Onko epänormaalia haluta 50-vuotiaana pois työelämästä?
Kommentit (161)
Ei ole. Mielelläni olisin jäänyt pois jo 18-vuotiaana, jos olisin saanut veikkausvoiton.
Vaihdoin vakkarista keikkalaiseksi. Parasta ikinä.
-N50, sote ala
EK hallitus potee pahaa skitsofreniaa. Työuria halutaan jatkaa 70 vuotiaaksi, mutta käytännössä yli 50 vuotiaat halutaan potkia pois työelämästä.
Hullu töitä tekee viisas pääsee vähemmällä, itse olin 48 kun jäin eläkkeelle, suosittelen muillekin.
Työelämä on jopa niin epänormaaliksi mennyt, että ihmisen pitää kysyä onko halu huilata epänormaalia!
Vierailija kirjoitti:
Miten olette tulleet toimeen, jos olette tällaiseen ratkaisuun päätyneet?
Teen edelleen töitä. Ei ole varaa lopettaa työntekoa. Työkykyä on jäljellä n. 60%.
Pakko tehdä töitä muuten ei pärjää. Vapaa-aika ei riitä töistä palautumiseen. Elämä on yhtä selviämistä. Ei ole vaihtoehtoja, on pakko jaksaa.
En ole koskaan halunnut työelämään, mutta aina olen töissä ollut 18v alkaen. Olen opiskellut siinä sivussa yliopistotutkinnon, että olisi edes vähän kiinnostava työ, jota joutuu tekemään.
t. M43
Onko epänormaalia olla TÖISSÄ 50 VUOTTA
50 vuotta työelämässä. Ehkä alan siirtyä pois.
Ei työnteko kivaa ole, köyhät töitä tekee T:Prole
Mä poistuinkin 50-vuotiaana. Jotain keikkatöitä ja työttömyystukea sen jälkeen, mutta nyt ollut jo ehkä kolmisen vuotta omillani ja odottelen eläkettä (nyt 60v).
Jäin pois vastuullisesta tehtävästä rakennusalalta 50v. Nivelet oli kivuliaat. Olisin kuulunut eläkkeelle, lääkärit oli eri mieltä. En hakenut työttömyyskorvauksia, enhän ollut työkykyinen. Nyt olen jo 61v. Jäin varhennetulle vanhuuseläkkeelle. Onneksi tein sijoituksia ja säästin työkykyisenä.
No ei todellakaan ole outoa. Mä olen 47-vuotias ja haluaisin pois työelämästä.
Ei ole todellakaan. Lopettaisin työt huomenna, jos olisi joku muu rahan lähde tai pankkitili riittävän lihava.
On ihan sairasta käyttää kaikki aikansa työhön ja elää viikonloppuna ja lomalla.
Oi voi. Samat ajatukset täällä. Olen 54 ja parikymppisestä tehnyt töitä tauotta. Mikään ei motivoi enää. Nyt teen keikkaa sotepuolella, mutta sekään ei kiinnosta. Työkkäri vaatii kokoaikatyön hakemista. Järjetöntä. Miksi lähtisin valehtelemaan että haluan tehdä töitä. En en en. Työvuosien mukaan pitäisi eläkkeelle päästä. Niitä kohta 35. Millehän lääkärille pitäisi mennä valittamaan? Vinkkejä? Jotain pientä fyysistäkin vaivaa löytyy jos oikein kaivaa
Eiköhän se ole ihan normaalia. Olishan se kiva jättää työt nuoremmille.
Ei ole. Paljonko olette suunnitelleet että olisi hyvä olla säästöjä valmiina tuohon ratkaisuun? Olen M48 ja ajatellut samaa viimeiset 5 v.
Olen 48v, velaton ok-talo puoliksi ja säästöt 150k, tavoite jäädä pois työelämästä viimeistään +50v. Työpaikallani järjestetään yt:t parin kolmen vuoden välein, joten siinä yhteydessä olisi hyvä ilmoittautua lähtijäksi ja saisi vielä 12kk palkan kaupan päälle. Tulen toimeen vähällä ja nytkin jää 1500e/kk säästöön 2500 e/ nettopalkasta, joten hyvin riittäisi 1000e jatkossa menoihin. Jos vain olisi uskallusta lähteä, koska takaisin työelämään ei olisi enää mulla koskaan tarkoitus palata. Jos saisi 200k säästöön/sijoitukseen, niin ehkä sen jälkeen ainakin.
.
Nyt 38v ja korkeintaan 10 vuotta aion tehdä ylipäätään mitään palkkatyötä. En kyllä rupea yrittäjäksikään. Sinkku ja lapseton.