Vuosisadan krapula
Auttakaa. Hirvee olo. Juon Jaffaa ja syön särkylääkettä. En uskalla liikkua.
Kommentit (25)
Puoli vuotta nyt juonut putkeen,ei uskalla lopettaa.
AP täällä, huomenta. Olo on nyt yllättävänkin hyvä, viimeinen oksu oli silloin puoli kymmeneltä ja vähän pystyin varovasti jo eilisen puolella löysää pika kaurapuuroa syömään. Tänä aamuna heräsin jo kuudelta, unta ei riittänyt eilisen päivän horteen jälkeen pidempään.
Onni asiassa oli se, että mitään ei suurempaa ei tapahtunut ja ennen kaikkea se, että olin sentään eilen herättätyäni ennen kauheuden alkamista pistänyt ryhmään viestin, että täällä päässä kaikki hyvin ja kiitoksia mukavasta illasta. Mammaryhmän saapuminen oven taakse ihmettelemään puuttuvan jäsenen olotilaa olisi ollut lopullinen katastrooffi.
Viestien perusteella meillä on ollut vielä joku taskumatti, mistä on loppuillasta tai oikeastaan aamusta otettu taksijonossa ja ilmeisesti minä olin se janoisin, joten kontrolli omasta tilasta on kyllä täysin kadonnut. Kotona en varmaa ole enää alkoa ottanut, mutta terdellä olen vielä polttanut tupakkaa, pöydällä oli aski, jossa jäljellä kaksi käärylettä ja pöydällä pari huulipunaista jämää. Monta kertaa ennenkin olen ollut ihan reilusti loppuillasta humalassa, mutta ei sentään ikinä tälläistä ole sattunut ja nyt alkaa pitkä tipaton vai olisiko sitten syytä ruuvata korkki ihan pysyvästi kiinni. Varmaan olisi, jotenkin tuntuu terapeuttiselta kertoa edes täällä miten on tullut töppäiltyä, versio tänään kotiutuvalle muulle perheelle pikkuisen viiniä ja taksilla hyvissä ajoin kotiin.
Onneksi en käytä alkoholia. Tuo on sairasta, miksi ihmisen pitää edes juoda itsensä niin sekaisin? Mihin kukaan tarvitsee sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en käytä alkoholia. Tuo on sairasta, miksi ihmisen pitää edes juoda itsensä niin sekaisin? Mihin kukaan tarvitsee sellaista?
Se on illalla hauskaa! 😅 On oikeasti kiva nollata joskus ihan kunnolla.
Kävisin useamminkin viihteellä ja joisin huolettomammin mutta krapulan takia jää muutamiin kertoihin vuodessa.
Täytyy sitä paitsi illalla juoda tosi paljon vettä ja siinä kohtaa kun alkaa päässä heittää kunnolla niin juoda taas pelkkää vettä ja parhaassa tapauksessa lähteä siitä jo kotiinkin.
Pari ihan järkkyä krapulaa kokeneena minusta on tullut varovaisempi juoja määrien ja kertojen suhteen. Se vie vähän hauskuutta pois illasta kun saa jatkuvasti olla varpaillaan ettei juo liikaa mutta olen oppinut jo juomisvaiheessa lantraamaan juomani niin laimeiksi että voi huolettomammin juoda. Lantraan ihan kaiken mitä juon eli esim viiniin lisään puolet vissyä ja iltaa kohti lisään vissyn määrää viinissä.
Kyllä pystyy.
Täytyy vaan ottaa (a) ensin hyvin laimeita paukkuja. Ne pitää (b) juoda älyttömän hitaasti.
Muki mukilta enemmän viinaa ja vähemmän limsaa. Kolme mukillista kun saa sisällä pysymään, niin homma lähtee käyntiin ja känni uuteen nousuun.