Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cittarissa ahdistava myyjä..

Vierailija
12.03.2023 |

Oltiin kaverin kanssa kaupoilla, ja meillä oli tässä vaiheessa kiire. Ahdistuin heti kun huomasin Cittarissa sen tutun pöydän, jonka takana oli taas niitä asiakkaita ahdistelevia liittymämyyjiä odottamassa kieli pitkällä seuraavaa uhria.

Yritettiin kävellä niitten miesten ohi katsomatta, kun toinen miehistä tuli eteemme ja alkoi ahdistava painostava tivaaminen, minun kuitenkaan huomioimatta takaisin:
Mikä liittymä teillä on? Mikä nettiliittymä käytössä yms.

No totesin siihen hieman vaivaantuneesti mutta ystävällisesti: Anteeksi meillä on kova kiire. Mukavaa päivää.
Niin tää mies lähti seuraamaan ja huusi agressiivisesti meiän perään useita kertoja: Kai te ny puhelinta käytätte ja nää tarjoukset päivittyy kokoajan..

Mikä näitä myyjiä vaivaa? Miksi ei voi antaa olla, jos selvästi NÄYTTÄÄ, ettei vois vähempää kiinnostaa.. Miks ne hyökkää päälle kun menet kauppaan tai poistut sieltä. Pysäyttää, vaikka on painavat kauppakassit ja kiire..

Kyllä ihminen jää jutulle jos aihe kiinnostaa ja on aikeissa liittymiä päivitellä. Minä jäisin ja otankin yhteyden jos koen että liittymä ei enään tarjoa kaikkea mitä siltä kaipaan...

Nykyään nähdessäni tämän myyntipisteen käännyt kaupan ovelta ja vaihdan kauppaa...

Ootteko kokenut vastaavaa? Kaikki ei oo tommoisia mut usein juuri Cittarissa tämmösiin törmännyt.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian kiltti. Ei pidä alkaa sopertaa mitään "anteeksi mutta..." vaan katsoa murhaavasti ja kulkea eteenpäin mitään sanomatta. Ikäväähän tuo on, mutta helpottaa kummasti kun pidät puolesi.

Nuorempana ei ollut tavatonta, että joku mies alkoi vonkaamaan kadulla. En minä silloinkaan sanonut, että nyt ei ehdi, kiitos ja anteeksi. Ihan samalla tavalla suhtaudun nykyisinkin rahan pummaajiin, kerjäläisiin, feissareihin ja näihin liittymämyyjiin. Ei tarvitse selitellä ja pahoitella.

Vierailija
42/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nää, jotka tulee kyselemään hei! ootko kenties ehtinyt täyttää 28v? Hitto soikoon silloinkin olin vasta 21v. Ihanaa, kun joku luulee noin nuorta kolmikymppiseksi. Kysyin ihan suoraan näytänkö hänestä kolmikymppiseltä. Mumisi vaan jotain e-et.. ja jätti onneksi rauhaan. Ilmeisesti näytän ikäistäni vanhemmalta. 14-vuotiaanakin joku tämmönen paskafeissari suorastaan oletti mun olevan täysikäinen. Se on heti, kun on ylipainoa, niin ilmeisesti vanhentaa olemusta +10 vuotta, mutta ei mun kasvot silti oo ikäistäni vanhemman näköset. Inhottaa tollaset itsetunnon murskaajat. Ens kerralla haistatan.

N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja teit aloituksen?

Me kuitenkin saamme itse valita luemmeko aloituksen vai emme. Kukaan ei sitä tuputa.

Vierailija
44/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut pysäytti kaupan aulassa liittymän myyjä. Ruokaostokseni olin tehnyt, ja olin menossa ulos.

Hän halusi esitellä tuotettaan. Sanoin hänelle, että minulla on pakasteita kassissa ja kiire viemään niitä kotiin. Lisäsin, että tässä menee jo kotiin ajaessa tunti, niin en voi jäädä kuuntelemaan.

Tähän myyjä totesi, että eihän ne pakasteet ehdi sulaa siinä ajassa, mikä hänellä menee esittelyyn. Joo että vinkki ei mennyt perille. Pitää sanoa jatkossa vaan että ei kiitos, ja painella pois.

Vinkki, ei tarvitse edes sanoa kiitos, kun joku tulee häiritsemään sinua.

Vierailija
45/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon ja se on totta

Mulla on työsuhdepuhelin ja en päätä itse liittymistä

Jos joskus ei ole näin niin sanon silti samoin

Vierailija
46/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaanjohtava otsikko aloituksessa. Kysehän ei ollut Cittarin omasta myyjästä vaan liittymämyyjästä.

Enhän minä sanonut aloituksessa: Ahdistava Cittarin myyjä vaan ahdistava myyjä Cittarissa. Koska tämä kyseinen myyjä oli Cittarin tiloissa.

Kyllä ne Cittarin omat myyjät ovat töissä Cittarissa.

Niin? En minä arvostellut mielestäni Cittarin kassatyöntekijöitä, vaan kerroin selkeästi kuka ahdisteli ja miten.

Vierailija
47/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille tarvitse mitään selitellä ja perustella. Sanoo vain, että älä puhu minulle, tai ei sano mitään ja kävelee ohi. Ehdottomasti ei pidä pysähtyä.

Vierailija
48/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä hönkii pomo niskaan ja tenttaa, että miksi et, jos eivät toimi noin.

Vierailija
49/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut pysäytti kaupan aulassa liittymän myyjä. Ruokaostokseni olin tehnyt, ja olin menossa ulos.

Hän halusi esitellä tuotettaan. Sanoin hänelle, että minulla on pakasteita kassissa ja kiire viemään niitä kotiin. Lisäsin, että tässä menee jo kotiin ajaessa tunti, niin en voi jäädä kuuntelemaan.

Tähän myyjä totesi, että eihän ne pakasteet ehdi sulaa siinä ajassa, mikä hänellä menee esittelyyn. Joo että vinkki ei mennyt perille. Pitää sanoa jatkossa vaan että ei kiitos, ja painella pois.

Todella törkeää käytöstä! Ihan selvä vihje siitä ettet halua jäädä kuuntelemaan tarjousta! :/

Ap

Vierailija
50/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut että sinulla on jo heidän liittymänsä eikä ole tarvetta päivittää. Jättävät silloin rauhaan.

Tämä on paras ja kaikkein helpoin taktiikka, jossa kenellekään ei jää paha mieli eikä jankkaus-roikkumisvaihe päälle.

Olen jo teidän jäsen/lahjoittaja/tilaaja/jne.

Minulla on jo teidän liittymä/sopimus/tilaus/kummilapsi/jne.

Vierailija
51/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Samalla tietysti vaan kävellään pysähtymättä ohi ja hymyillään.

Vierailija
52/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmiö on palannut taas koronan jälkeen. On kyllä käsittämätöntä, että City-market päästää niitä feissareita tiloihinsa häiriköimään normaalia kauppareissua. Lienee sitten heille kannattavaa vuokrata tilojansa näille. Ovat heti siinä sisääntuloporttien jälkeen, ja joka kerta toivoo että niillä olisi siinä valmiiksi hampaissaan joku toinen, että itse saisi kävellä ohi rauhassa.

Menisit oikeisiin töihin, sillä saa helposti hermostumaan nämä. Kerjäläiseksi kutsuminen on toinen, jos "kiitos ei" ei mene perille.

Vierailija
53/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan olla tuollaisissa tilanteissa niin vittumaisen oloinen että myyjän innostus loppuu hyvin pian.

Pitää kuitenkin aina muistaa, että rassukat tekevät sitä työkseen, ehkä pienen lisätulon takia, ehkä maksaaksen välttämättömiä kulujaan, omia puhelinlaskujaan vaikka. Mulla riittää, että mulkaisen kerran, katson muualle ja kävelen ohi. Mitään isoelesyyttä ei kannata harrastaa, se tarttuu muihinkin lähellä oleviin ja pilaa osaltaan onnettomien kaupittelijoiden päivän: he ainakin yrittävät ansaita roposensa rehellisesti. Ei käy kateeksi.

Vierailija
54/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut että sinulla on jo heidän liittymänsä eikä ole tarvetta päivittää. Jättävät silloin rauhaan.

Tämä on paras ja kaikkein helpoin taktiikka, jossa kenellekään ei jää paha mieli eikä jankkaus-roikkumisvaihe päälle.

Olen jo teidän jäsen/lahjoittaja/tilaaja/jne.

Minulla on jo teidän liittymä/sopimus/tilaus/kummilapsi/jne.

Ei se ole hyvä taktiikka, jos siitä ei jää ahdistelijalle paha mieli.

Vierailija
55/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan olla tuollaisissa tilanteissa niin vittumaisen oloinen että myyjän innostus loppuu hyvin pian.

Pitää kuitenkin aina muistaa, että rassukat tekevät sitä työkseen, ehkä pienen lisätulon takia, ehkä maksaaksen välttämättömiä kulujaan, omia puhelinlaskujaan vaikka. Mulla riittää, että mulkaisen kerran, katson muualle ja kävelen ohi. Mitään isoelesyyttä ei kannata harrastaa, se tarttuu muihinkin lähellä oleviin ja pilaa osaltaan onnettomien kaupittelijoiden päivän: he ainakin yrittävät ansaita roposensa rehellisesti. Ei käy kateeksi.

Eivät he yritä ansaita rehellisesti, vaan nimen omaan epärehellisesti.

Vierailija
56/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kovalla äänellä: ÄLÄ AHDISTELE MINUA! OLETKO TYHMÄ VAI KUURO? EN OLE KIINNOSTUNUT!!!

Vierailija
57/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommunikoi liittymämyyjien kanssa sanallisesti ollenkaan, missään. Aina kun lähestyvät niin osoitan äkäisesti etusormella, pitkällä käsiliikkeellä siirtymään loitolle. Niin kuin koiralle osoitetaan paikka. Kyllä tepsii.

Jos tarvitsen jotain niin otan itse yhteyttä, ja silloin olen ystävällinen.

Vierailija
58/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja:

-Alat puhua jotain outoa itse keksimääsi kieltä

-Alat väännellä naamaasi ja äännellä oudosti huutaen samalla "se syntyy, se syntyy nyt"

-Komennat vade retro satana ja näytät ristiä

-Teeskentelet ette kuule

-Kysyt finnipepulta, käyttääkö hän Clearasilia peppuunsa ja minkä merkkistä geeliä hänellä on hiuksissaan

-Kysyt, miksi homopoika ei ole etsinyt oikeaa työtä vaan ahdistelee viattomia kauppakeskuksissa

Vierailija
59/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa niin en osta mitään on painostaminen ja tyrkyttäminen.

Vierailija
60/73 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaan kävelen ja en puhu mitään.

T.Kälkättäjä