltä että sun kannattais ne rikosilmoituksen tehdä kuitenkin. Ihan vaan sen takia, että saatat joskus katua. Ja nuohan vaan jatkaa toimintaansa jos pääsee ilman sanktioita.

Sun ei tarvitse juuri nyt edes tietää enempää tai vaatia rangaistusta, ilmoitat vaan poliisille vaikka netissä ja haet sitä lähestymiskieltoa samalla. Nuo oikeusprosessit on hyvin hitaita ja sun ei tarvitse nyt miettiä sitä, tee ne rikosilmoitukset ja sanot exälle, että seuraavasta yhteydenotto tai häiriköinti lähtee poliisin tietoon.

Vierailija
8/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuoltajuus ei toimi niin että blokkaat toisen puhelut🙄

Vierailija
9/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap:n ex-mies ollut väkivaltainen, puhelut nimenomaan pitää blokata. Lapsi on jo täysi-ikäinen! :D

Vierailija
10/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki neekerikoira pihalle. Oppivatpahan.

Vierailija
11/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on jo lähes täysi-ikäinen, ei voi käyttää tuota enää tekosyynä. Sen jälkeen kyse on selvästi vainoamisesta jos jatkaa kotirauhan omaavalle alueelle tuloa ja soittelua/viestintää kielloista huolimatta.

Vierailija
12/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan narsistin kanssa EI hoideta puheluin yhtään mitään, vaan kaikki kirjallisesti, että jää mustaa valkoiselle. Lyhyet tekstiviestit on paras.

Vierailija
13/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E ole ainut todellakaan. Mikä siinä.on, että ei osata jättää eksää rauhaan! ?

Ja voit hakea lähestymiskieltoa, ilman muuta. Joskus jo kirje juristilta voi auttaa. Tsemppiä, tuo on kuluttava tilanne.

Vierailija
14/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on narsistilta tyypillistä käytöstä. Myös tuo, että ottaa aisaparikseen jonkun täysin tahdottoman naisen, jonka kanssa alkaa yhdessä tuumin kiusata sinua.

Vierailija
15/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole hakenut lähestymiskieltoa?

Vierailija
16/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaarallisilla vesillä, Suomessa on valtavasti noita miehiä jotka ovat narsisteja / sosiopaatteja ja päästään vialla... ja monet näistä tappavat ex:nsä jonain päivänä se on vain ajan kysymys...

Jos haluat pysyä hengissä tulevina vuosina tee tämä:

-muuta kauas

-vaihda työpaikka

-vaihda nimeä

-laita kaikki uudet tietosi salaisiksi

-älä kerro edes perheellesi osoitettasi koska mies selvittää sen ja vannota perhettäsi käyttämään vain vanhaa nimeäsi jotta uusi nimesi ei tule missään esiin

Niin pysyt hengissä...

Vierailija
17/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex on ollut väkivaltainen, niin saattasin jopa ottaa tuon uuden naisen sisään ja jutella vähän sen kanssa.. 🙄

Tee ne rikosilmoitukset ja hae lähestymiskieltoa, käsittääkseni niitä saa pikaisestikin.

Vierailija
18/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että joko löydät elämästäsi tunteja rikosilmoituksen tekemiseen tai sitten läytöt tunteja tuon naisen tapaamiseen.

Jos kuitenkin olet käyttänyt tunteja, päiviä, viikkoja, kuukausia ja vuosia väkivaltaiseen suhteeseen, niin en todellakaan ymmärrä, miksi et käyttäisi tunteja saadaksesi oikeutta?

Käynyt tunteja väkivallan kokemiseen, mutta et rikosilmoituksen?

Vierailija
19/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto vain provosoi noita. Toki sun pitää selkeästi viestillä ilmoittaa, että et halua olla tekemisissä. Sen jälkeen, jos jatkuu, voidaan katsoa, että toiminta täyttää vainoamisen tunnusmerkit.

Mutta siis todellakin grey rock method on narsistiin paras. Älä anna hänen tietää elämästäsi mitään, eikä varsinkaan mitään, mikä herättää kateutta, koska silloin alkaa taas häiriköinti.

Vierailija
20/26 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan, koska kukaan ei ole noin tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi