Cittarissa ahdistava myyjä..
Oltiin kaverin kanssa kaupoilla, ja meillä oli tässä vaiheessa kiire. Ahdistuin heti kun huomasin Cittarissa sen tutun pöydän, jonka takana oli taas niitä asiakkaita ahdistelevia liittymämyyjiä odottamassa kieli pitkällä seuraavaa uhria.
Yritettiin kävellä niitten miesten ohi katsomatta, kun toinen miehistä tuli eteemme ja alkoi ahdistava painostava tivaaminen, minun kuitenkaan huomioimatta takaisin:
Mikä liittymä teillä on? Mikä nettiliittymä käytössä yms.
No totesin siihen hieman vaivaantuneesti mutta ystävällisesti: Anteeksi meillä on kova kiire. Mukavaa päivää.
Niin tää mies lähti seuraamaan ja huusi agressiivisesti meiän perään useita kertoja: Kai te ny puhelinta käytätte ja nää tarjoukset päivittyy kokoajan..
Mikä näitä myyjiä vaivaa? Miksi ei voi antaa olla, jos selvästi NÄYTTÄÄ, ettei vois vähempää kiinnostaa.. Miks ne hyökkää päälle kun menet kauppaan tai poistut sieltä. Pysäyttää, vaikka on painavat kauppakassit ja kiire..
Kyllä ihminen jää jutulle jos aihe kiinnostaa ja on aikeissa liittymiä päivitellä. Minä jäisin ja otankin yhteyden jos koen että liittymä ei enään tarjoa kaikkea mitä siltä kaipaan...
Nykyään nähdessäni tämän myyntipisteen käännyt kaupan ovelta ja vaihdan kauppaa...
Ootteko kokenut vastaavaa? Kaikki ei oo tommoisia mut usein juuri Cittarissa tämmösiin törmännyt.
Kommentit (73)
Harhaanjohtava otsikko aloituksessa. Kysehän ei ollut Cittarin omasta myyjästä vaan liittymämyyjästä.
Totta kai sanot silloin, ettet käytä puhelinta ideologisista syistä.
Ahdistavinta on se kun ne pysäyttää mut aina kun menen asioimaan kaupassa, vaikka puhuisin puhelimeen!
Mutta ei ne ennen oo seuraamaan lähtenyt.. o-O
Pitäis vissiin olla paljon tylympi. .
Varmaan se vaikuttaa kun oon tehnyt myyntitöitä, niin ymmärrän sen paineenkin siinä, mutta oon aina myynyt tuotteita asiakas edellä.
Sano heille, että sulla on prepaid liittymä, ja et meinaa vaihtaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Harhaanjohtava otsikko aloituksessa. Kysehän ei ollut Cittarin omasta myyjästä vaan liittymämyyjästä.
Enhän minä sanonut aloituksessa: Ahdistava Cittarin myyjä vaan ahdistava myyjä Cittarissa. Koska tämä kyseinen myyjä oli Cittarin tiloissa.
Tämän vuoksi en käy enää asuntomessuilla. Päästääksesi näyttelyalueelle, joudut ensin kävelemään tuoteosaston läpi, jossa muut myyjät jättävät yleensä rauhaan, paitsi nämä agressiiviset liittymämyyjät. Viimeksi agressiivinen myyjä jäi oikein stalkkaamaan, kun yritin kiertää hänet kaukaa ja juoksi perään tyrkyttämään tuotettaan. Normaalisti noista pääsee eroon, kun sanoo, että minulla on työpaikan kautta liittymä eli työsuhdepuhelin. Niin eipä tämä idiootti uskonut ja yritti vielä myydä ylimääräistä liittymää.
Olisi pitänyt ottaa hänen yhteystiedot ylös ja tehdä valitus hänen esimiehelleen. Tosin kerran tein vastaavassa tilanteessa valituksen tyrkyttävästä asuntomyyjästä - no eipä reklamaatiooni koskaan vastattu, vaikka viestini sävy oli asiallinen. Meni sekin firma mustalle listalle sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä sanonut aloituksessa: Ahdistava Cittarin myyjä vaan ahdistava myyjä Cittarissa. Koska tämä kyseinen myyjä oli Cittarin tiloissa.
Voihan Cittarissa olla muitakin myyjiä kuin kassalla olevat kuten aloituksesta kävi ilmi?
Osta lehti kympillä! Osta lehti kympillä"
Mikä liittymä sulla on?? Päivitä liittymä nyt tässä!!
Vierailija kirjoitti:
Treella oli joitakin vuosia sitten Citymarketissa ryhmä liittymämyyjiä jotka piirittivät väkisin. Koskarissa on ollut myös myyjiä, joita piti oikein paeta välillä ja kiertää. Kerjääjiä on myös yhtäkkiä jos keskustaan menee, pitäisi ilmeisesti varata edes yhdelle ne eurot. Ennen ei ollut meno tätä.
Mä asun ulkomailla mutta käyn Suomessa säännöllisesti ja vietän paljon aikaa Tampereella. Koskarissa olen törmännyt näihin yli-innokkaisiin liittymämyyjiin. Menettävät mielenkiinnon heti kun sanon että ei kiinnosta koska en asu Suomessa. Suosittelen tätä lausetta muillekin, myös niille jotka asuvat Suomessa. Yllättävän tehokasta.
Vierailija kirjoitti:
Käy pienessä Kittarissa mieluummin sitten
Kuka pas ka pää nimittää kioskia kittariksi?
Tarjotkaa pullakahvit niin liittymäasiatkin voi leppoisasti kysellä siinä hörppiessä....
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi en käy enää asuntomessuilla. Päästääksesi näyttelyalueelle, joudut ensin kävelemään tuoteosaston läpi, jossa muut myyjät jättävät yleensä rauhaan, paitsi nämä agressiiviset liittymämyyjät. Viimeksi agressiivinen myyjä jäi oikein stalkkaamaan, kun yritin kiertää hänet kaukaa ja juoksi perään tyrkyttämään tuotettaan. Normaalisti noista pääsee eroon, kun sanoo, että minulla on työpaikan kautta liittymä eli työsuhdepuhelin. Niin eipä tämä idiootti uskonut ja yritti vielä myydä ylimääräistä liittymää.
Olisi pitänyt ottaa hänen yhteystiedot ylös ja tehdä valitus hänen esimiehelleen. Tosin kerran tein vastaavassa tilanteessa valituksen tyrkyttävästä asuntomyyjästä - no eipä reklamaatiooni koskaan vastattu, vaikka viestini sävy oli asiallinen. Meni sekin firma mustalle listalle sen jälkeen.
Eikä!! No on kyllä väärin tommonen stalkkaaminen. Ja kumma ettei reklamaatioon vastattu mitään, nehän menettää potentiaalisia asiakkaita?
Mietin kans pitäisikö Cittarin henkilökunnalle mainita, että todnäk häipyy asiakkaat vähin äänin kaupasta kun agressiiviset liittymämyyjät ahdistelee asiakkaita kielloista huolimatta! Mutta voi olla ettei asia auttaisi mitään... Ap
Vierailija kirjoitti:
Sano heille, että sulla on prepaid liittymä, ja et meinaa vaihtaa sitä.
Ei ole auttanut mulle. Yritetään silti kaupata liittymää koska "se on niin paljon parempi"
Katso, minkä firman liittymää myy ja sano, että on jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treella oli joitakin vuosia sitten Citymarketissa ryhmä liittymämyyjiä jotka piirittivät väkisin. Koskarissa on ollut myös myyjiä, joita piti oikein paeta välillä ja kiertää. Kerjääjiä on myös yhtäkkiä jos keskustaan menee, pitäisi ilmeisesti varata edes yhdelle ne eurot. Ennen ei ollut meno tätä.
Mä asun ulkomailla mutta käyn Suomessa säännöllisesti ja vietän paljon aikaa Tampereella. Koskarissa olen törmännyt näihin yli-innokkaisiin liittymämyyjiin. Menettävät mielenkiinnon heti kun sanon että ei kiinnosta koska en asu Suomessa. Suosittelen tätä lausetta muillekin, myös niille jotka asuvat Suomessa. Yllättävän tehokasta.
Okei! Voisinkin kokeilla tota lausetta seuraavan kerran kun törmään ahdisteleviin myyjiin!
Kun selvä "Ei" tai "On kiire", tai "Liittymäasiat on kunnossa" tunnu tehoavan näihin...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne Cittarin omat myyjät ovat töissä Cittarissa.
Minulla on muutenkin puhelinliittymä töistä. Mutta en ala asioitani selostamaan ventovieraalle. Äkäinen ilme ja harppova kävelytyyli ovat sellaisia, että vuosiin ei ole kukaan jäänyt vierelle piipittämään.
Minut pysäytti kaupan aulassa liittymän myyjä. Ruokaostokseni olin tehnyt, ja olin menossa ulos.
Hän halusi esitellä tuotettaan. Sanoin hänelle, että minulla on pakasteita kassissa ja kiire viemään niitä kotiin. Lisäsin, että tässä menee jo kotiin ajaessa tunti, niin en voi jäädä kuuntelemaan.
Tähän myyjä totesi, että eihän ne pakasteet ehdi sulaa siinä ajassa, mikä hänellä menee esittelyyn. Joo että vinkki ei mennyt perille. Pitää sanoa jatkossa vaan että ei kiitos, ja painella pois.
Sano vaan ens kerralla H.v ja kävele ohi. Olen siellä silloin sinun kanssasi. Ket uttaa itseänikin nämä kauppiaat, jotka ovat poikasisa tähän älyttömään myyntityöhön laittaneet.