Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiraa lenkittäessä ei saa kunnolla liikuntaa

Vierailija
12.03.2023 |

Olen lenkittänyt kaverini koiraa (flatti). En saa kunnollista rasittavaa liikuntaa sen kanssa, kun se liikkuu niin lyhyissä erissä. Koko ajan hidastelee ja pysähtyy nuuhkimaan. Minkä koirarodun kanssa voi harrastaa kunnon reipasta lenkkeilyä? Vai ovatko kaikki sellaisia että ulkoiluttaminen on pelkkää hidasta löntystelyä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lenkkiä vain lauantaisin, koira saa viikollakin,

Vierailija
2/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikunnan tarvitse olla rasittavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä kiinnostaa enemmän ne tuoksut ja uroskoira merkkailutkin, kuin tylsä eteenpäin paahtaminen. Jos juoksuksi pistää, niin sitten on tuota haistelua vähemmän.

Vierailija
4/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle on tarjottava mahdollisuus haistella ja tutkia ympäristöään. Mikään ei estä sitä, että osan lenkkiä kuljette haistelun merkeissä ja sitten myöhemmin lähdette juoksemaan koiran kanssa. Mutta juostessakin pitää huomioida että koiralla saattaa tulla äkkipysähdys kun se löytää jonkun todella kiinnostavan hajun.

Jos on mahdollisuus niin mikään ei tietenkään estä teitä molempia juoksemasta itseänne hikeen vaikkapa jollakin aidatulla alueella. Koiran kanssa leikkimiseen saa omaa energiaansakin käytettyä mutta edellytyksenä yleensä se, ettei tarvetta pitää koiraa hihnassa.

Vierailija
5/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran voi kyllä opettaa juoksemaan rinnalla lenkkeillessä, pyöräillessä tai vaikka sauvakävellessä. Itse käyn koiran kanssa sauvakävelyllä. Tietysti koiran pissatauot täytyy muistaa pitää.

Vierailija
6/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ne haistelukäppäilyt ja tavoitteelliset tekemiset on erikseen. Kun tehdään jotain, ei nuuskutella. Canicross tai koirahiihto on vauhtilajeja, joissa saa kumpikin kuntoilua.

Vierailija
7/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksen kääpiovillakoiran kanssa. Ensin kävellään puoli kilometriä, jona aikana tekee tarpeensa. Sitten juoksemme 3-5km, niin että koira juoksee rinnalla. Juoksemisen jälkeen kävelyä vielä kilometrin verran. Ei nyt joka päivä juosta mutta 3-4 kertaa viikossa.

Koira on opetettu juoksulenkeille pennusta saakka. Ei toki juostu noin paljon ihan pentuna, mutta pikkuhiljaa opeteltiin. On ollut pienestä asti todella aktiivinen ja juoksuhaluinen koira, joka selkeästi nauttii juoksemisesta. Juostaan lähinnä metsässä niin, että koira on vapaana.

Vierailija
8/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana mulla oli saksanpaimenkoira ja sen kanssa juoksin metsässä. Välillä se pysähtyi nuuhkimaan jotain mutta kun huomasi, että mua ei näy niin kohta tuli kuin nuoli sieltä takaa.

Vierailija
9/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labbis jaksaa kävellä. Vähän on tahti hidastunut kun ikää on 11 v. Parin tunnin lenkin jälkeen kyllä on monta tuntia kanttuvei. Ennen oli hiki päässä kun sen kanssa käveli mut nyt on pistettävä villapaita toppatakin alle kun mennään. Mut vie se ulos 3-4 krt päivässä.

Vierailija
10/10 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen pystykorva vetää niin perkeleesti. Ainakin meillä oli sellainen ja kun sen laittoi naruun kiinni niin veti ja juoksi kuin hullu.