Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaa esihenkilö pitkä loma pienten lasten kanssa?

Vierailija
12.03.2023 |

Meillä on 1v vauva ja kaksivuotias. Toivoisin että he saavat kesällä olla pois päiväkodista kaksi täyttä kuukautta. Tyyliin 10.6-10.8

Olen valtiolla, virkamies. lomaa paljon. Voiko valtio työnantaja asettaa jotain ehtoja, että ei saa pitää kahta kuukautta putkeen lomaa? Voinko ottaa hoitovapaata ilman että menettävät hoitopaikat? Voinko hakea palkatonta virkavapaata?

Siitä tietää, että on huono esimies, koska pelottaa jo kysyäkin asiaa. Näin pienille lapsille äiti on tärkein ja päiväkotiarki on tosi raskasta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Stressaa esihenkilö pitkä loma pienten lasten kanssa", virkamiehen kirjoittamaksi outoa tekstiä.

Vierailija
22/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taas tätä nykyistä itsekkyyttä. Mulle kuuluu lomat ja minä haluan, muista viis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että otsikosta on jäänyt yksi kirjain puuttumaan ja stressin aiheena olisi esihenkilöN pitkä loma pienten lasten kanssa. Silloin lause olisi looginen. Tosin se ei olisi loogista, että esihenkilön loma stressaa. 

Vierailija
24/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon hyvin, että on virkamies tai nykyään virkahenkilö sillä noitahan sinne otetaan järjestään, suhteilla ja huonolla koulutyksella ja työkokemuksella ikä max 30-vuotta. Pätevät jää odottamaan seuraavaa mahdollista työpaikkaa.

Vierailija
25/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaata itse asiassa saa ottaa, eikä menetä päiväkotipaikkoja jos maksaa vapaan aikana päivähoitomaksut. Meillä sairaalassa yksi tyyppi teki niin, että ilmoitti olevansa hoitovapaalla 1.6.-31.8. mikä on juuri se pahin, hankala aika, kun sairaalan toimintaa ei meidän alalla voi kesäksi yhtään supistaa. Esimiehen oli pakko hyväksyä poissaolo.

Vierailija
26/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon hyvin, että on virkamies tai nykyään virkahenkilö sillä noitahan sinne otetaan järjestään, suhteilla ja huonolla koulutyksella ja työkokemuksella ikä max 30-vuotta. Pätevät jää odottamaan seuraavaa mahdollista työpaikkaa.

Valtion virkamieheksi on pakko valita tehtävään pätevin, eli se, joka täyttää parhaiten hakuilmoituksessa kerrotut hakukriteerit, sillä nimityspäätöksestä saa valittaa ja valitetaankin. Jos joku valittaa nimityspäätöksestä, sitten odotetaan hamaan tappiin oikeuden päätöstä ilman työntekijää.

Yksityisellä puolella saa vapaasti valita töihin kenet tahansa suhteiden tai naamakertoimen mukaan.

Vierailija
27/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole hoitovapaalla tai miksei lasten toinen vanhempi ole? Kun kerran olet töihin päättänyt palata, esihenkilölläsi on direktio-oikeus lomiisi. Ja tosiaan, jos sinä vaadit kaksi peräkkäistä kuukautta lomaa, lapsettomilla pitää olla sama oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi