Auttakaa joku nopeasti
Pitkään ollut semmone tyhjä olo päässä, mikä johtanut paniikkikohtauksiin. Verikokeissa käyty ja kaikki ok. Päässä semmone paineen tunne mutta samalla semmone ku olisi ilmapallo. Vaikea keskittyä ja esimerkiksi pelkästään läsnä oleminen vaikeeta. Tuntuu välillä kuin en osaisi edes puhua. Ajatukset ei kulje ollenkaan. Aivosumu menee päivä päivältä pahemmaksi.
Kommentit (15)
Liikuntaa lisää, itsellesi mieluisaa eikä liian raskasta - ainakaan aluksi.
Niska ja hartiat jumissa? Minulla oli, ja aiheutti tuon kaltaisia oireita. Liikunta ja fysioterapia ovat auttaneet.
Olen siis nuori. Elämässä muuten kaikki hyvin. Tämän pitkään jatkuneen aivosumun takia pelottaa että sairastun psyykkisesti.
-AP
Oletko sairastanut koronan, kuulostaisi sen jälkeiseltä aivosumulta.
Opettele palleahengitys. Vaikuttaa vagushermoon, joka vaikuttaa koko kehoon.
Jonkunlainen päivärytmi ja osallistuminen. Liikunnasta tulee hyvä olo. Kuuntele mieluista musiikkia. Tarvisitko silmälasit?
Rautaa naamariin parin viikon kuuri, tintaranka, hartia ja niska jumppaa, raitista ilmaa ja vähemmän ruudun katselemista. Oliskohan noista apua.
Koita välttää stressiä ja murehtimista. Keskity iloisiin ja mukaviin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Rautaa naamariin parin viikon kuuri, tintaranka, hartia ja niska jumppaa, raitista ilmaa ja vähemmän ruudun katselemista. Oliskohan noista apua.
RINTAranka 😅
enomistatiliä kirjoitti:
Olen siis nuori. Elämässä muuten kaikki hyvin. Tämän pitkään jatkuneen aivosumun takia pelottaa että sairastun psyykkisesti.
-AP
Saatko riittävästi lepoa ja unta? Riittävät yöunet 7-8h yö, onko näössä ongelmia, riittävästi ravintoa ja vettä ja päivittäin ulkoilua ja liikuntaa 1/2-2h.
Jos et nuku riittävästi, jo se tekee aivosumua ja olet kuin humalassa.
Käyn melkein päivittäin lenkillä. Musiikin kuuntelu on todella vaikeeta kun ei pysty keskittymään. Samat biisit mitä rakastan ja oon kuunnellu päivittäin tuntuu tällä hetkellä todella huonoilta.
Toki olen todella yksinäinen, en omista kavereita, mutta olen pärjännyt sillä pitkään eikä se tunnu olevan mulle se ongelma.
-AP
Sokeri ja nopeat hiilarit pois. Ne tyhmentää aivoja.
Ap <3